;
آرایش و زیباییدنیای مد

چرا و چه زمانی باید کرم دور چشم استفاده کنیم؟

چشمان ما در دنیای امروز چیزهای زیادی را متحمل می شوند. شب های بی خوابی، استرس، زمان طولانی نگاه به صفحه نمایش، آلودگی و پیری زودرس که همه بر سلامت و جوانی چشم ها تاثیر می گذارند. بنابراین، ما باید بدانیم که چرا و چگونه از کرم‌های دور چشم استفاده کنیم تا مراقبت‌های لازم را  انجام دهیدم. چشمان شاداب آینه ای برای سبک زندگی سالم ما هستند و اعتماد به نفس و شخصیت ما را منعکس می کنند. بنابراین در بخش آرایش و زیبایی چشمک به فواید کرم دور چشم و نحوه استفاده آن پرداخته شده است.

بیشتر بخوانید: ترفندها و نکات آرایش چشم: چگونه آرایش چشم بی‌نقص داشته باشیم؟

کرم دور چشم چیست؟

کرم دور چشم چیست و چرا به آن نیاز داریم؟ پوست اطراف چشم که به عبارت ساده ناحیه دور چشم یا ناحیه کانتور چشم نامیده می شود، بسیار حساس است. به طور دقیق، پوست اطراف چشم در مقایسه با بقیه قسمت‌های صورت، یکی از حساس‌ترین نواحی است. از این رو نیاز به توجه ویژه دارد. علائم پیری را می توان در همان ابتدا به راحتی در این ناحیه خاص مشاهده کرد. حالا این دلیل دیگری برای توجه بیشتر به این موضوع به شما می دهد. کرم دور چشم یک کرم مغذی برای چشم است که اغلب در ناحیه کانتور چشم برای کاهش سیاهی دور چشم، پف چشم، جلوگیری از چین و چروک اطراف چشم و در نهایت روشن‌تر نشان دادن کل صورت استفاده می‌شود.

چه زمانی باید استفاده از کرم دور چشم را شروع کنیم؟

فواید کرم دور چشم، طبق نظر متخصصان، بهتر است هر چه زودتر از کرم دور چشم استفاده کنید. بهتر است از سن ۲۰ سالگی شروع کنیید. از آنجایی که پیشگیری بهتر از درمان است، سرمایه گذاری زودهنگام برای یک کرم دور چشم خوب ضروری است.

همانطور که گفتیم، ناحیه کانتور چشم یک لایه نازک از پوست است و از این رو در برابر آلرژی ها و واکنش های حساس بیشتر آسیب پذیر است. محصولات کرم دور چشم در این ناحیه با عوامل ظریف از بروز چنین واکنش هایی جلوگیری می کنند.

چشمان شما تقریباً در طول روز کار می کنند. از صحبت کردن گرفته تا لبخند زدن به بیان، چشمان شما کار می کند و پوست اطراف چشم نیز در حال حرکت است. ما ممکن است به این توجه نکنیم، اما استرس منظم می تواند منجر به خشکی و از دست دادن خاصیت ارتجاعی پوست شود. این یکی از دلایل ایجاد چین و چروک است. بنابراین، کرم های دور چشم از پوست اطراف چشم محافظت می کند و از ایجاد چین و چروک جلوگیری می کند.

فواید کرم دور چشم

چگونه از کرم دور چشم استفاده کنیم؟

مقداری از کرم به اندازه نخود را با انگشت خود بگیرید. حتی می توانید مقداری را به پشت دست خود بکشید. متخصصان پوست استفاده از انگشت حلقه را پیشنهاد می کنند نه از انگشت اشاره که ما عموما از آن استفاده می کنیم. این تکنیکی است برای خنثی کردن فشار اعمال شده که معمولا در انگشت اشاره کمتر است.

کرم را به صورت نقاط کوچک در اطراف قسمت پایین چشم خود بمالید. مطمئن شوید که گوشه داخلی چشم را تا استخوان ابرو بپوشانید. بسته به محصولی که انتخاب می کنید، حتی می توانید کرم دور چشم را برای پلک های بالایی نیز بزنید. در حین انجام این کار باید بسیار مراقب باشید.

به منظور ایجاد تحریک گردش خون، به صورت نیم دایره ای با انگشت پوست اطراف چشم را ماساژ دهید. اما مراقبت باشید این کار را بسیار به ملایمت و آرامی انجام دهید. کرم دور چشم را قبل از هر محصول آرایش استفاده کنید. یک دقیقه و نیم طول می کشد تا جذب پوست شود. سپس بقیه مراحل آرایش را انجام دهید.

بیشتر بخوانید: چشم های جذاب و جادویی با آرایش چشم دودی + عکس

کرم دور چشم را باید در شب استفاده کرد یا در روز؟

فواید کرم دور چشم اول از همه، از هر محصولی که استفاده می کنید، باید به طور منظم و مناسب از آن استفاده کنید. اکثر کرم های دور چشم برای استفاده دو بار در روز ایده آل هستند. این بدان معناست که شما می توانید یک بار صبح و یک بار شب آن را استفاده کنید. اما اگر پوست آنقدر ظریف است که نمی‌توانید کرم را دوبار مصرف کنید، می‌توانید شب‌ها کمی قبل از خواب از آن استفاده کنید. استفاده از کرم دور چشم در شب بهتر است. چرا شب بهتر است؟ هنگامی که بدن شما در حال استراحت است، پوست به طور خودکار تمایل به ترمیم و بازسازی دارد. از این رو، استفاده از کرم دور چشم در شب به تقویت ضد پیری کمک می کند.

فواید کرم دور چشم

۱.یکی از دلایل اصلی، همانطور که قبلاً گفتیم، کاهش علائم پیری و چین و چروک است. کم آبی بدن و استرس محیطی معمولا دلایلی هستند که باعث می‌شوند ناحیه دور چشم شما کدر به نظر برسد. بنابراین یک کرم دور چشم برای جلوگیری از چین و چروک و تیرگی زیر چشم عالی است.

۲.به حداقل رساندن پف چشم مزیت دیگری است. پس از یک خواب طولانی یا حتی اگر کمتر خوابیده اید، چشمان شما پف کرده به نظر می رسد. استفاده منظم از کرم دور چشم به کاهش چنین واکنش هایی کمک می کند.

۳.از بین بردن سیاهی دور چشم یکی دیگر از مزیت ها است. سیاهی دور چشم مشکلی است که در بین بسیاری از ما رایج است. استفاده منظم از کرم دور چشم، تغییر رنگ ناشی از مواد گیاهی موجود در آن را به حداقل می رساند.

۴.فرآیند آبرسانی پوست نازک دور چشم با سایر پوست صورت متفاوت است. استفاده از کرم دور چشم دقیقاً نوع آبرسانی مورد نیاز ناحیه کانتور چشم را فراهم می کند.

۵.برای کسانی که به آرایش چشم علاقه دارند، کرم دور چشم به عنوان یک لایه اولیه عالی عمل می کند در حالی که کانسیلر می زنید، ظاهری صاف و یکدست می شود.

۶.کرم دور چشم به عنوان یک عامل تسکین دهنده برای چشم های خسته عمل می کند و باعث تغذیه و ایجاد آرامش در ناحیه کانتور چشم می شود. ناحیه زیر چشم به طور منظم تحت فشار قرار می گیرد و با عناصر و محرک های بیرونی تماس پیدا می کند. استفاده از کرم دور چشم می تواند از بسیاری از این گونه مشکلات جلوگیری کند!

بیشتر بخوانید: آموزش ساده آرایش چشم دودی جذاب و متفاوت  

فواید کرم دور چشم

سوالات متداول

۱.کرم دور چشم را باید قبل یا بعد از مرطوب کننده زد؟

اگر کرم دور چشم شما پایه روشن تری دارد، آن را قبل از مرطوب کننده خود بمالید. اگر کرم دور چشمتان سنگین است، آن را بعد از مرطوب کننده بمالید.

۲.آیا می توانم از وازلین به عنوان کرم دور چشم استفاده کنم؟

بله. استفاده از وازلین در اطراف چشم بی خطر است و رطوبت را برای جلوگیری از خشکی دور چشم و چاق نگه داشتن آن ناحیه حفظ می کند. می توانید مرطوب کننده یا سرم معمولی خود را دور چشم بزنید و آن را با وازلین بپوشانید.

۳.آیا از سرم و کرم دور چشم با هم استفاده کنم؟

سرم های دور چشم و کرم های دور چشم برای اهداف مختلفی ساخته شده اند. در حالی که سرم های چشم حاوی مواد فعالی هستند که دارای مزایای خاصی مانند کاهش پف و هایپرپیگمانتاسیون هستند. با این حال، کرم های دور چشم فقط پوست را مرطوب و جوان می کنند. بنابراین، اگر از سرم دور چشم استفاده می کنید، آن را با کرم دور چشم بپوشانید تا سرم بهتر عمل کند.

۴.آیا می توانید از کرم دور چشم برای کل صورت خود استفاده کنید؟

بله. کرم های دور چشم پوست ظریف اطراف چشم را مرطوب می کنند. می توانید آنها را روی صورت خود بمالید تا همان اثر مرطوب کنندگی را داشته باشید. با این حال، استفاده از کرم صورت مقرون به صرفه تر از کرم دور چشم است. کرم‌های دور چشم معمولاً به مقدار کم عرضه می‌شوند و اگر روی صورت خود استفاده کنید، ماندگاری زیادی ندارند.

بیشتر بخوانید: ۶ نوع آرایش چشم فوق العاده زیبا و جذاب که هر کسی می تواند انجام دهد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + یک =

دکمه بازگشت به بالا