;
آرایش و زیباییدنیای مد

چین و چروک دور چشم: ۷ راه طبیعی برای خلاص شدن از شر چین و چروک ها

چین و چروک دور چشم: چین و چروک زیر چشم می تواند شما را بسیار پیرتر و خسته نشان دهد. دلایل مختلفی برای بروز چین و چروک وجود دارد. شایع‌ترین این دلایل، کمبود خواب، فشار چشم، واکنش‌های آلرژیک، کم‌آبی، قرار گرفتن در معرض آفتاب بیش از حد، ژنتیک و افزایش سن است.

در بخش آرایش و زیبایی شما با داروهای خانگی طبیعی برای سفت تر و جوان تر کردن پوست اطراف چشم خود آشنا می شوید. با این روش های خانگی موثر به خوبی می توانید چین و چروک اطراف چشم تان را از بین ببرید و از بروز چین و چروک های جدید جلوگیری کنید.

بیشتر بخوانید:‌ کرم دور چشم خانگی: ۶ کرم جادویی برای چشمان زیبا و جوان

انواع مختلف چین و چروک

چین و چروک زیر چشم انواع مختلفی دارد که هر کدام به دلیل دیگری ایجاد می شوند.

چین و چروک های پویا

چین و چروک دور چشم، چین و چروک های پویا به دلیل انقباض مکرر ماهیچه های موجود در زیر چشم ایجاد می شوند. اگر مکرراً اخم کنید، لبخند بزنید یا بخندید، احتمالاً به صورت کلاغ در اطراف چشم ظاهر می شود.

چین و چروک های ساکن

چین و چروک های پویا می توانند با گذشت زمان به چین و چروک های ثابت تبدیل شوند. دلیل اصلی این چروک ها قرار گرفتن در معرض نور خورشید، سیگار کشیدن، تغذیه ناکافی و سایر دلایل است.

۷ راه طبیعی برای خلاص شدن از شر چین و چروک ها

۱.روغن ضروری

روغن های ضروری مانند روغن اسطوخودوس، روغن نارگیل و روغن رزماری می توانند برای از بین بردن چین و چروک مفید باشند. روغن اسطوخودوس خاصیت آرام بخش دارد. طبق یک مطالعه، این ماده دارای خواص آنتی اکسیدانی است. این روغن به کاهش ظاهر خطوط ریز و چین و چروک هنگام استفاده روی پوست کمک کند. روغن های نارگیل و رزماری نیز خواص آنتی اکسیدانی مشابهی دارند. آنها می توانند به روند نوسازی پوست و روند بهبودی کمک کنند.

چین و چروک دور چشم، اسانس اسطوخودوس خالص دارای خواص آرام بخش و آرامش بخش است. پوست شما را تسکین می دهد و به یکدست شدن بافت کمک می کند. ۱ تا ۲ قطره از این اسانس خوشبو را با چند قطره روغن بادام شیرین مخلوط کنید. مخلوط را به آرامی دور چشمان خود ماساژ دهید تا قسمت اعظم آن جذب شود. می توانید این کار را یک بار در روز قبل از خواب انجام دهید.

بیشتر بخوانید:‌ چرا و چه زمانی باید کرم دور چشم استفاده کنیم؟

چین و چروک دور چشم

۲.ژل آلوئه ورا

چین و چروک دور چشم، این گیاه طب سنتی به طور گسترده ای در مراقبت از پوست استفاده می شود. زیرا خواص بی شماری دارد که یکی از آنها خواص درمانی و جوان سازی پوست است.

طبق برخی مطالعات، مکمل های غذایی حاوی آلوئه ورا ممکن است از پوست در برابر آسیب مزمن UVB محافظت کرده و از پیری نور و چین و چروک جلوگیری کند. به سادگی می توانید مقدار زیادی ژل آلوئه ورا را زیر و اطراف چشم خود بمالید. بگذارید ۱۰دقیقه بماند و با آب سرد بشویید. بلافاصله بعد از آن از یک مرطوب کننده استفاده کنید.

۳.ماسک موز

یک مطالعه نشان می دهد که می توان از موز برای رفع چین و چروک پوست استفاده کرد. نصف موز را له کنید و با چند قطره روغن نارگیل مخلوط کنید تا خمیری نرم به دست آید. این مخلوط را زیر چشم و بقیه قسمت های صورت خود بمالید. بگذارید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بماند و با آب سرد بشویید. این کار را حداقل دو بار در هفته انجام دهید تا در چند هفته اول شاهد کاهش محسوس چین و چروک خود باشید.

۴.پودر قهوه

چین و چروک دور چشم، یک مطالعه به اثرات مفید قهوه به دلیل خواص ضد التهابی و ضد پیری آن اشاره کرده است. با چند قطره شیر خام خمیری صاف از پودر قهوه درست کنید و زیر چشمتان بمالید. این خمیر را هر ۲ تا ۳ روز یک بار استفاده کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

۵.روغن نارگیل

طبق یک مطالعه، روغن نارگیل یکی از سالم ترین روغن های موجود امروزی است. سدی در برابر عفونت ها تشکیل می دهد، پوست را مرطوب می کند و از چین و چروک و افتادگی پوست جلوگیری می کند.

چین و چروک دور چشم، یک قاشق چایخوری روغن نارگیل بردارید و کمی زردچوبه به آن اضافه کنید. بگذارید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بماند و با آب بشویید.

این کار را هر روز یا یک روز در میان انجام دهید تا نتیجه را ببینید. همچنین می توانید آن را با روغن کرچک یا روغن زیتون امتحان کنید زیرا هر دوی این روغن ها اثرات مرطوب کنندگی و ضد پیری مشابهی دارند.

بیشتر بخوانید:‌ وازلین: بهترین پاک کننده آرایش چشم +جلوگیری از چین و چروک

۶.ماست

ماست سرشار از آلفا هیدروکسی اسید (AHA) است. این به لایه برداری پوست کمک می کند و باعث جوان سازی پوست می شود. ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری ماست را بردارید و چند قطره گلاب و عسل به آن اضافه کنید. آن را دور چشم و دهان خود بمالید و بعد از ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بشویید.

۷.ویتامین سی

چین و چروک دور چشم، ویتامین C به طور طبیعی در پوست شما وجود دارد. از پوست در برابر آسیب محافظت می کند، بافت پوست را ترمیم می کند، رنگ پوست را تبدیل می کند

به علاوه لک ها را کاهش می دهد و باعث تولید کلاژن می شود. تولید کلاژن از افتادگی پوست جلوگیری می کند و آن را محکم و سفت نگه می دارد. اما با افزایش سن، تولید آن کاهش می یابد. افزودن ویتامین C به مراقبت از پوست روزانه به حفظ تولید کلاژن کمک می کند.

چین و چروک دور چشم

چگونه می توان از چین و چروک زیر چشم جلوگیری کرد؟

۱.محدود کردن حالات صورت

چین و چروک دور چشم،  سعی کنید از اخم کردن یا بیان سایر حالت هایی که بر عضلات اطراف چشم تأثیر می گذارد، خودداری کنید.

۲.آبرسانی

نوشیدن ۸ تا ۱۰ لیوان آب در روز پوست شما را هیدراته و مرطوب نگه می دارد و ظاهر پیری را کاهش می دهد.

۳.بخوابید

برای جلوگیری از چین و چروک زودرس دور چشم، خواب کافی داشته باشید. حداقل ۸ ساعت بخوابید.

۴.سیگار را ترک کنید

چین و چروک دور چشم، سیگار اثرات جدی پیری دارد، بنابراین سعی کنید حداقل مصرف خود را کاهش دهید یا کاملا آن را کنار بگذارید.

۵.رژیم غذایی سالم

چین و چروک دور چشم،  رژیم غذایی غنی از ویتامین های A، C و E داشته باشید. این ویتامین ها پوست را سالم نگه می دارند و از پیری زودرس جلوگیری می کنند.

۶.قرار گرفتن در معرض نور خورشید

چین و چروک دور چشم، قرار گرفتن در معرض نور خورشید را محدود کنید و همیشه قبل از بیرون رفتن از SPF استفاده کنید.

۷.از مرطوب کننده مناسب استفاده کنید

انتخاب مرطوب کننده مناسب شاید مهمترین قدم در مراقبت از پوست باشد. از آنجایی که چین و چروک زیر چشم اغلب نتیجه کم آبی پوست است، انتخاب یک مرطوب کننده آبرسان قبل از شروع به روش های دیگر برای کاهش چین و چروک ضروری است.

بیشتر بخوانید:‌ چشم های حساس: ۷ نکته مهم برای آرایش چشم های حساس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × دو =

دکمه بازگشت به بالا