;
تازه هادانش

خواص پوست انار: پوست انار را دور نریزید + ۹  معجزه آن

خواص پوست انار: انار و آب آن  به بهبود فشار خون، سطح گلوکز خون و کلسترول کمک می کند. پوست قرمز حدود ۵۰ درصد میوه را تشکیل می دهد و حاوی آنتی اکسیدان های بیشتری نسبت به آب میوه است. پوست انار معمولا دور ریخته می شود و غیرقابل خوردن تصور می شود، اما به طور منظم به علت فواید مختلف سلامتی و زیبایی در طب آیورودا، یک روش  درمانی جدی است.

پس از جدا شدن از میوه، می توان پوست آن را خشک کرد و به صورت پودر ریز درآورد تا در آب داغ خیسانده شود و به عنوان چای مصرف شود یا با آب مخلوط شود تا خمیری به دست آید که می تواند به صورت موضعی استفاده شود. پودر را می توان به عنوان مکمل نیز خریداری کرد. در بخش تازه ها ۹ فایده شگفت انگیز آن بررسی شده است.

بیشتر بخوانید: پوست تخم مرغ: دیگر پوسته های تخم مرغ را دور نریزید + ۹ کاربرد جالب

۱.به درمان برخی از بیماری های پوستی کمک می کند

پوست انار سرشار از آنتی اکسیدان ها و پلی فنول ها است و نشان داده شده است که آنها هیپرپیگمانتاسیون را درمان می کنند، وضعیتی که با لکه های تیره پوست مشخص می شود.

یک مطالعه شامل ۳۰ داوطلب مبتلا به هایپرپیگمانتاسیون نشان داد که استفاده از ماسک و سرم انار روزانه به مدت حدود ۱ ماه به روشن شدن نواحی هایپرپیگمانتاسیون بدون عوارض جانبی کمک می کند

خواص پوست انار، همچنین، تصور می‌شود که خمیر تهیه شده از پودر پوست انار و آب می‌تواند به درمان آکنه و سایر بیماری‌های پوستی، احتمالاً به دلیل سطوح بالای آنتی اکسیدان‌ها، کمک کند.

یک مطالعه روی موش ها نشان داد که انار یک درمان موثر آکنه است. با این حال، تحقیقات بیشتری، به ویژه در حوزه مطالعات انسانی، برای تایید نقش پوست انار در درمان آکنه مورد نیاز است.

۲.خطر ابتلا به بیماری های مزمن را کاهش می دهد

پوست انار ممکن است عوامل خطر بیماری های مزمن مانند بیماری قلبی و دیابت را کاهش دهد. یک مطالعه کوچک ۳۰ روزه نشان داد که مکمل با ۱۰۰۰ میلی گرم عصاره پوست انار با عمل به عنوان یک عامل ضد التهابی باعث بهبود سطح کلسترول و قند خون در افراد دارای اضافه وزن و چاقی می شود.

خواص پوست انار، در مطالعه دیگری شامل ۳۷ فرد مبتلا به دیابت نوع 2، کسانی که ۵۰۰ میلی گرم عصاره پوست انار مصرف کردند، در مقایسه با افرادی که دارونما دریافت کردند، در فشار خون، کلسترول و هموگلوبین A1c خود بهبود یافتند.

بیشتر بخوانید: ۱۴ کاربرد جوش شیرین در شستشو و نظافت خانه که باورتان نمی شود!

۳.از کاهش شنوایی جلوگیری می کند

استرس اکسیداتیو یکی از عوامل موثر در کاهش شنوایی مرتبط با افزایش سن است. از آنجایی که پوست انار سرشار از آنتی اکسیدان است که به محافظت در برابر آسیب اکسیداتیو موثر است، ممکن است به جلوگیری از کاهش شنوایی کمک کند.

خواص پوست انار

۴.عملکرد مغز را بهبود بخشد

استرس اکسیداتیو در ایجاد بیماری آلزایمر نقش دارد. از آنجایی که پوست انار سرشار از آنتی اکسیدان است، ممکن است به بهبود کیفیت زندگی در افراد مبتلا به این بیماری کمک کند.

خواص پوست انار، مطالعات متعدد حیوانی شامل مکمل‌سازی پوست انار نتایج امیدوارکننده‌ای را نشان داده‌اند. یک مطالعه شامل ۳۶ بزرگسال سالم نشان داد که مکمل حاوی عصاره پوست انار، همراه با سایر گیاهان دارویی، عملکرد شناختی را بهبود می بخشد.

۵. خاصیت مبارزه با سرطان دارد

پوست انار حاوی مقادیر زیادی پونیکالاژین است، پلی فنول که در برخی از مطالعات نشان داده شده است که خواص ضد سرطانی دارد. در یکی از این مطالعات، عصاره پوست انار به دلیل توانایی آن در القای مرگ سلول‌های سرطانی، درمان امیدوارکننده‌ای برای سرطان پروستات است.

خواص پوست انار، در سلول‌های سرطان سینه، دهان و روده بزرگ، انار اثر ضد تکثیری دارد، به این معنی که به کند کردن یا توقف گسترش سلول‌های سرطانی کمک می‌کند. علاوه بر این، تحقیقات نشان می‌دهد که پوست انار ممکن است برای سرطان کبد مفید باشد و به دلیل سطوح بالای آنتی‌اکسیدان‌ها، دارای خواص محافظتی از کبد است.

بیشتر بخوانید: پوست لیمو ترش: ۱۸ کاربرد شگفت انگیز و جالب پوست لیمو که نمی دانستید!

خواص پوست انار

۶.سلامت دندان را بهبود می بخشد

در یک مطالعه شامل ۳۰ داوطلب سالم از پوست انار به عنوان دهانشویه استفاده شد، نشان داده شد که پوست انار به جلوگیری از ایجاد پلاک کمک می کند.  مطالعه قدیمی دیگری نشان داد که دهانشویه حاوی عصاره پوست انار از پوسیدگی دندان در گروهی متشکل از ۵۰ فرد سالم جلوگیری می کند. عصاره پوست انار دارای فعالیت ضد باکتریایی قوی است و برخی مطالعات نشان می دهد که ممکن است به درمان بیماری های دندان و لثه کمک کند.

۷.خاصیت ضد باکتریایی دارد

پوست انار به عنوان دهانشویه در برخی از فرهنگ ها برای کمک به تسکین و درمان گلودرد استفاده می شود. در حالی که خواص ضد باکتریایی پوست انار توسط علم پذیرفته شده، مطالعاتی که اثربخشی پوست انار را در درمان گلودرد تأیید می کند، وجود ندارد. یکی دیگر از مزایای این خواص ضد باکتریایی، توانایی آنها برای کمک به بهبود زخم و مبارزه با عفونت است.

بیشتر بخوانید: ۱۰ جالب ترین کاربرد آب لیمو برای تمیز کردن آشپزخانه و از بین بردن بوی بد

خواص پوست انار

۸. به درمان آرتریت روماتوئید کمک می کند

آرتریت روماتوئید یک بیماری خود ایمنی است که شامل التهاب در مفاصل می شود. تصور می شود که به دلیل خواص آنتی اکسیدانی انار، ممکن است در کاهش شدت بیماری نقش داشته باشد. یک مطالعه نشان داد که punicalagin، ماده‌ای که در پوست انار یافت می‌شود، از التهاب مفاصل و آسیب غضروف در موش‌های مبتلا به آرتروز جلوگیری می‌کند.

خواص پوست انار، مطالعه حیوانی دیگری ترکیبی از مواد از جمله پوست انار را روی موش های مبتلا به آرتروز آزمایش کرد. این آزمایش نشان داد که شروع بیماری را به تاخیر می اندازد و علائم آن را کاهش می دهد.

۹.به جلوگیری از تحلیل استخوان کمک می کند

برخی تحقیقات اولیه و مطالعات حیوانی نشان داده اند که پوست انار ممکن است به جلوگیری از تحلیل استخوان و بازسازی بافت استخوانی جدید کمک کند.

دو مطالعه انجام شده بر روی موش ها نشان داد که تمام قسمت های گیاه انار، از جمله پوست، از تحلیل استخوان جلوگیری می کند، به احتمال زیاد به دلیل سطوح بالای آنتی اکسیدان آن ها باشد.

نحوه استفاده از پوست انار

پودر پوست انار را می توان در منزل تهیه کرد. اگر می خواهید پودر انار خود را بسازید، می توانید این کار را با انجام مراحل زیر انجام دهید.

خواص پوست انار، پوست را از میوه جدا کنید. پوسته ها را به مدت ۲ یا ۳ روز یا تا زمانی که کاملا خشک شوند، نزدیک پنجره با نور مستقیم خورشید قرار دهید. پوست ها را به مخلوط کن یا غذاساز اضافه کنید و به صورت پودر ریز خرد کنید. پودر را در دمای اتاق در ظرف دربسته نگهداری کنید.

از این پودر می توان برای تهیه ماسک صورت با ترکیب با آب کافی برای ایجاد خمیر استفاده کرد. از طرف دیگر، می توانید سعی کنید پودر را در آب داغ خیسانده و سپس آن را صاف کنید تا به عنوان یک چای گیاهی از آن لذت ببرید.

مطالعات هیچ عارضه نامطلوبی از استفاده از پودر پوست انار پیدا نکرده اند، اما همیشه ایده خوبی است که قبل از امتحان هر چیز جدیدی با پزشک خود مشورت کنید.

اگر تصمیم دارید از آن به صورت موضعی استفاده کنید، سعی کنید یک تست چسب پوستی کوچک انجام دهید تا ببینید پوست شما قبل از استفاده از آن در یک منطقه بزرگ چه واکنشی نشان می دهد.

بیشتر بخوانید: هرگز پوست موز را دور نریزید +  ۸ جالب ترین کاربرد آن در تهیه خوراکی ها

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + 17 =

دکمه بازگشت به بالا