;
آرایش و زیباییدنیای مد

درمان کک و مک با داروهای گیاهی + ۱۰ درمان خانگی جادویی

درمان کک و مک با داروهای گیاهی: همه ما می خواهیم پوستی تمیز، شفاف و بدون لکه داشته باشیم. به دلایل مختلف بسیاری از ما شانس این را نداریم که به طور طبیعی پوستی شفاف داشته باشیم. ممکن است هر کدام از ما آکنه، اسکار، بثورات و هر چیز دیگری روی پوست مان داشته باشیم که هر روز به نحوی ما را آزار می دهد.

کک و مک نیز، درست مانند آکنه، اگر آنها را دوست نداشته باشید، به راحتی از بین نمی روند. این لکه ها بی ضرر هستند و به دلیل تولید بیش از حد ملانین به دلیل قرار گرفتن در معرض اشعه UV تشکیل می شوند. در بخش آرایش و زیبایی به درمان کک و مک با داروهای گیاهی پرداخته شده است.

بیشتر بخوانید: ۳ ماسک صورت خانگی شگفت انگیز برای پوستی شفاف و بدون لک

کک و مک چیست؟

کک و مک لکه های کوچک و قهوه ای روی پوست هستند که اغلب با قرار گرفتن در معرض نور خورشید، به وجود می آید. لکه های تیره روی پوست به دلیل تجمع سلول های تولید کننده ملانین در پوست ایجاد می شوند.

این لکه ها بی ضرر هستند و معمولا به دلیل قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید یا ارث ژنتیکی ایجاد می شوند. تفاوت آنها با خال ها و سایر لکه های تیره پوست در این است که صاف روی پوست قرار می گیرند و برآمده به نظر نمی رسند. این لکه ها بسیار رایج هستند، به خصوص در رنگ پوست های روشن تر.

دو نوع کک و مک وجود دارد، افلید و لنتیژین خورشیدی. افلیدها شایع‌ترین، قرمز و کوچک هستند و می‌توانند ژنتیکی یا کک ‌ومک‌های در معرض نور خورشید باشند. لنتیژین های خورشیدی کک و مک های مرتبط با سن هستند که بزرگتر و رنگ تیره تر دارند.

درمان های گیاهی کک و مک

 ۱.سرکه سیب

درمان کک و مک با داروهای گیاهی، سرکه سیب یکی از بهترین گزینه ها برای از بین بردن لکه های تیره و کک و مک است. زیرا حاوی اسید مالیک است که سلول های تیره پوست را لایه برداری می کند و کک و مک را کم کم از بین می برد.

سرکه رنگدانه‌های زیاد پوست را کاهش می‌دهد و همچنین ظاهر کلی پوست شما را بهبود می‌بخشد.

مقداری عسل و سرکه را مخلوط کرده و روی کک و مک بمالید. بگذارید ۱۵تا ۲۰ دقیقه بماند و سپس با آب ولرم بشویید.

درمان کک و مک با داروهای گیاهی

۲.لیمو

درمان کک و مک با داروهای گیاهی، این موثرترین و ارگانیک ترین درمان است که به روشن شدن کک و مک و سایر رنگدانه های پوست کمک می کند. آب لیمو سرشار از ویتامین C و آنتی اکسیدان هایی است که تولید ملانین را کاهش داده و ناحیه آسیب دیده کک و مک را روشن می کند. دارای خواص ضد رنگدانه و واکنش عکس است که در برابر اشعه های مضر خورشید محافظت می کند.

چند قطره آب لیمو را با عسل مخلوط کنید و با یک پد پنبه ای روی پوست کک و مک بمالید. بگذارید ۱۵ دقیقه بماند و سپس بشویید.

بیشتر بخوانید: خواص لیمو ترش: ۶ خاصیت بی نظیر لیمو برای سلامتی + کاهش وزن

۳.زردچوبه

یک پیمانه زردچوبه می تواند کارهای مختلفی برای سلامتی شما انجام دهد. حاوی یک ترکیب کورکومین است که از ملانوژنز جلوگیری می کند. ملانوژنز به این معنی است که رسوب بیش از حد ملانین را در پوست که باعث ایجاد کک و مک می شود، کاهش می دهد. شما می توانید زردچوبه را با منابع دیگر ترکیب کنید تا نتایج سریع بگیرید.

۱ قاشق چایخوری پودر زردچوبه را با ۱-۲ قاشق چایخوری شیر و ۱ قاشق چایخوری آب لیمو مخلوط کنید. این مواد را خوب هم بزنید تا به شکل خمیر درآید. بگذارید ۲۰ دقیقه روی آن بماند. سپس صورت خود را با آب ولرم بشویید و از مرطوب کننده استفاده کنید.

۴.روغن بادام

درمان کک و مک با داروهای گیاهی، روغن بادام یک روغن ضروری و عالی برای پوست است. سرشار از ویتامین A و ویتامین E است که پوست را تغذیه می کند و رنگدانه ها را کاهش می دهد. روغن بادام به عنوان یک مقوی برای پوست شما عمل می کند که پوست را نرم و درخشان می کند.

۲-۳ قطره روغن بادام را بردارید و با انگشتان دست روی قسمت آسیب دیده بمالید. حدود ۱ ساعت یا تا زمانی که پوست کاملا روغن را جذب کند بگذارید بماند و سپس آن را با آب ولرم بشویید.

۵.آلوئه ورا

آلوئه ورا حاوی آلوئزین است که به طور موثر برای کاهش رنگدانه های پوست عمل می کند. می توانید از آلوئه ورا مستقیما از گیاه استفاده کنید یا می توانید ژل آلوئه ورا را از بازار خریداری کنید.

تولید متالوتیونین در پوست را تحریک می کند که می تواند از آسیب نور خورشید جلوگیری کند. روزانه ۵ دقیقه صورت خود را با ژل آلوئه ورا ماساژ دهید تا از شر کک و مک خلاص شوید. پس از گذشت ۱۰ دقیقه با آب ولرم بشویید.

بیشتر بخوانید: فواید شگفت انگیز آلوئه ورا برای پوست و زیبایی + عوارض جانبی

۶.عسل

درمان کک و مک با داروهای گیاهی، عسل خام حاوی خواص سفید کننده است که به روشن شدن رنگدانه ها کمک می کند. برای افزودن عسل به رژیم مراقبت از پوست خود برای کاهش کک و مک در اینجا چیزی است که باید انجام دهید. عسل را با شکر یا نمک ترکیب کنید تا یک اسکراب درست کنید. با اسکراب به آرامی صورت و کک و مک های خود را لایه برداری کنید.

۷.دوغ

دوغ یکی دیگر از مواد رایج آشپزخانه است که می توان از آن برای کاهش کک و مک استفاده کرد. دوغ حاوی اسید لاکتیک است که به روشن شدن کک و مک کمک می کند. علاوه بر این، دوغ صورت شما را نرم و لطیف می کند.

می توانید دوغ را مستقیماً روی پوست خود بمالید. بگذارید حدود ۱۰-۱۵ دقیقه بماند و سپس با آب گرم بشویید. همچنین می توانید دوغ را با بلغور جو دوسر ترکیب کرده و ماسک درست کنید.

درمان کک و مک با داروهای گیاهی

۸.روغن اوکالیپتوس

درمان کک و مک با داروهای گیاهی، روغن اکالیپتوس یک روغن ضروری است که ثابت شده است از سنتز ملانین و فعالیت تیروزیناز جلوگیری می کند. هیپرپیگمانتاسیون روی پوست را کاهش می دهد و ایجاد کک و مک را به حداقل می رساند.

چند قطره روغن اکالیپتوس را با هر روغن حامل ترکیب کنید. این ترکیب روغن را روی صورت خود بمالید و حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه صبر کنید. سپس با یک پارچه مرطوب پاک کنید این روال مراقبت از پوست را هر شب قبل از خواب دنبال کنید.

بیشتر بخوانید: روغن های طبیعی ضد چروک: ۵ روغن جادویی ضد پیری پوست

۹.بادمجان

آیا می‌دانستید که بادمجان حاوی آنتی اکسیدان‌ها، اسیدهای فنولیک و ویتامین‌هایی است که واکنش محافظتی از نور دارند؟ به این معنی که می تواند آسیب های ناشی از نور شدید خورشید به پوست شما را معکوس کند. علاوه بر این، بادمجان در کاهش ظاهر کک و مک بسیار موثر است.

یک بادمجان را برش بزنید، یکی از این برش ها را با حرکات دایره ای خیلی آرام روی صورت خود بمالید. اجازه دهید آب بادمجان چند دقیقه روی پوست شما بماند. سپس شستشو کنید و این کار را هر روز انجام دهید.

۱۰.کره کاکائو

درمان کک و مک با داروهای گیاهی، علاقه مندان به مراقبت از پوست دوست دارند در زمستان های سخت از محصولات مبتنی بر کره کاکائو استفاده کنند تا پوست خود را نرم و لطیف کنند. اما جدا از مرطوب‌کننده عمیق، آیا می‌دانستید که کره کاکائو قابلیت کاهش کک و مک را نیز دارد؟

این ماده با ترکیبات زیست فعال غنی شده است و مانند بادمجان محافظت از نور قابل توجهی را ارائه می دهد. ملانین را متعادل می کند، هیپرپیگمانتاسیون را درمان می کند و آسیب های ناشی از نور خورشید را معکوس می کند.

مقداری کره کاکائو به اندازه یک سکه بردارید و آن را به آرامی روی کک و مک هایتان بمالید. کره کاکائو را ماساژ دهید و بگذارید یک شب مانند ماسک خواب روی صورت تان بماند. صبح روز بعد صورت تان را بشویید. این روتین را حداقل برای یک ماه انجام دهید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

بیشتر بخوانید: 15 غذای فوق العاده با خواص شگفت انگیز بر روی پوست

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − 12 =

دکمه بازگشت به بالا