;
تازه هادانش

نمونه های جمع آوری شده از مریخ در سال 2020،چه زمانی به زمین می رسند!

مشخص شده است که نمونه های جمع آوری شده توسط فضاپیمای Perseverance ناسا از مریخ چه زمانی به زمین آورده می شود. خودروی Perseverance توسعه یافته توسط ناسا در 30 ژوئیه 2020 به فضا پرتاب شد و در اوایل سال گذشته در دهانه Jezero در سیاره سرخ فرود آمد. اما نمونه ها چه زمانی به زمین می رسند؟ زمان رسیدن نمونه های مریخ به زمین، اعلان شد. با بخش تازه ها چشمک همراه باشید.

درباره فضاپیمای Perseverance

Perseverance با بررسی فرآیندهای زمین شناسی، قابلیت سکونت، وجود حیات در مریخ از قبل و آثار بیولوژیکی، نمونه های مختلف سنگ و خاک را جمع آوری می کند.

زمان رسیدن نمونه های مریخ به زمین

زمان رسیدن نمونه های مریخ به زمین

طبق به روز رسانی جدید، نمونه هایی برای نشان دادن وجود حیات در سیاره سرخ در سال 2033 به زمین آورده می شود. مشخص شده است که نمونه های جمع آوری شده توسط فضاپیمای Perseverance ناسا از مریخ چه زمانی به زمین آورده می شود.

زمان رسیدن نمونه های مریخ به زمین

بیشتر بخوانید: فرود فضاپیمای سایوز MS-19 بر روی زمین

نحوه آوردن نمونه

ابتدا یک وسیله نقلیه تمام زمینی به مریخ فرستاده می شود. این وسیله نقلیه نمونه هایی را از Perseverance می گیرد و آنها را برای سفر به زمین بسته بندی می کند.

در مرحله بعد، وسیله نقلیه دیگری به نام Mars Ascension Vehicle (MAV) وارد می شود و بسته محموله را از این وسیله نقلیه زمینی دریافت می کند و سپس این نمونه ها را از سطح مریخ پرتاب می کند.

نمونه های پرتاب شده توسط مدارگرد بازگشت به زمین آژانس فضایی اروپا گرفته شده و در نهایت به زمین بازگردانده می شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × سه =

دکمه بازگشت به بالا