;
تازه ها

9 جالب ترین حقایق در مورد کوکاکولا که قبلا نمی دانستید!

کوکاکولا یکی از شناخته شده ترین برندهای دنیاست! شاید نوشیدن یک بطری نوشابه کوکاکولا در یک روز گرم تابستان، لذت بخش ترین حالت ممکن باشد. این شرکت امروزه در سرتاسرجهان حضور دارد و به سرعت رشد کرده است. بدلیل محبوبیت فراون این نوشیدنی چشمک به بررسی 9  پرداخته است. مطمئن هستیم که هر عاشق کوکاکولا این حقایق گازدار را دوست خواهد داشت!

بیشتر بخوانید: ده حقیقت عجیب و تا حدی دیوانه کننده درباره ژاپن!

1.از جالب ترین حقایق در مورد کوکاکولا: نبود کوکائین در دستور اصلی نوشابه

برخی از مردم مطمئن نیستند که آیا این یک واقعیت است یا یک افسانه. کوکاکولا هرگز به صراحت کوکائین خالص را در نوشیدنی های خود قرار نداد، اما از مقادیر قابل توجهی برگ کوکا استفاده کرد. در دستور این نوشیدنی تقریبا 150 گرم برگ کوکا به ازای هر 4.5 لیتر شربت بود.

هر لیوان کوکاکولا حدود 9 میلی گرم کوکائین در هر لیوان داشت. در هر صورت، در سال 1905 به طور کامل کوکا از این نوشیدنی حذف شد. این روزها کوکاکولا به جای آن از عصاره برگ کوکای بدون کوکائین استفاده می کند.

2.کوکاکولا به طور غیررسمی در همه کشورهای جهان موجود است.

به جز کره شمالی و کوبا، می توانید به راحتی کوکاکولا را در هر کشوری پیدا کنید!

با این حال، وقتی صحبت از آن دو کشور دیگر به میان می‌آید، ظاهراً یک “واردات خاکستری” در کره شمالی و کوبا موجود است. این به این معنی است که کوکاکولا از کشور دیگری بدون اجازه مستقیم شرکت کوکاکولا وارد این کشورها می شود.

3.یک لیوان کوکاکولا بیش از 70 سال در قیمت 5 سنت باقی ماند.

از سال 1886 تا 1959، یک لیوان یا بطری 6.5 کوکاکولا فقط 5 سنت بود.آنها به دلیل قراردادهای بطری، تبلیغات، ماشین های فروش خودکار و نرخ پایین تورم توانستند محصول خود را با قیمت پایینی نگه دارند. صاحب کوکاکولا حقوق بطری را فقط به قیمت یک دلار فروخت که هرگز آن را دریافت نکرد. این به این دلیل بود که کوکاکولا فکر می‌کرد که بطری‌سازی هرگز آغاز نمی‌شود و قرارداد به اشتباه تاریخ انقضا نداشت.

از آنجایی که پایداری فروش یک لیوان کک 5 سنتی کمتر شد، کوکاکولا حتی از خزانه داری ایالات متحده درخواست کرد که یک سکه 7.5 سنتی به جای سکه 5 سنتی ضرب کند. آنها حتی عمداً برخی از اسلات های ماشین فروش خود را خالی می گذاشتند تا مشتریان مجبور شوند برای دریافت یک کوکاکولا، دو نیکل بگذارند. هنگامی که تورم شروع به افزایش کرد، کوکاکولا تبلیغات 5 سنتی خود را در اوایل دهه 50 حذف کرد و تا سال 1959 آخرین بطری کوکای 5 سنتی فروخته شد.

4.از جالب ترین حقایق در مورد کوکاکولا: کاملاً به چینی ترجمه شده است

چین بازار دشواری برای تطبیق با آن است. وقتی کوکاکولا آماده واردات به چین شد، باید نامی پیدا می‌کرد که با اکثر لهجه‌ها و زبان‌هایی که در آنجا صحبت می‌شود مطابقت داشته باشد. در اصل، آنها با “Kekoukela” که از نظر آوایی شبیه به نظر می رسد، استفاده می کردند، اما در لهجه های خاص به “گزیدن قورباغه مومی” یا “اسب ماده پر از موم” ترجمه می شود.

پس از تحقیقات بیشتر، آنها نامی بسیار شبیه به انتخاب اصلی خود پیدا کردند. بسیاری از مارک‌ها به این راحتی ترجمه نمی‌شوند. به هر صورت در چین، کوکاکولا را “Kekoukele” می نامند که به معنای “سرگرمی خوشمزه” است.

5.پلیس از کوکاکولا برای پاکسازی خون از صحنه های جرم استفاده نمی کند.

برخی فکر می کنند که پلیس آمریکا همیشه چند لیتر نوشابه کوکا را در صندوق عقب خود حمل می کند، در صورتی این نوشیدنی فقط برای رفع تشنگی افسران ممکن است باشد. با این حال، ثابت شده است که کوکاکولا در از بین بردن لکه های خون موثر است و حتی در نمایش محبوب “Mythbusters” آزمایش شد.

6.حداقل 16 طعم مختلف کوکاکولا وجود دارد.

بسیاری از این طعم‌ها به شکل‌های رژیمی یا کک صفر نیز موجود هستند. همه طعم ها در سرتاسر جهان در دسترس نیستند، یا حتی دیگر در دسترس نیستند! برخی از طعم‌های کمتر شناخته شده و نه چندان موفق، محصولاتی مانند نیو کوکا، کوکاکولا نارنجی و کوکاکولا بلک هستند که نسخه‌ای با طعم قهوه بود.

کوکاکولا بلک از سال 2006 تا 2008 عمر کوتاهی داشت و فقط در هفت کشور در دسترس بود. با این حال، کوکاکولا به برنامه هایی برای عرضه یک محصول مرتبط دیگر با قهوه در آینده اشاره کرده است.

7.از جالب ترین حقایق در مورد کوکاکولا: توسط یک داروساز اختراع شد.

جان پمبرتون مطمئناً میراثی از خود به جای گذاشته است. پمبرتون در یکی از آخرین نبردهای جنگ داخلی مجروح شد و در آن زمان در دوران نقاهت به مورفین اعتیاد پیدا کرد. اختراع اولیه او یک نوشیدنی الکلی به نام “کوکا شراب فرانسوی پمبرتون” بود که دستوری بود از مخلوط کوکا، کولا آجیل و دامیانا.

قرار بود این دارو یک مسکن جایگزین برای مورفین باشد. کوکاکولا که می‌خواست محصولی قابل فروش‌تر تولید کند، به عنوان راهی برای ساختن شکلی غیرالکلی از کوکای شرابی که قبلاً فروخته شده بود، اختراع شد. هنگامی که پمبرتون در حال آزمایش معجون های مختلف برای داروی جدید غیر الکلی خود بود، به طور تصادفی شربت پایه را با آب گازدار مخلوط کرد.

در این مرحله بود که پمبرتون تصمیم گرفت محصول نهایی خود را به عنوان یک نوشیدنی آبنما به جای دارو بفروشد. کوکاکولا شرکتی داشت که در آن قوطی هایشان را با معجون های ناب پر می کرد.

8.کوکاکولا یک کوکای سفید ویژه برای جنگ جهانی دوم ساخت.

کوکا می خواست سربازان جنگنده بتوانند طعم خانه را بچشند، بنابراین کارخانه های بطری سازی در نزدیکی اروپا افتتاح کردند. با این حال، برای یک غیر آمریکایی دیده شدن در حال نوشیدن کوکاکولا می تواند مشکل ساز باشد، زیرا مترادف با آمریکا شد. این موضوع به ویژه در اتحاد جماهیر شوروی مطرح بود زیرا به عنوان نماد امپریالیسم آمریکا تلقی می شد.

مارشال ژوکوف، یکی از چهره های برجسته اتحاد جماهیر شوروی، از طرفداران نوشابه بود اما نمی خواست در حال مصرف آن دیده شود. او از کوکاکولا درخواست کرد تا یک نسخه واضح از نوشیدنی تولید کند که در نهایت موفقیت آمیز بود. یک شیمیدان در کارخانه بطری سازی اتریش رنگ را از کوکاکولا حذف کرد. از آن به بعد در شیشه ای شفاف با درپوش سفید و ستاره قرمز بطری شد. واردات کالا به یک منطقه اشغالی شوروی معمولا هفته ها طول می کشید تا توسط مقامات ترخیص شود، اما محموله های کوکاکولا هرگز متوقف نشد.

شاید بپسندید:چرا هیچ کس در عکس های قدیمی لبخند نمی زد و همه جدی بودند!؟

9.از جالب ترین حقایق در مورد کوکاکولا: در مک دونالد بهترین طعم را دارد.

جالب ترین حقایق در مورد کوکاکولا

مشابه طعم بهتر گینس از ایرلند، کوکاکولا در مک دونالد ظاهرا بهترین مکان برای تهیه کوکاکولا است. دلایل متعددی برای این وجود دارد! اول از همه، شربت کک در ظروف فولادی ضد زنگ به مک دونالد تحویل داده می شود. فولاد بهتر از کیسه های پلاستیکی که شربت های نوشابه دیگر در آن توزیع می شود، شربت را حفظ می کند.

شربت از طریق لوله های عایق سرد شده در گردش است، در حالی که آب گازدار بین 33 تا 38 درجه نگه داشته می شود. نسبت شربت کک خنک شده به آب گازدار بر اساس میزان ذوب یخ در یک نوشیدنی در طول زمان است، بنابراین نگران آب شدن یخ کوکای خود نباشید! علاوه بر همه اینها، آنها یکی از بهترین سیستم های تصفیه آب را در آنجا دارند. آب خالص یعنی کوکاکولای خالص!

لینک های مشابه:

گران‌ترین غذاهای جهان که قیمت آنها، هوش از سر هر کسی می‌برد!

20 واقعیت جالب و عجیب درباره کشور کره شمالی که کمتر از آنها باخبریم!

نمونه های جمع آوری شده از مریخ در سال 2020،چه زمانی به زمین می رسند!

مهمترین ارزهای دیجیتال در کنار بیت کوین که باید به آن ها توجه داشت!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × دو =

دکمه بازگشت به بالا