;
ترفندهای زندگی

نحوه پرورش لیمو در گلدان در 4 مرحله عملی

نحوه پرورش لیمو در گلدان: ما پاسخی برای یکی از سوالاتی که تقریباً به ذهن همه کسانی که می خواهند از دانه های میوه ها به بهترین شکل استفاده کنند، به خصوص کسانی که دوست دارند در خانه گل و گیاه و حتی میوه پرورش دهند، می یابیم و می خواهیم قدم به قدم توضیح دهیم. با مطلب نحوه پرورش لیمو در گلدان از سری مطالب ترفندهای زندگی مجله خبری چشمک همراه باشید.

اگر می خواهید یاد بگیرید که چگونه بذرها و دانه های باقی مانده را از لیموهایی که استفاده می کنید جوانه بزنید، نحوه رشد لیمو در گلدان را مرحله به مرحله توضیح می دهیم. این فرآیندی است که نیازمند مقداری تلاش و صبر زیاد است، امانتیجه بسیار زیبا خواهد بود. در ادامه می توانید نحوه پرورش لیمو در گلدان، نحوه مراقبت از گیاه لیمو در خانه و تمام جزئیات پرورش لیمو در گلدان را در 4 مرحله اساسی مطالعه کنید.

احتمالاً بپسندید: اگر هر صبح ناشتا یک لیوان آبلیمو گرم بنوشید چه اتفاقی می افتد!؟ | فواید نوشیدن آبلیمو در ناشتا

نحوه پرورش لیمو در گلدان

احتمالاً بپسندید: در خانه یک کرم دور چشم سه کاره بسازید: این کرم خانگی باعث رفع چین و چروک، خطوط ریز و حلقه های تیره چشم می شود!

نحوه پرورش لیمو در گلدان چگونه است؟

اولین چیزی که برای کاشت لیمو در گلدان نیاز دارید، دانه های بارور لیمو یا نهال لیمو است که می توانید مستقیماً از گل فروشی ها یا از فروشگاه های تهیه بذر تهیه کنید. رشد از روی نهال بسیار ساده تر از رشد از روی بذر است، اما این بار بیایید یاد بگیریم که چگونه بذرهای لیمویی را که در خانه استفاده می کنیم، جوانه بزنیم و با آنها لیمو را پرورش دهیم. جزئیات در چهار مرحله ارائه شده است که عبارتند از:

شاید بپسندید:  آرایش هانده ارچل: زیبایی و جذابیت خیره کننده هانده ارچل با ۴ راز آرایشی او!

مرحله 1: بذر را جوانه بزنید

دانه های باقی مانده از لیموهایی که استفاده می کنید را کنار بگذارید و غشاهای نازک روی آن ها را با احتیاط جدا کنید. سپس این دانه ها را بین دستمال کاغذی قرار دهید و با یک بطری اسپری دستمال کاغذی را به خوبی خیس کنید. حوله کاغذی مرطوب حاوی دانه ها را در کیسه فریزر قرار دهید و در کیسه را خوب ببندید و کیسه را به مدت 10 روز در مکانی تاریک قرار دهید.

بعد از 10 روز، دانه های لیمو که کمی شروع به جوانه زدن کرده اند را از کیسه و دستمال کاغذی جدا کنید. میبینید که دانه های لیمو جوانه زدند. اکنون زمان آن است که آنها را در گلدان بکاریم.

احتمالاً بپسندید: 5 شگفت انگیزترین حقایق جالب در مورد تابلو مونالیزا

مرحله 2: انتخاب خاک و گلدان مناسب

در مرحله دوم باید دانه های لیموی جوانه زده را در خاکی غنی از مواد آلی و خاک رس قرار دهید. برای این کار به راحتی می توانید خاک باغچه مناسب را از گل فروشی ها یا فروشگاه های گل و گیاه تهیه کنید. برای رشد لیمو گلدان های متوسط ​​با سوراخ های زهکشی در پایین کافی است.

شاید بپسندید: مسکن های طبیعی: کدام مسکن های طبیعی برای کدام دردها استفاده می شوند؟

نحوه پرورش لیمو در گلدان

بعد از انتخاب خاک و گلدان مناسب، دانه های لیموی جوانه زده را در خاک قرار دهید به صورتی که قسمت جوانه زده به سمت بالا خاک باشد. روی آنها را با مقدار کمی خاک بپوشانید و با یک بطری اسپری دوباره به آنها آب بدهید. تبریک می گوئیم، شما مراحل کاشت را به پایان رساندید.

احتمالاً بپسندید: 9 جالب ترین حقایق در مورد کوکاکولا که قبلا نمی دانستید!

مرحله 3: آبیاری

مرحله سوم آبیاری منظم گیاه لیمو است. از آنجایی که لیمو می تواند به طور موثر در خاک های مرطوب رشد کند، باید مقدار آبیاری را به همان اندازه انجام دهید که خاک همیشه مرطوب بماند. می توانید در هوای گرم بیشتر و در هوای سرد کمتر آبیاری کنید. “چگونه بفهمم خاک مرطوب است؟”

می گویند، شما می توانید یک تست انگشت انجام دهید. با توجه به این آزمایش، انگشت اشاره خود را در خاک گیاه فرو کرده و آن را بردارید. اگر انگشتتان گل آلود شد، آبیاری را یک روز دیگر به عقب بیندازید. اگر انگشت شما کاملا خشک شد، فوراً آن را آبیاری کنید. اگر انگشتتان مرطوب بیرون آمد، دفعات آبیاری شما صحیح است، می توانید با همان سبک ادامه دهید.

احتمالاً بپسندید: درمان تپش قلب با داروی گیاهی + دلایل تپش قلب

نحوه پرورش لیمو در گلدان

به یاد داشته باشید، گیاهان زمانی که به طور همزمان و به مقدار یکسان آبیاری شوند، بازده بیشتری دارند. به همین دلیل در صورت امکان همیشه مواظب باشید گیاه خود را منظم آبیاری کنید.

مرحله 4: موقعیت صحیح و مراقبت از لیموی گلدانی

مرحله آخر صبر و مراقبت صحیح است. لیمو عاشق آفتاب است. به همین دلیل، باید آن را در محلی قرار دهید که بتواند خورشید را در خانه شما ببیند، در بالکن خود، از آن در برابر باد و هوای سرد محافظت کنید و مراقب باشید که مکان گیاه خود را مرتباً تغییر ندهید.

شاید بپسندید: فواید نوشیدن آب لیمو: ۲۴ معجزه نوشیدن آب لیمو با شکم خالی که نمی دانستید!

نحوه پرورش لیمو

به خاطر داشته باشید، اگر می خواهید گیاه لیمو شما میوه دهد، باید 2 لیمو را در حداقل 2 گلدان جداگانه پرورش دهید و از تبادل گرده بین آنها اطمینان حاصل کنید. اگر این روش کافی نیست، می توانید با روش واکسیناسیون یا باروری مصنوعی نیز نتایج قطعی بگیرید.

پرورش لیمو در گلدان

شاید بپسندید: 5 بهترین راهکار برای شناسایی و تشخیص بادمجان شیرین از تلخ!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × پنج =

دکمه بازگشت به بالا