;
آرایش و زیباییدنیای مد

ماسک آبرسان صورت: ۷ بهترین ماسک خانگی برای آبرسانی پوست

ماسک آبرسان صورت: همه ما برای داشتن پوستی نرم، لطیف و درخشان تلاش می کنیم. با این حال، اغلب اوقات، ما نمی توانیم به این هدف مان دست پیدا کنیم. در واقع خشکی، چربی اضافی و آکنه باعث می شود که پوست ما ظاهر جوان و صاف خود را از دست بدهد.

به علاوه مواد شیمیایی خشن، آلودگی و اشعه ماوراء بنفش خورشید نیز پوست را خشک و پر چین و چروک می کند. در بخش آرایش و زیبایی چشمک ۷ بهترین ماسک آبرسان صورت معرفی شده است.

بیشتر بخوانید: ۳ ماسک صورت خانگی شگفت انگیز برای پوستی شفاف و بدون لک

۱.ماسک موز و عسل

ماسک آبرسان صورت، برای داشتن پوستی نرم، سالم و درخشان، این ماسک صورت آبرسان موز و عسل را امتحان کنید. شما به یک عدد موز، عسل ارگانیک، آب پرتقال تازه فشرده نیاز دارید. ۱ موز کاملا رسیده را در یک کاسه له کنید. ۲ قاشق غذاخوری عسل ارگانیک را اضافه کنید و کاملا مخلوط کنید. ۱ قاشق چایخوری آب پرتقال تازه را با آن مخلوط کنید.

برای استفاده از این ماسک آبرسان، ابتدا صورت خود را با آب ولرم بشویید. سپس ماسک را روی پوست خود ماساژ دهید و مطمئن شوید که ناحیه T شما را کاملاً می پوشاند. آن را به مدت ۲۰ دقیقه روی صورت خود بگذارید تا از تمام فواید آبرسانی آن بهره مند شوید.سپس ماسک را با آب ولرم بشویید و پوست خود را با یک حوله نرم خشک کنید. اثرات پیری عملا از جلوی چشمان شما محو می شود.

۲.درمان آکنه با ماسک عسل، بلغور جو دوسر و شیر

ماسک آبرسان صورت، شما مجبور نیستید از مواد شیمیایی خشن موجود در اکثر درمان های آکنه استفاده کنید. به جای آن یک درمان کاملا طبیعی را امتحان کنید. عسل موجود در این ماسک به عنوان یک ماده مغذی طبیعی عمل می کند که به پوست شما کمک می کند رطوبت مورد نیاز خود را حفظ کند. بلغور جو دوسر حاوی خواص ضد آکنه است که به شفافیت و سلامت پوست کمک می کند.

شما برای تهیه این ماسک به جو خشک شده، عسل ارگانیک و شیر کامل نیاز دارید. ۳ قاشق غذاخوری جو خشک شده را در مخلوط کن بریزید. ۱ قاشق غذاخوری شیر کامل اضافه کنید. آنقدر هم بزنید تا خمیر درست شود. ۱ قاشق غذاخوری عسل ارگانیک را بریزید.

وقتی به اندازه کافی مخلوط کردید تا خمیر یکدستی به دست آید، مخلوط را از مخلوط کن خارج کرده و روی صورت خود بمالید. حتما پوست خود را به طور یکنواخت بپوشانید. اجازه دهید ماسک به مدت ۲۰ دقیقه خشک شود و سپس با آب تمیز بشویید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه 15 بهترین ماسک صورت خانگی با مواد اولیه موجود در منزل

ماسک آبرسان صورت

۳.پوست خشک را با ماسک خیار و آلوئه ورا آبرسانی کنید

شما احتمالا از آلوئه ورا برای تسکین پوست آفتاب سوخته استفاده کرده اید. آلوئه مانند هیچ ماده طبیعی دیگری هیدراته، التیام می بخشد و به معکوس کردن روند پیری کمک می کند. به عنوان یک مزیت اضافه، خیار موجود در این دستور غذا خواص خنک کنندگی و پاک کنندگی بی نظیری دارد.

۱\۲ خیار را به صورت ورقه ای برش دهید. این برش ها را در مخلوط کن بریزید و مخلوط کنید تا آبکی شود. ۲ قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود.

برای بهترین نتیجه، خمیر را به طور یکنواخت روی صورت خود ماساژ دهید. پیشنهاد می کنیم تا زمانی که ماسک خشک می شود استراحت کنید و تلویزیون تماشا کنید یا کتاب بخوانید. بعد از نیم ساعت، ماسک را با آب خنک بشویید و پوست خود را با یک حوله نرم خشک کنید. پوست شما احساس طراوت و شادابی می کند!

۴.با ماسک صورت مرطوب کننده انگور لایه برداری کنید

ماسک آبرسان صورت، اسید ضعیف موجود در انگور به عنوان یک لایه بردار ملایم عمل می کند که به طور موثر سلول های مرده پوست را از بین می برد. ویتامین E به پوست شما کمک می کند رطوبت مورد نیاز برای سالم ماندن را حفظ کند. در اینجا نحوه لایه برداری و آبرسانی به طور همزمان آورده شده است. ۱۲عدد انگور را در یک کاسه له کنید. ۱ قاشق چایخوری آرد بپاشید. مواد را خوب مخلوط کنید.

بعد از این که با انگور و آرد له شده خمیر درست کردید، مخلوط را روی صورت خود بمالید. اجازه دهید ماسک به مدت ۱۵ دقیقه بماند. اگر به دلیل اسید موجود در انگور احساس ناراحتی کردید، فورا ماسک را بردارید. بعد از ۱۵ دقیقه صورت خود را با آب ولرم بشویید و با یک حوله نرم خشک کنید. پوست شما سفت تر و صاف تر خواهد شد.

۵.با ماسک کره شی و روغن نارگیل از خشکی پوست جلوگیری کنید

ماسک آبرسان صورت، ترکیبی از کره شی و روغن نارگیل پوست را به خوبی آبرسانی می کند، رنگ پوست را یکدست می کند و خاصیت ارتجاعی را باز می گرداند. این یک ماسک بسیار موثر است که می توانید هر هفته از آن استفاده کنید.

۱ قاشق غذاخوری کره شی را در یک کاسه کوچک بریزید. ۱ قاشق غذاخوری روغن نارگیل اضافه کنید. مواد را خوب هم بزنید تا کاملا ترکیب شوند. ۱ قاشق غذاخوری آلوئه ورا (اختیاری) اضافه کنید. مخلوط را روی پوست خود پخش کنید. به نواحی مخصوصا خشک اضافه کنید. اجازه دهید ماسک به مدت ۱۵ دقیقه خشک شود، سپس آن را با آب ولرم بشویید.

بیشتر بخوانید: چاق شدن صورت با ۱۱ روش خانگی شگفت انگیز

ماسک آبرسان صورت

۶.با ماسک عسل و نمک اپسوم با رادیکال های آزاد مبارزه کنید

نمک اپسوم یک ماده معدنی خالص (سولفات منیزیم) است که می تواند روی پوست شما معجزه کند. با رادیکال های آزاد مبارزه می کند، التهاب را کاهش می دهد و به بدن شما کمک می کند تا سموم را از پوست خارج کند. آن را با قدرت آبرسانی عسل ترکیب کنید تا یک ماسک آبرسان قوی برای خود داشته باشید.

۲ قاشق غذاخوری نمک اپسوم را در یک کاسه بریزید. ۲ قاشق غذاخوری عسل اضافه کنید. مواد را آنقدر هم بزنید تا تبدیل به یک خمیر شود. خمیر را روی پوست خود صاف کنید. تا زمانی که ماسک خشک می شود، ۳۰ دقیقه استراحت کنید. سپس صورت خود را با آب ولرم بشویید و به آرامی پوست خود را خشک کنید.

۷.پوست ملتهب را با ماسک ویتامین E و آووکادو تسکین دهید

ماسک آبرسان صورت، ویتامین E یک ضد التهاب قوی است که پوست شما را نیز ترمیم و محافظت می کند. این ویتامین در سبزیجات سبز و برگدار یافت می‌شود اما می‌توانید آن را مستقیما روی پوست خود بمالید تا التیام بیشتری داشته باشد. این ماسک با خاصیت مرطوب کنندگی آووکادو، پوست خشک و آسیب دیده را تسکین داده و آن را ترمیم می کند.

یک عدد آووکادو را در کاسه ای له کنید. ۱ قاشق چایخوری روغن ویتامین E اضافه کنید. آن را خوب مخلوط کنید. برای تسکین پوست ملتهب، ماسک را روی صورت خود بمالید و بگذارید ۲۰ دقیقه خشک شود. صورت خود را با آب ولرم بشویید و به آرامی با یک حوله تمیز خشک کنید.

بیشتر بخوانید: فیشیال صورت در منزل: ۸ بهترین فیشیال خانگی برای انواع پوست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − ده =

دکمه بازگشت به بالا