;
تازه ها

آیا ژان لوئیز کالمان واقعا 122 سال عمر کرد یا اینکه دخترش پس از مرگ نقش او را بازی کرد!؟

شبهه درباره عمر پیرترین زن جهان: 1875است. 38 ایالت در ایالات متحده وجود دارد. ملکه ویکتوریا بر بریتانیا حکومت می کند. برج ایفل تا 12 سال دیگر ساخته نخواهد شد. میانگین امید به زندگی برای یک زن در قرن 19 حدود 45 سال است. اما یک زن که در این سال  (1875) متولد شده است، تقریباً سه برابر این میانگین عمر کرد. نام او ژان لوئیز کالمان است. با بخش تازه های مجله خبری چشمک همراه باشید.

شاید بپسندید: شبیه سازی کهنسالی افراد مشهوری که در جوانی جان خود را از دست دادند!| مرلین مونرو تا بروس لی

شبهه درباره عمر پیرترین زن جهان

ژان لوئیز کالمان 122 سال زندگی کرد اما برخی می گویند او کمتر عمر کرد. او در 21 فوریه 1875  در آرل فرانسه و درست در آغاز رونق صنعتی جهان متولد شد. او یک ساله بود که تلفن اختراع شد. گرامافون 2 سال بعد بوجود آمد. سپس خودرو، رادیو، تلویزیون، کامپیوتر و اینترنت در طول چند دهه.

احتمالاً بپسندید: تولد لاکچری دختر دردانه دیوید بکهام چشم همه رو درآورد + عکس

شبهه درباره عمر پیرترین زن جهان

زمانی که مایکروسافت تاسیس شد، این زن 100 سال داشت. زمانی که اولین گوشی هوشمند اختراع شد، او 117 سال داشت. زنی که در دهه 90 زنده بود می توانست به یاد بیاورد که از شمع ها برای فانوس دریایی استفاده می شد. او دنیایی را بدون هواپیما و سفینه فضایی می شناخت!

برادران رایت زمانی پرواز کردند که کالمان یک زن بالغ در 28 سالگی بود. وقتی اولین نفر به فضا رفت، او 86 ساله بود. مادام کالمان رکورد جهانی طولانی ترین عمر را در اختیار دارد – او 122 سال و 164 روز زنده ماند.

احتمالاً بپسندید: هوش مصنوعی کودکی شخصیت‌های مورد علاقه ما در فیلم‌ها را به این صورت به تصویر کشید!

ازدواج ژان لوئیز

ژان در 21 سالگی با فرناند ازدواج کرد. در آن زمان، او لباس‌های فانتزی بلند می‌پوشید که موهایش را به شکلی زیبا و شیک می‌پوشاند. زنان ویکتوریایی زمانی که ژان جوان بود شلوار نمی پوشیدند. در سال 1898، ژان تنها فرزند خود، ایوون را به دنیا آورد. زمانی که دخترش به 30 سالگی رسید، او و مادرش شروع به پوشیدن کت و شلوار کردند، روندی که توسط کوکو شانل در دهه 1920 شروع شد.

شاید بپسندید: اگه دقت ات خوب باشه میتونی همه پرندگان را در تصویر شناسایی کنی!

ازدواج ژان لوئیز

احتمالاً بپسندید: شخصیت های مجموعه “شرک” اگر انسان بودند چه شکلی بودند!

بخش اصلی عمر ژان در قرن بیستم بود. بدترین اتفاق عمر او در سال 1934 رخ داد. دخترش ایوون در 36 سالگی درگذشت. در سال 1942، همسرش فرناند را نیز از دست داد. او از تمام وارثانش بیشتر عمر کرد.

احتمالاً بپسندید: آزمون شناسایی سطح اطلاعات عمومی: تصاویر روی اسکناس های مختلف دلار چه کسانی هستند!

بررسی راز طولانی عمیر ژان کالمان

بسیاری از مردم خاطرنشان کردند که ژان همیشه پر از انرژی بود. او 20 یا حتی 30 سال جوانتر از سنش به نظر می رسید و عمل می کرد. یک تئوری شروع شد مبنی بر اینکه ژان در واقع دختر او ایوان است!

گروهی از دانشمندان تصمیم گرفتند بررسی کنند که آیا عمر طولانی ژان واقعی است یا خیر؟ برای آنها، پرونده او منحصر به فرد بود! کالمان ادعا کرد که راز او رژیم غذایی سالم و فعالیت بدنی اش است. (او شنا میکرد، تنیس بازی میکرد و حتی تا صد سالگی دوچرخه سواری کرد!). او همچنین به سبک زندگی بی دغدغه و بدون استرس خود توجه می کرد – او هرگز در طول عمر طولانی خود مجبور نبود یک روز کار کند.

شاید بپسندید: ۱۰ حقیقت عجیب درباره جهان که با دانستن آن ها وحشت زده می شوید!

شبهه درباره عمر پیرترین زن جهان

شاید بپسندید: 10 جالب ترین حقیقت درباره موجودی که همیشه می خندد!

شکاکان فکر می کنند که در عکس هایی که او 110 ساله است، در واقع 90 سال بیشتر ندارد. آنها هیچ نشانه ای از ضعف مرتبط با سن را که برای افرادی که تا 100 سال زندگی می کنند معمولی است، مشاهده نکردند.  یک ریاضیدان حتی شجره نامه او را مطالعه کرد و معادله ای ساخت که نشان می داد شانس زندگی هر یک از اعضای خانواده تا این حد کم است.

با تحقیق در مورد زندگی فوق‌العاده طولانی ژان، دانشمندان تردید داشتند که چرا او هرگز به چندین رویداد مهم که ظاهراً در آن زندگی کرده است اشاره نکرده است. یکی از مهم‌ترین آنها شیوع گسترده وبا در سال 1884 بود – او 9 ساله شده بود که این شیوع اتفاق افتاد.

در مورد مدارک او نیز سؤالاتی وجود داشت. کارت شناسایی او در دهه 1930 نشان می داد که موها و چشمان او بسیار تیره و تقریباً سیاه بودند. اما در پایان زندگی اش، چشمانش خاکستری بود و موهای شاه بلوطی قبل از اینکه کاملاً سفید شود، داشت.

شاید بپسندید: بازسازی چهره واقعی شخصیت های دیزنی بر اساس هوش مصنوعی!

شبهه درباره عمر پیرترین زن جهان

احتمالاً بپسندید: تقلب درسی خفن در دانشگاهی در اسپانیا: عکسهایی جالب از خودکارهایی که برای تقلب استفاده می شد!

اما خوب باید دانست که در حدود 10-15٪ از افراد، چشم هایشان با افزایش سن روشن تر می شود، زیرا رنگدانه های عنبیه تحلیل می روند. اما برای اکثر مردم، چشم ها در طول سال ها تیره می شوند زیرا ملانین در عنبیه تجمع می یابد.

مشکل قد او نیز وجود داشت. قد ژان 150 سانتیمتر بود.  ایوان کمی بلندتر بود، حدود 152 سانتیمتر. ژان در 114 سالگی هنوز 150 سانتیمتر  بود. قدش یک سانتیمتر هم تغییر نکرده بود! بسیار عجیب است، زیرا افراد با افزایش سن کوتاهتر می شوند زیرا غضروف بین مفاصل نازک می شود.

احتمالاً بپسندید: پرنسس های دیزنی مورد علاقه شما اگر انیمه بودند چه شکلی می شدند!؟

شبهه درباره عمر پیرترین زن جهانشبهه درباره عمر پیرترین زن جهان

شاید بپسندید: فیلم سر کار گذاشتن ببر توسط میمون (خیلی باحاله)

ژان در سال 1985 زمانی که 110 سال داشت به خانه سالمندان نقل مکان کرد. مادام کالمان تا سال 1988 آنقدر معروف نشد. جشن 100 سالگی از اقامت ونسان ون گوگ در آرل برگزار شد. ژان به خبرنگاران گفت که وقتی هنرمند مشهور در شهر بود با او آشنا شده بود! او در آن زمان 13 سال داشت.

او سپس در سال 1990 در مستندی به نام “وینسنت و من” ظاهر شد. تنها 5 سال بعد – که 120 سال داشت – کالمان رکورد جهانی مسن ترین فردی که تا به حال زندگی کرده است را به دست آورد.

احتمالاً بپسندید: حقایق جالب درباره خون و گروه های خونی!

شبهه درباره عمر پیرترین زن جهان

اما بنا به دلایلی، شوهر و پدرش را در داستان‌هایش قاطی می‌کرد. او ابتدا گفت که فروشگاه خانوادگی آنها متعلق به پدرش است، اما در واقع متعلق به فرناند – شوهر ژان – است. پدر ژان، نیکلاس کالمان، یک کشتی‌ساز بود، او هرگز فروشگاهی را اداره نمی‌کرد. منطقی است که ایوان داستان خود را اشتباه بگیرد – این پدرش بود که صاحب فروشگاه بود!

یک مورد مشکوک دیگر، ژان چندین بار اشاره کرد که زنی به نام مارث او را به مدرسه می برد. طبق سوابق، مارث برای  کالمان کار می کرد، اما او 10 سال از ژان کوچکتر بود. هیچ راهی وجود ندارد که او ژان کوچک را به مدرسه ببرد. با این حال، او می توانست به راحتی ایوان جوان را همراهی کند.

دانشمندان بدبین به همین جا بسنده نکردند. با نگاه کردن به تنها عکس شناخته شده ای که این دو زن در کنار هم هستند، کاملاً متفاوت به نظر می رسند. اما زمانی که محققان عکس‌های ایوان جوان و ژان پیر را مقایسه کردند، شباهت قابل توجهی در استخوان‌های صورت، بینی و سایر ویژگی‌های آن‌ها یافتند که به نظر می‌رسید آنها یک فرد هستند.

شاید بپسندید: فیلم سر کار گذاشتن ببر توسط میمون (خیلی باحاله)

یک واقعیت عجیب دیگر این است که ایوان، فیبروم در نوک بینی خود داشت. با کمال تعجب، در برخی عکس ها، ژان همان رشد را داشت. آیا ایوان واقعاً می‌توانست رشد تصادفی سلول‌های جهش‌یافته را در همان جایی که مادرش داشت، به ارث برده باشد؟ به طور عجیبی تصادفی به نظر می رسد.

با همه اینها، شکاکان به این نتیجه رسیدند که این در واقع ایوان بود، نه ژان، که تا سال 1997 زندگی کرد. نظریه آنها این بود که ژان کسی است که در سال 1934 در سن 59 سالگی درگذشت. آنها می گویند که خانواده پس از آن تصمیم گرفتند که دختر جانشین مادرش شود. دلیل ادعا شده: فرار از مالیات بالای ارث.

شاید بپسندید: چگونه به ابراز علاقه کسی که دوست مان دارد جواب بدیم + دو قانون طلایی

شبهه درباره عمر پیرترین زن جهان

خوشبختانه، زادگاه او آرل، یکی از غنی ترین و بهترین آرشیوهای حفظ شده در جهان را دارد. مدارک جالب زیادی داشت، از جمله اصل شناسنامه و گواهی ازدواج ژان. اما، به اندازه کافی عجیب، شواهد عکس های خانوادگی مفقود شده است. پسر عموی نوه ژان ادعا می کند که تمام پرتره های خانوادگی باقی مانده را در سال 1994 به دستور ژان سوزانده است. این سوال پیش می آید: چرا او این را می خواست؟

احتمالاً بپسندید: تشخیص آیفون اصل و فیک + ۱۲ شگرد ساده برای تشخیص آیفون اصل از تقلبی!

سخن پایانی

با وجود همه شک و تردیدها، ژان همچنان رکورد خود را حفظ کرده است. و شاید او آنقدر دور از ذهن نباشد. پیرترین مرد زنده – جیرومون کیمورا از ژاپن – به 116 سالگی رسید! در واقع ژاپن از نظر جمعیت صد ساله در جهان پیشتاز است. آنها بیش از 70000 نفر در سن 100 سال یا بالای 100 سال دارند!

آیا ژان پیر واقعاً 122 سال عمر کرد یا دخترش نقش او را بازی کرد. شاید هرگز نفهمیم. اما شاید بهتر باشد روی کارهایی که افراد با عمر فوق العاده امروزی به درستی انجام می دهند تمرکز کنیم!

شاید بپسندید:

کودکان چشم رنگی جذاب که چشمانشان همچون جواهر می‌درخشد!

احتمالاً بپسندید: چرا تصویرمان در عکس و آینه با هم تفاوت دارد!؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × پنج =

دکمه بازگشت به بالا