;
آرایش و زیباییدنیای مد

درمان ترک لب با ۵ بهترین درمان خانگی + روش های جلوگیری از ترک لب

درمان ترک لب: لب های ترک خورده، خشک و دردناک می شود. هنگامی که هوا سرد و خشک است یا زمانی که آب بدن کم شده، ممکن است دچار ترک خوردن لب شوید. بر خلاف بقیه پوست بدن، لب ها غدد چربی ندارند و نمی توانند هیچ گونه روغن طبیعی برای جلوگیری از خشک شدن آن تولید کنند.

این بدان معناست که بدون مراقبت مناسب، ممکن است لب های شما اغلب خشک شوند. برای خلاص شدن از شر ترک و خشکی لب در بخش آرایش و زیبایی ۵ بهترین درمان خانگی معرفی شده است. این درمان ها موثر تر از محصولات شیمیایی است. اگر دچار ترک و خشکی لب هستید حتما یکی از این درمان های خانگی را امتحان کنید.

بیشتر بخوانید: لب های صورتی و سالم با ۵ روش خانگی شگفت انگیز!

۵ بهترین درمان خانگی برای درمان ترک لب

۱.از وازلین استفاده کنید

درمان ترک لب، ژله نفتی یا وازلین یک عنصر کلیدی در بسیاری از محصولات بهداشتی و سلامتی لب است. زیرا به پوست کمک می‌کند تا یک سد محافظ برای حفظ رطوبت ایجاد کند. این باعث می شود که از خشک شدن لب ها جلوگیری کند.

بهترین روش استفاده از وازلین برای لب های ترک خورده این است که ابتدا از بالم لب استفاده کنید تا رطوبت لب های شما تامین شود. سپس می توانید از یک لایه وازلین استفاده کنید تا رطوبت لب ها حفظ شود. در موارد نادر، برخی از افراد ممکن است با واکنش آلرژیک به ژل نفتی مواجه شوند. اگر هنگام استفاده از آن دچار تورم یا سوزش شدید شدید ممکن است آلرژی داشته باشید و باید فورا مصرف آن را قطع کنید.

درمان ترک لب

۲.آلوئه ورا را امتحان کنید

آلوئه ورا یک گیاه آبدار است که ژل مرطوب کننده تولید می کند. با کشیدن رطوبت از هوا به سطح پوست عمل می کند. این به مرطوب نگه داشتن لب ها کمک می کند و از خشک شدن آنها جلوگیری می کند. آلوئه ورا همچنین حاوی مولکول هایی به نام پلی ساکارید است که به رطوبت پوست کمک می کند و لب ها را هیدراته نگه می دارد.

درمان ترک لب، این به ویژه برای لب های ترک خورده مفید است. زیرا پلی ساکاریدها پوست را تشویق می کنند تا سلول های جدیدی تولید کند که به بهبود سریع زخم ها کمک می کند. شما می توانید گیاه آلوئه ورا خود را پرورش دهید و ژل آن را از برگ های آن تهیه کنید یا مقداری ژل آلوئه ورا را از فروشگاه زیبایی محلی خود خریداری کنید.

بیشتر بخوانید: بزرگ کردن لب: ۸ روش خانگی آسان برای داشتن لب های بزرگ

۳.از عسل استفاده کنید

عسل یک درمان عالی برای ترک لب است. زیرا یک مرطوب کننده است، به این معنی که رطوبت را از هوا به داخل لب می کشد. عسل همچنین به دلیل خواص درمانی خود شناخته شده است و ممکن است به تسکین زخم ها و ترک های ناشی از ترک خوردن لب ها کمک کند. علاوه بر این، عسل دارای خواص ضد باکتریایی است که از ابتلا به عفونت ناشی از این ترک‌ها و زخم‌ها جلوگیری می‌کند.

درمان ترک لب،  عسل به عنوان یک لایه بردار ملایم عمل می کند و می تواند به حذف پوست خشک و مرده لب ها کمک کند. از یک انگشت تمیز یا یک سواب پنبه ای برای قرار دادن یک لایه نازک روی لب های خود استفاده کنید. اجازه دهید ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بماند و سپس آن را پاک کنید. یک راه عالی برای جلوگیری از این امر این است که آن را قبل از خواب بمالید و بگذارید یک شب روی آن بماند.

۴.روغن نارگیل

روغن نارگیل یک نرم کننده است، به این معنی که برای حفظ رطوبت در لب ها و جلوگیری از خشک شدن آن ها عالی است. روغن نارگیل همچنین دارای خواص ضد التهابی است. این بدان معنی است که می تواند به تسکین درد و ناراحتی که گاهی اوقات همراه با لب های ترک خورده است کمک کند.

خواص ضد باکتریایی روغن نارگیل همچنین به عاری از میکروب لب ها کمک می کند و از ابتلا به عفونت ناشی از زخم های باز جلوگیری می کند. همچنین می توانید آن را با مقداری شکر ترکیب کرده و از آن به عنوان یک لایه بردار ملایم استفاده کنید تا به شما کمک کند از شر سلول های مرده پوست روی لب خود خلاص شوید.

بیشتر بخوانید: خشکی لب را جدی بگیرید + ۸ دلیل مهم خشک شدن لب ها که حتما باید بدانید  

درمان ترک لب

۵.لایه برداری شکر انجام دهید

وقتی سلول‌های مرده پوست روی لب‌ها جمع می‌شوند، از دریافت رطوبت مورد نیاز لب‌ها جلوگیری می‌کنند. لایه برداری ملایم پوست با اسکراب شکر به از بین بردن سلول های مرده پوست ناشی از ترک خوردن کمک می کند.درست کردن اسکراب شکر آسان است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که این مراحل را دنبال کنید.

یک قاشق غذاخوری شکر و یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل یا عسل را در یک کاسه بریزید. کاملا مخلوط کنید و با انگشت تمیز اسکراب را روی لب های خود بمالید. با اسکراب، لب های خود را به آرامی با حرکات دایره ای به مدت یک دقیقه مالش دهید. پس از اتمام کار، اسکراب اضافی را پاک کنید. برای بازگرداندن رطوبت، از ژله نفتی یا مقداری روغن نارگیل استفاده کنید.

چگونه از ترک خوردن لب جلوگیری کنیم

لب‌ها وقتی خشک می‌شوند ترک می‌خورند، به همین دلیل مرطوب نگه داشتن آن‌ها همیشه بهترین راه برای جلوگیری از ترک خوردن لب‌ها است همچنین می‌خواهید از لیسیدن لب‌های تان در هنگام خشکی اجتناب کنید. در حالی که استفاده از بزاق برای مرطوب کردن لب ها ممکن است راهی منطقی برای مبارزه با خشکی به نظر برسد، اما در واقع باعث می شود لب های شما حتی سریع تر خشک شوند. در عوض، از مرطوب کننده لب یا یکی از این درمان های خانگی استفاده کنید.

درمان ترک لب، بهترین راه برای جلوگیری از ترک خوردن لب‌ها این است که با درمان‌های مرطوب‌کننده لب که استفاده می‌کنید، سازگار باشید. مطمين شوید که چندین بار در طول روز از مرطوب کننده استفاده می کنید و برنامه ها را بر اساس آب و هوا یا شرایط آب و هوایی تنظیم کنید. اگر در دمای سردتر و خشک تر زندگی می کنید، بهتر است از این درمان ها به طور منظم استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: سلامت و زیبایی: چگونه از لب های خود در تابستان مراقبت کنیم!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 4 =

دکمه بازگشت به بالا