;
بیماری هاسلامت

دفع نیکوتین از بدن: ۷ غذایی که عوارض سیگار را از بین می برد!

دفع نیکوتین از بدن: سیگار برای سلامتی مضر است. همه از این موضوع آگاه هستند، اما برای برخی ترک این عادت بد بسیار دشوار است. نیکوتین باعث افزایش سریع فشار خون و آسیب جدی به ریه می شود. همچنین، حتی اگر سیگار را ترک کنید، اثرات نیکوتین سال ها باقی می ماند. هنگامی که نیکوتین با مغز تماس پیدا می کند، باعث افزایش انتقال دهنده های عصبی مانند دوپامین می شود و افراد سیگاری برای مدت کوتاهی احساس آرامش بیشتری می کنند.

اما این فقط اعتیاد آنها را تقویت می کند. یک یا دو ساعت بعد به یک دوز دیگر نیاز دارند.نیکوتین کل متابولیسم را تغییر می دهد. نیکوتین همچنین بر سیستم گوارشی تأثیر می گذارد. مخاط معده تحت تأثیر نیکوتین قرار می گیرد و تحریک می شود. مصرف مداوم  سیگار می تواند اسیدیته معده را تحریک کند. بنابراین در بخش سلامت چشمک برای دفع نیکوتین از بدن ۷ مواد غذایی شگفت انگیز معرفی می شود.

بیشتر بخوانید: غذاهای مضر برای کلیه: این ۵ غذا کشنده کلیه هستند!

۷ بهترین مواذ غذایی برای دفع نیکوتین از بدن

۱.چای سبز

دفع نیکوتین از بدن، هنگام سیگار کشیدن، بدن مایعات مورد نیاز خود را از دست می دهد و سریعتر دچار کم آبی می شود. بنابراین، اگر سیگار می کشید، مقدار زیادی آب بنوشید. همچنین می توانید با افزودن یک قاشق چایخوری زنجبیل رنده شده، یک خیار، لیمو و برگ نعناع آب را پرخاصیت بسازید. چای سبز بسیار مفید است، سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که نیکوتین را از بدن خارج می کند. با نوشیدن ۱ یا ۲ فنجان چای سبز در روز می توانید نیکوتین را از بدن خود خارج کنید.

دفع نیکوتین از بدن

۲.هویج

نیکوتین پوست را مرده و خشک می کند. اگر می خواهید از شر چنین عواقب ناخوشایند اعتیاد به سیگار خلاص شوید، تا حد امکان هویج بخورید. زیرا حاوی مقدار زیادی ویتامین A، B، C و K است که پاک کننده های اصلی بدن هستند. همچنین می توانید آب هویج بنوشید. هویج ها را از آبمیوه گیری رد کنید، سپس آن را با سیب و لیمو مخلوط کنید یا هویج را به هر سالادی اضافه کنید.

۳.اسفناج

اسید فولیک برای عملکرد طبیعی و رشد بدن بسیار مهم است و بسیاری از مردم این را می دانند. اما همه نمی دانند که به بدن کمک می کند تا از شر نیکوتین خلاص شود. اسفناج مقدار زیادی اسید فولیک دارد و مصرف منظم آن باعث دفع نیکوتین از بدن می شود.

بیشتر بخوانید: ۱۲ غذای سالم و خوشمزه برای دیابتی ها

۴.کلم بروکلی

دفع نیکوتین از بدن، بروکلی سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که بدن را از بسیاری از سموم پاک می کند و همچنین حاوی پلی فنول هایی است که در کاهش التهاب های مختلف در دستگاه گوارش مفید است. لازم است کلم بروکلی تا حد امکان کمتر پخته شود تا تمام خواص مفید آن حفظ شود.

کلم بروکلی سرشار از ویتامین C و B5 است. سیگار باعث کاهش سطح ویتامین C در بدن می شود. کلم بروکلی بیشتری بخورید تا نیکوتین از بدنتان خارج شود.

۵.فلفل

فلفل سرشار از ویتامین های C، B2 و B6 است که اثرات تنباکو را کاهش می دهد و برای التیام بدن ضروری است. فلفل ها را ریز خرد کرده و به صورت خام به سالاد خود اضافه کنید تا از فواید آن بهره مند شوید.

دفع نیکوتین از بدن

۶.کیوی، لیمو و پرتقال

دفع نیکوتین از بدن، کیوی، لیمو و پرتقال مقادیر بالایی از ویتامین های A، C و E را تامین می کنند. سیستم ایمنی بدن را تقویت می کنند و به بدن در مبارزه با عفونت ها و باکتری های مختلف کمک می کنند. این میوه ها همچنین  نیکوتین را سریع از بدن خارج می کنند و آسیب های ناشی از نیکوتین در بدن را ترمیم می کند.

کیوی بخورید، هر از گاهی یک لیوان لیموناد طبیعی بنوشید تا ویتامین های از دست رفته را جبران کنید. آب پرتقال بدن را مرطوب می کند، ویتامین های لازم را تامین می کند و همچنین نیکوتین را از بدن دفع می کند. دو عدد پرتقال را فشار دهید، مقداری آب اضافه کنید و بین غذا بنوشید.

۷.تمشک

تمشک برای ترک سیگار عالی است. این میوه حاوی مقادیر زیادی اسید الاژیک است. این ماده ای است که می تواند نیکوتین و سایر ترکیبات مضر برای بدن را از بین ببرد.

بیشتر بخوانید: کلسترول بالا: از خوردن این ۷ غذا اجتناب کنید

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + 7 =

دکمه بازگشت به بالا