;
سلامت

جایی که حتما باید ضد آفتاب زد ولی ما نمیزنیم!

استفاده درست از کرم ضد آفتاب: هنگام استفاده از کرم ضد آفتاب، تمرکز اصلی ما روی پوست صورت است درحالیکه برخی دیگر از قسمت های پوست نیز نیاز به این توجه دارند و بی توجهی به آنها میتواند آسیب جدی به پوست را بدنبال داشته باشد. در ادامه این مطلب سلامت به این قسمت های پوست اشاره می کنیم.

بیشتر بخوانید: باورهای اشتباه درباره کرم ضد آفتاب و محافظت از بدن در برابر آفتاب!

گوش‌ها

شاید باور نکنید ولی گوش‌هایتان که شاید تابحال ضد آفتاب دریافت نکرده اند، محل شایع سرطان پوست هستند، پس فراموش نکنید که پیش از خروج از منزل حتما گوش های خود را با ضد آفتاب در برابر نور خورشید ایمن سازی کنید. فراموش نکنید که کرم ضد آفتاب را با کمک انگشتان خود به تمام چین‌های گوش بمالید.

پاها

با شروع فصل تابستان بازار پوشیدن صندل داغ می شود ولی آیا پوست پاهایی که بواسطه پوشیدن صندل در معرض عوامل محیطی قرار گرفته، در برابر نور خورشید محافظت می شود؟ پاسخ اغلب شما منفی است به همین دلیل است که آفتاب‌سوختگی با طرح صندل یا کفش روی پاها پدیده رایجی است.

پلک‌ها

یکی از نازک‌ترین و آسیب‌پذیرترین نواحی پوست در برابر اشعه آفتاب، پلک‌ها و گوشه چشم است که 5 تا 10 درصد از کل سرطان‌های پوست را به خود اختصاص می‌دهد. هرچند این ناحیه از پوست با استفاده از عینک آفتابیِ تا حدودی محافظت می شود ولی استفاده از ضد آفتاب‌های معدنی حاوی دی اکسید تیتانیوم و اکسید روی نیز نباید فراموش شود.

استفاده درست از کرم ضد آفتاب

 

پوست سر

این ناحیه برای افرادی که دچار ریزش مو شده اند حساسیت بیشتری دارد چراکه دیگر مویی برای محافظت از این قسمت وجود ندارد. البته که مو تا حدودی باعث محافظت از پوست سر در برابر اشعه ماوراء بنفش می‌شود، ولی بطور کامل محافظت اتفاق نمی افتد برای همین توصیه می شود از کرم ضد آفتاب (برای افراد طاس) و البته کلاه استفاده کنید.

دست‌ها

استفاده درست از کرم ضد آفتاب، حتما شما هم متوجه تاثیرات منفی آفتاب روی پوست دست ها شده اید؛ دست هایی که اولین جایی است که علائم پیری پوست را نشان میدهند و قرار گرفتن آنها در معرض نور خورشید بقدری تاثیر منفی دارد که متخصصان توصیه می کنند کرم ضد آفتاب را روزانه حتی وقتی در فضای بسته هم استفاده کنید.

گردن و سینه

بدن آقایان بخصوص نواحی گردن و سینه آنها بیشتر از خانم ها در معرض نورخورشید قرار دارد ولی شاید هرگز به محافظت از این قسمت پوست در برابر نور خورشید توجهی نمیشود برای همین پیری و آسیب های قابل توجه دیگری از خورشید متحمل می‌شوند.

لب‌ها

حتما میگویید مگر لب ها هم بایستی ضد آفتاب دریافت کنند؟ بله این بخش از صورت به شدت مستعد آسیب‌پذیری از نور خورشید هستند. لازم است بدانید سرطان، آفتاب سوختگی، خشکی و پوسته پوسته شدن لبها یکی از مشکلات جدی افرادی است که نسبت به محافظت از لب‌ها در برابر اشعه‌های مضر خورشید بی توجه هستند.

بیشتر بخوانید: ضد آفتاب رنگی یا بی رنگ، کدام بهترین گزینه است؟ تمام آنچه باید درباره استفاده از کرم های ضد آفتاب رنگی بدانید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − یک =

دکمه بازگشت به بالا