;
آرایش و زیباییدنیای مد

جوان کننده پوست: این ۱۰ مواد غذایی راز جوانی پوست است!

جوان کننده پوست: جوانی و درخشندگی پوست به طور مستقیم به سلامت بدن بستگی دارد. مهم نیست که چقدر سرم و تقویت کننده، کرم ویتامینه و ماسک بزنید، پوست مقدار اصلی مواد مغذی را از رژیم غذایی دریافت می کند. در واقع رژیم غذایی سالم برای داشتن پوست سالم و جوان ضروری است. مواد غذایی ضد پیری و جوان کننده پوست وجود دارد که اگر آن ها را به طور مرتب در رژیم غذایی خود بگنجانید، بلافاصله متوجه تغییرات مثبت خواهید شد. در بخش آرایش و زیبایی چشمک به معرفی ۱۰ مواد غذایی جوان کننده پوست پرداخته شده است.

بیشتر بخوانید: ۱۱ قوی ترین ماسک ضد پیری که برای جوان سازی پوست معجزه می کنند

۱.گریپ فروت

جوان کننده پوست، گریپ فروت به دلیل وجود ویتامین C، اسید پانتوتنیک، مس و ویتامین A فراوان می تواند روند پیری را کند کند. مطالعات نشان داده اند که گریپ فروت باعث بازسازی سلول ها و ایجاد سلول های جدید می شود.

۲.توت سیاه

شاه توت نه تنها از بسیاری از بیماری ها جلوگیری می کند، بلکه به طور موثر با چین و چروک، رنگدانه و تغییر رنگ پوست مبارزه می کند.

۳.کیوی

جوان کننده پوست، مقدار بتاکاروتن موجود در کیوی از DNA سلولی در برابر آسیب محافظت می کند. آنتی اکسیدان های موجود در آن اثر رادیکال های آزاد را محدود کرده و روند پیری را کند می کند. بدن برای بازسازی سریع پوست به ویتامین های مختلف نیاز دارد. ویتامین C بالای کیوی باعث تحریک تولید کلاژن می شود که یک پروتئین مهم ضد پیری است.

جوان کننده پوست

۴.لیمو

لیمو یک اکسیر واقعی جوانی است، بنابراین باید آن را به طور منظم در رژیم غذایی خود بگنجانید. سرشار از اسید فولیک است، ویتامین مهمی که از رشد مناسب سلولی و عملکرد مغز حمایت می کند. لیمو حاوی ترکیبات فلاونوئیدی منحصر به فردی است که پیری را کند می کند و پوست را تغذیه می کند. لیمو مانند آنتی بیوتیک ها دارای اثر ضد باکتریایی است.

بیشتر بخوانید: ۳ ماسک صورت خانگی شگفت انگیز برای پوستی شفاف و بدون لک

۵.گوجه فرنگی

کاروتنوئیدهای موجود در گوجه فرنگی از پوست در برابر اثرات منفی نور خورشید محافظت می کند. آنها همچنین به عنوان یک درمان برای سوختگی خوب هستند، زیرا قرمزی را آرام می کنند و بازسازی پوست را تسریع می کنند. توماتیدین یک ترکیب قدرتمند است که فقط در گوجه فرنگی یافت می شود و روند پیری را کند می کند.

۶.هویج

جوان کننده پوست، هویج خواص بسیار مفیدی برای بدن دارد و وقتی هم به صورت خام و هم پخته مصرف شود به یک اندازه موثر است. هویج سرشار از ویتامین A، بیوتین، فیبر، ویتامین C و بسیاری موارد دیگر است. ثابت شده است که هویج نه تنها سلامت چشم را بهبود می بخشد، بلکه باعث تقویت استخوان ها و بازسازی پوست می شود.

۷.بادمجان

جوان کننده پوست، ترکیبات فنلی موجود در بادمجان، که به دلیل محتوای پروتئین بالایی که دارند، به کاهش مواد شیمیایی ناخواسته ای که روند پیری را تسریع می کنند، کمک می کند.

بیشتر بخوانید: پیری پوست: ۵ نکته مهم برای جلوگیری از پیری پوست صورت

جوان کننده پوست

۸.گردو و دانه های روغنی

گردو که از پوست در برابر اثرات مضر محیط محافظت می کند و سرشار از ویتامین E و اسیدهای چرب امگا 3 است برای پوست عالی است. علاوه بر این، دانه های چیا، کنجد، کدو تنبل یا کتان نیز به صاف شدن پوست خشن کمک می کنند، زیرا سرشار از روی هستند.

۹.آووکادو

آووکادو که در صدر لیست زندگی سالم قرار دارد و یک منبع واقعی مواد غذایی است، برای سلامت پوست عالی است. این میوه سبز رنگ حاوی مقادیر زیادی ویتامین E است و سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که برای سلامت پوست و مو بسیار مهم هستند. علاوه بر این، آووکادو حاوی اسید فولیک است که به بازسازی سلول های پوست کمک می کند.

۱۰.برگ های سبز تیره

سبزیجات با برگ سبز تیره سرشار از فیبر هستند که عملکرد روده را بهبود می بخشد. این به طور مستقیم بر ظاهر سالم پوست تأثیر می گذارد. آنتی اکسیدان های موجود در سبزی ها از سلول های پوست در برابر آسیب و التهاب محافظت می کنند و اثرات آن ها فوری است.

بیشتر بخوانید: ۱۰ ماسک هلو که برای جوانی، سلامت و درخشندگی پوست معجزه می کند!

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + هفده =

دکمه بازگشت به بالا