;
آرایش و زیباییدنیای مد

رشد سریع مو با سیر: معجزه سیر برای رشد مو که نمی دانستید!

رشد سریع مو با سیر: سیر یکی از طبیعی ترین آنتی بیوتیک هاست. سیر که در بسیاری از نقاط کشور کشت می شود، به دلیل خواص درمانی و فواید آن شناخته شده است. اگرچه بیشتر مردم سیر را به دلیل بوی آن ترجیح نمی دهند، اما طعم متفاوتی به غذاها می بخشد.

به علاوه طبق تحقیقات انجام شده سیر که نوعی گیاه پیازدار است راه حل بسیاری از مشکلات مانند مراقبت از مو،  جلوگیری از ریزش مو و حتی تقویت فولیکول های مو است. پس فواید سیر برای مو چیست؟ آیا سیر باعث رشد مو می شود؟ چگونه درمان سیر را تهیه و اعمال کنیم؟ در بخش آرایش و زیبایی تاثیر سیر در رشد سریع مو بررسی شده است.

بیشتر بخوانید: فواید لیمو برای مو: ۷ معجزه لیمو که باعث رشد و رفع سفیدی مو می شود  

خواص سیر برای مو چیست؟

رشد سریع مو با سیر، سیر سرشار از گوگرد است که برای سلامت مو بسیار مفید است. گوگرد بخش ساختاری بسیاری از پروتئین ها از جمله کراتین است که برای تولید مو ضروری است. سلنیوم موجود در سیر با ویتامین E برای بهبود سلامت مو بسیار مفید است.

رشد سریع مو با سیر، ویتامین سلنیوم با مبارزه با رادیکال های آزاد که به سلول ها آسیب می رسانند، قدرت ویتامین E را در بدن افزایش می دهد. افرادی که ویتامین E پایینی دارند معمولاً ریزش مو، موهای خشک و موهای کدر را تجربه می کنند. با سیر می توانید در مدت زمان کوتاهی راه حلی برای همه این مشکلات پیدا کنید.

بیشتر بخوانید: ریزش مو: ۷ ماده غذایی که به جلوگیری از ریزش مو و رشد آن کمک می کند

رشد سریع مو با سیر

 

چگونه سیر را به مو بمالیم؟

شامپوهای سیر را می توانید در داروخانه ها، بازارها یا فروشگاه های لوازم آرایشی ببینید. اگر شامپوی سیر پیدا نکردید، مشکلی نیست، می توانید شامپوی خود را با اضافه کردن آب سیر یا عصاره به شامپویی که روزانه استفاده می کنید، تهیه کنید.

رشد سریع مو با سیر، گزینه دیگر این است که از سیر به طور مستقیم روی پوست سر خود استفاده کنید. ۳-۴ حبه سیر را له کنید و آن را روی پوست سر خود در مناطقی که موهایتان می ریزد یا ضعیف شده است بمالید و بگذارید حدود ۱ ساعت بماند.

رشد سریع مو با سیر، سپس همان ناحیه را با روغن زیتون ماساژ دهید و با پوشیدن کلاه یا پیچیدن یک حوله بگذارید یک شب بماند. وقتی صبح از خواب بیدار می شوید، می توانید موهای خود را با یک شامپوی معمولی بشویید.

بیشتر بخوانید: رشد مجدد موهای نازک: ۸ روش موثر برای رشد مجدد موهای نازک

رشد سریع مو با سیر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + 4 =

دکمه بازگشت به بالا