;
آرایش و زیباییدنیای مد

ماسک خانگی صورت: ۵ بهترین ماسک برای داشتن صورت درخشان و بدون لک

ماسک خانگی صورت: برای داشتن پوست جوان، شاداب و درخشان باید همیشه از پوست مان مراقبت کنیم. زیرا مراقبت های پوستی جوانی و شادابی پوست را حفظ می کند و از بروز لکه ها و کدر شدن آن جلوگیری می کند. یکی از این مراقبت های پوستی استفاده از ماسک های خانگی است. ماسک های خانگی بدون عوارض جانبی است و باعث حفظ شادابی و درخشندگی پوست می شود. در بخش آرایش و زیبایی چشمک ۵ بهترین ماسک خانگی برای داشتن صورت درخشان و بدون لک معرفی شده است.

بیشتر بخوانید: ماسک آبرسان صورت: ۷ بهترین ماسک خانگی برای آبرسانی پوست

۱.عسل، کشک و گلاب

ماسک خانگی صورت، یک قاشق عسل، آب و گلاب را در یک کاسه مخلوط کنید. به طور یکنواخت روی صورت خود بمالید و بگذارید حدود ۱۵ دقیقه بماند. در نهایت آن را با آب بشویید. درخشش آنی را روی صورت خود خواهید دید. این بهترین ماسک برای پوست های خشک است.

با این حال، افرادی که پوست چرب دارند، می توانند در حین تهیه این ماسک صورت، از مصرف عسل خودداری کنند یا از مقدار کمی کمتر استفاده کنند. هم عسل و هم کشک اثرات خنک کنندگی و مرطوب کنندگی روی پوست شما دارند. از طرف دیگر گلاب پوست را آبرسانی کرده و به آن درخشندگی طراوت می بخشد.

ماسک خانگی صورت

۲.گلاب و زردچوبه

ماسک گلاب و زرد چوبه یکی از رایج ترین مواد مورد استفاده برای درخشندگی و نرمی پوست است. فقط کافی است که مقداری زردچوبه را با کمی گلاب مخلوط کنید و روی صورت خود بمالید. تا کاملا خشک شود، صبر کنید و سپس با آب ولرم بشویید.

بیشتر بخوانید: ۳ ماسک صورت خانگی شگفت انگیز برای پوستی شفاف و بدون لک

۳.گوجه فرنگی، کشک و لیمو

ماسک خانگی صورت، یک گوجه فرنگی را رنده کنید و کمی کشک و چند قطره لیمو به آن اضافه کنید. همه را مخلوط کنید و روی صورت خود بمالید. یک یا دو دقیقه با حرکات دایره ای ماساژ دهید. ماسک را ۱۰ دقیقه دیگر روی صورت خود بگذارید و سپس با آب بشویید. یکی از بهترین و کاملاً جوان‌کننده‌ترین ماسک‌های صورت است.

گوجه فرنگی غنی شده با آنتی اکسیدان ها به عنوان یک عامل سفید کننده طبیعی عمل می کند. همچنین به سفت شدن منافذ کمک می کند و به عنوان یک تونر خوب عمل می کند. علاوه بر این، لیمو باعث روشن شدن پوست می شود و اثر لایه برداری بر روی پوست دارد.

ماسک خانگی صورت

۴.جو و بادام

ماسک خانگی صورت، بادام سرشار از ویتامین E است و به نرمی و شادابی پوست کمک می کند. حدود ۱۰ عدد بادام را یک شب خیس کرده و به صورت خمیر درآورید. آن را با یک قاشق جو و کمی کشک مخلوط کنید. نصف قاشق عسل یا گلاب را متناسب با نوع پوست خود اضافه کنید (عسل برای پوست های خشک و گلاب برای پوست های چرب) و همه مواد را به خوبی مخلوط کنید.

مخلوط را روی صورت خود بمالید و به آرامی با حرکات دایره ای ماساژ دهید. در نهایت بعد از ۱۰ دقیقه آن را با آب بشویید. بادام سرشار از ویتامین E است و به نرمی و شادابی پوست کمک می کند. از طرف دیگر جو دوسر به عنوان یک اسکراب طبیعی عمل می کند و پوست را لایه برداری می کند. آنها همچنین به خلاص شدن از شر جوش های سر سیاه کمک می کنند.

۵.خیار و عسل

ماسک خانگی صورت، فقط خیار نخورید، آن را روی صورت خود نیز بمالید. اثر خنک کنندگی خیار همراه با خواص مرطوب کنندگی عسل، مشکلات پوستی را برطرف می کند. فقط کافی است یک خیار را رنده کنید و سپس مقداری عسل به آن اضافه کنید. روی صورت خود بمالید. ۱۰ دقیقه صبر کنید و سپس صورت خود را با آب ولرم بشویید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه 15 بهترین ماسک صورت خانگی با مواد اولیه موجود در منزل

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 1 =

دکمه بازگشت به بالا