;
تازه ها

10 جالب ترین حقیقت درباره موجودی که همیشه می خندد!

آکسولوتل‌ یا سمندر مکزیکی: آیا می‌دانستید که آکسولوتل‌ ها دگردیسی نمی‌کنند، بنابراین هرگز علائم پیری را نشان نمی‌دهند؟ آکسولوتل موجودی کنجکاو است که به یکی از جذابیت های جهانی و انتخابی محبوب برای نگهداری در خانه تبدیل شده است.

احتمالاً بپسندید: تشخیص آیفون اصل و فیک + ۱۲ شگرد ساده برای تشخیص آیفون اصل از تقلبی!

سمندر مکزیکی یا آکسولوتل

منشا این موجودات مکزیک است و سال هاست که در اسارت پرورش داده می شوند. اینها به دلیل لبخند شاد، همچنین ظاهری که هرگز پیر نمی شوند، به دلایل زیادی در سطح جهانی شناخته شده و محبوب شده اند. در این بخش از سری مطالب دانش از زیر مجموعه تازه ها مجله خبری چشمک ده حقیقت خارق‌العاده در مورد آکسولوتل‌ها ارائه شده است.

احتمالاً بپسندید: شخصیت های مجموعه “شرک” اگر انسان بودند چه شکلی بودند!

آکسولوتل را فقط در یک نقطه از جهان، مکزیکو سیتی می توان یافت.

آنها بومی دو دریاچه مرتفع هستند، اگرچه، متأسفانه، به دلیل زهکشی یکی از دریاچه ها به دلیل سیل، اکنون آنها را فقط می توان در یک دریاچه یافت. دریاچه Xochimilco در جنوب مکزیکو سیتی تنها جایی در طبیعت است که سمندر مکزیکی در آن وجود دارد. تعداد آنها به دلیل افزایش ماهی کپور و ماهی تیلاپیا دریاچه در حال کاهش است.

احتمالاً بپسندید: 10 بهترین مواد غذایی برای مقابله با پیری زودرس!

آنها هرگز علائم پیری را نشان نمی دهند!

آکسولوتل ها علائم پیری را نشان نمی دهند. این موجودات منحصر به فرد بخشی از خانواده سمندر هستند. با این حال، بر خلاف سایر سمندرها، آنها دچار دگردیسی نمی شوند. دگردیسی انتقال از شکل نوجوانی به بزرگسالی است.

 احتمالاً بپسندید: 13 بدترین عادت ها که سبب آسیب جدی به چشم و حتی نابینایی می شود!

آکسولوتل

آکسولوتل ها گوشتخوار هستند.

رژیم غذایی آنها شامل سخت پوستان، کرم ها، ماهی های کوچک و حشرات است.آنها طعمه خود را از طریق لبخند شیرین خود می مکند، تقریباً مانند خلاء.به دلیل اینکه دچار دگردیسی نمی شوند، هرگز دندان رشد نمی کنند، بنابراین همه چیز باید از طریق لبخند آنها فیلتر شود.آکسولوتل ها هر چیزی را صرف نظر از زنده یا مرده بودن می خورند. آکسولوتل‌های جوان به همنوع خواری معروف بوده و از اندام گونه‌های همنوع خود می‌خورند.

شاید بپسندید: نحوه کاشت گیاه مارچوبه در گلدان (از طریق بذر و گیاه)

این موجود کنجکاو در رنگ های متنوعی وجود دارد.

آکسولوتل ها رنگ های زیادی دارند. اکثر آکسولوتل هایی که به صورت آنلاین یا در فروشگاه های حیوانات خانگی می بینیم سفید رنگ با ته رنگ های صورتی هستند. با این حال، در طبیعت، آنها می توانند رنگ های کاملا متفاوتی داشته باشند. قهوه ای یا سیاه با طرح های سبز زیتونی یا طلایی نیز دارند.

شاید بپسندید: کودکان چشم رنگی جذاب که چشمانشان همچون جواهر می‌درخشد!

آکسولوتل ها برای اولین بار در سال 1864 به اروپا آورده شدند.

آکسولوتل ها از مکزیک سرچشمه می گیرند، اما از آن زمان به یک پدیده جهانی تبدیل شده اند. آنها برای اولین بار در سال 1864 به پاریس برده شدند، جایی که تجارت حیوانات خانگی برای این موجودات آغاز شد.

اولین صادرات برای استفاده آزمایشگاهی برای بررسی توانایی آنها در عدم دگردیسی بود. اما در طول این فرآیند، آنها در اسارت رشد کردند، جایی که پتانسیل تجارت حیوانات خانگی آغاز شد. آنها به خوبی پرورش دادند و مردم را مجذوب خود کردند، بنابراین آنها به یک گزینه عالی برای اضافه شدن به یک آکواریوم تبدیل شدند.

احتمالاً بپسندید: ایلان ماسک دوباره در صدر فهرست «پولدارترین های جهان» قرار گرفت!

یافتن همسر شامل رقصیدن است.

این سمندرها برای یافتن جفت می رقصند. درست زمانی که فکر می‌کنید آنها نمی‌توانند جذاب‌تر باشند، در طول خواستگاری با جفت‌هایشان می‌رقصند. آنها وقتی در یک سالگی به بلوغ جنسی می رسند، به دنبال جفت می گردند. فوریه فصل جفت گیری است، بنابراین هنگامی که نر آماده است، رقص “هولا” را اجرا می کند. رقص شامل تکان دادن دم و پایین تنه او است. اگر یک ماده به او علاقه مند شود، شروع به تکان دادن پوزه خود می کند.

احتمالاً بپسندید: تقلب درسی خفن در دانشگاهی در اسپانیا: عکسهایی جالب از خودکارهایی که برای تقلب استفاده می شد!

می تواند اعضای بدن را بازسازی کند.

آکسولوتل‌ها مانند سمندرها می‌توانند اندام‌ها و دم‌های جدیدی مانند سایر دوزیستان رشد دهند. چیزی که آنها را متفاوت می کند این است که می توانند فک، پوست، نخاع و اندام های خود را نیز بازسازی کنند. این یک قابلیت نادر و منحصر به فرد است که در هیچ جای دیگر در قلمرو حیوانات دیده نمی شود. توانایی بازسازی برای سال‌ها دانشمندان را مجذوب خود کرده است و تحقیقاتی برای مشاهده چگونگی انجام آن انجام شده است.

شاید بپسندید: فیلم سر کار گذاشتن ببر توسط میمون (خیلی باحاله)

آکسولوتل خدای آتش و رعد و برق آزتک است.

در دنیای آزتک، افسانه این است که آکسولوتل ، خدای آتش و رعد و برق، تبدیل به آکسولوتل شده است. افسانه این است که او از این لباس مبدل برای پنهان شدن از قربانی شدن استفاده کرد. آکسولوتل ها به طور منظم در فرهنگ آزتک ظاهر می شوند و میلیون ها سال است که وجود دارند.

شاید بپسندید: افراد دارای این ویژگی ها هرگز نباید با هم ازدواج کنند!

آکسولوتل

آنها یک گونه در معرض خطر هستند.

آکسولوتل یک گونه در خطر انقراض است که در درجه اول به دلیل از بین رفتن زیستگاه طبیعی است. همانطور که در بالا ذکر شد، آکسولوتل تنها در دو دریاچه در مکزیکو سیتی یافت می شود. اما به دلیل تخلیه شدن یکی از آنها، اکنون تنها یک مکان روی زمین وجود دارد که آنها باید خارج از اسارت در آن زندگی کنند.از سال 2022، تخمین زده می شود که تنها بین 700 تا 1200 عدد در طبیعت باقی مانده است. دولت مکزیک در حال کار بر روی بازسازی زیستگاه طبیعی آنها در آب شیرین بوده است.

احتمالاً بپسندید: حقایق جالب درباره خون و گروه های خونی!

ممنوعیت به عنوان حیوانات خانگی در برخی از ایالات ایالات متحده و استان های کانادا.

آکسولوتل در برخی از ایالت های ایالات متحده ممنوع است. این ممکن است تعجب برانگیز باشد، اما در برخی از ایالت های ایالات متحده داشتن آکسولوتل به عنوان حیوان خانگی غیرقانونی است. هر ایالت دلایل مختلفی دارد، اما دلیل اصلی خطر ورود آنها به طبیعت است.

اگر آکسولوتل ها در بسیاری از ایالت ها در طبیعت رها شوند، به طور بالقوه می توانند به محیط زیست آسیب بزنند. به احتمال زیاد گونه های بومی سمندر، مانند سمندر ببر کالیفرنیا، در معرض خطر هستند. در ایالت های دیگر، مانند هاوایی، اگر می خواهید به عنوان حیوان خانگی نگهداری کنید، از شما می خواهند که مجوز داشته باشید.

آکسولوتل میلیون ها سال است که توجه ما را به دلیل ویژگی های بازسازی شگفت انگیزش جلب کرده است. از آزتک ها تا پاریسی ها در دهه 1800، آکسولوتل ها به عنوان گونه ای منحصر به فرد مورد تحسین قرار گرفته اند. آکسولوتل ها به دلیل از بین رفتن زیستگاه طبیعی خود در طبیعت در معرض خطر انقراض قرار گرفته اند. اما آنها در اسارت به رشد خود ادامه می دهند.

احتمالاً بپسندید: چرا تصویرمان در عکس و آینه با هم تفاوت دارد!؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + 5 =

دکمه بازگشت به بالا