;
خانواده و زناشویی

10 مهمترین نشانه های نیاز به ازدواج درمانی که برای بقای زندگی مشترک باید جدی بگیرید!

نشانه های نیاز به ازدواج درمانی: اغلب زوج ها در برابر مشاوره ازدواج و زوج درمانی واکنش جالبی نشان نمی دهند. اگرچه بسیاری از افراد در سال‌های اخیر نگاه مطلوب‌تری به درمان داشته‌اند، اما هنوز هم از نظر اکثر افراد، درمان زناشویی به عنوان یک نقطه ضعف تلقی می‌شود. با بخش خانواده و زناشویی وب سایت چشمک و مطلب  نشانه های نیاز به ازدواج درمانی همراه باشید.

مهمترین نشانه های نیاز به ازدواج درمانی

حضور در زناشویی درمانی به این معنی نیست که ازدواج شما بد می شود. شرکت در زناشویی درمانی به معنای تشخیص نیاز به صحبت با شخص ثالث برای درک پویایی در ازدواج و بحث در مورد مسائل جاری است. اگرچه درمان به طور کلی به عنوان آخرین راه حل برای زوجین قبل از طلاق تلقی می شود، اما لازم است که از این فکر خلاص شوید. همانطور که ماشین شما بعد از یک کیلومتر نیاز به تعمیر و نگهداری دارد، ازدواج شما هم همینطور است. برخی از نشانه های مطمئن وجود دارد که زوج ها به درمان نیاز دارند.

در اینجا 10 مهمترین نشانه های نیاز به ازدواج درمانی وجود دارد که نشان می‌دهد شما به ازدواج درمانی نیاز دارید.

مطلب مرتبط: بدترین جملات در زندگی مشترک: 10 بدترین جمله که زندگی مشترک را از بین می برد!

شما در حال ارتباط نیستید

یکی از مهمترین نشانه های نیاز به ازدواج درمانی که نیازمند ازدواج درمانی است، عدم ارتباط است. اگر نمی توانید یا نمی خواهید با شریک زندگی خود ارتباط برقرار کنید، اگر چیزی را از شریک زندگی خود پنهان می کنید، یا اگر نمی خواهید با شریک زندگی خود صحبت کنید، باید در اسرع وقت به دنبال درمان باشید.

نشانه های نیاز به ازدواج درمانی

دلایل زیادی وجود دارد که باعث می‌شود زوج‌ها صحبت با یکدیگر را کاهش دهند، از جمله عصبانیت، افسردگی و ترس، که باید به این موارد توجه شود. راه حفظ یک ازدواج مشترک، ارتباط است. به همین ترتیب، اگر متوجه شدید که صحبت های کوچک به دعواهای بزرگ تبدیل می شود، به درمان نیاز دارید.

 

نمی توان بحث ها را حل کرد

اگر می بینید که شما و شریک زندگی تان دائماً در مورد مسائل مشابهی با هم بحث می کنید، مشکل بزرگ تری وجود دارد که باید حل شود. از آنجایی که ترمیم یک رابطه پس از مشاجره سخت است، ممکن است بدون اینکه آنها را حل کنید، فقط مسائل را زیر فرش جارو کنید. این باعث چرخه دائمی بحث می شود. با گرفتن مشاوره ازدواج می توانید به جای بحث و جدل های مکرر، به مشکل اصلی برسید و آن را حل کنید.

مطلب مرتبط: کاهش جذابیت جنسی: ۶ نشانه کاهش جذابیت جنسی زن برای شوهر

شما در زندگی جنسی خود مشکل دارید

مشکلات در زندگی جنسی، عدم صمیمیت یا ارتباط در اتاق خواب از دیگر نشانه های نیاز به ازدواج درمانی است. از آنجایی که این موضوع برای بسیاری از زوج ها حساس است، اغلب نادیده گرفته می شود و مشکلات بیشتری را ایجاد می کند. اگر مشکلاتی در زندگی جنسی شما وجود دارد، باید به آنها توجه کنید و مطمئن شوید که هر دوی شما از شرایط راضی هستید. اگر مشکلی وجود داشته باشد و از بیان آن ترس داشته باشید، مشکل فقط بدتر می شود.

سبک های فرزند پروری شما متفاوت است.

معمول است که زوج ها، سبک های فرزندپروری متفاوتی داشته باشند. به طور کلی، یکی از والدین پلیس خوب است، در حالی که دیگری منظم است. اگر موضوعی است که در مورد آن بحث و توافق کرده اید، خوب است. با این حال، اگر بین شما اختلاف نظر وجود داشته باشد، ممکن است به مرور زمان رنجش ها رخ دهد. اگر شیوه های متفاوت فرزند پروری شما را آزار می دهد، به وجود آمدن مشکلاتی بین شما و همسرتان اجتناب ناپذیر خواهد بود.

مطلب مرتبط: زن ایده آل: مردان عاشق زنانی با این ۹ ویژگی می شوند

احساس می کنید از شریک زندگی خود جدا شده اید

از دیگر نشانه های نیاز به ازدواج درمانی، اگر احساس می‌کنید که شما و همسرتان فقط با هم زندگی می‌کنید، قبوض را پرداخت می‌کنید، کارهای خانه را انجام می‌دهید، از بچه‌ها مراقبت می‌کنید، اما احساس نمی‌کنید که واقعاً با هم زندگی می‌کنید، ممکن است نیاز به درمان زناشویی داشته باشید. احساس قطع ارتباط بین همسران گاهی اوقات می تواند بیش از حد باشد و ممکن است احساس تنهایی کنید. احساس تنهایی زمانی که با شریک زندگی خود هستید معمولاً نشان دهنده از دست دادن صمیمیت و با هم بودن است. هیچ تنهایی بدتر از تنهایی در ازدواج نیست.

مطلب مرتبط: ویژگی های مردان وفادار: همه مردان وفادار این ۸ ویژگی را دارند

وقتی بحث می کنیم اوضاع زشت می شود

حتی سالم ترین ازدواج ها هم دچار تعارض هستند. این اختلافات گاهی تبدیل به مشاجره می شود. اما اگر در حین مشاجره بد رفتار کنید و چیزهای بدی بگویید، ممکن است مشکلی در ازدواج شما ایجاد شود. ازدواج شما می تواند غیرقابل تفکیک شود زیرا نمی توانید جملات خطرناکی همچون مانند “از تو متنفرم”، “چمدانت را ببند”، “دیگر نمی خواهم تو را ببینم” یا “من می خواهم از تو جدا شوم!” را پس بگیری.

نشانه های خراب شدن زندگی مشترک

مطلب مرتبط:نکات مهم برای موفقیت در زندگی مشترک: 7 نکته مهم برای داشتن زندگی مشترک شاد و موفق!

شما کینه دارید

در ازدواج باید اجازه دهید همه چیز جریان داشته باشد. شما نمی توانید همیشه با شریک زندگی خود موافق و مخالف باشید. نکته مهم این است که اجازه دهید وقتی اتفاق می افتد، جریان پیدا کند. با این حال، اگر نسبت به همسرتان کینه داشته باشید یا احساسات بدی داشته باشید، رابطه شما با همسرتان به شدت تحت تأثیر قرار می گیرد. بنابراین اگر از همسرتان کینه دارید، از نشانه های نیاز به ازدواج درمانی است. وقت آن رسیده است که به مشاوره ازدواج مراجعه کنید. به این ترتیب می توانید مشکل بین خود را حل کنید یا همسرتان را ببخشید.

رویای تمام کردن زندگی مشترک را دارید

از دیگر نشانه های نیاز به ازدواج درمانی، پس از یک مشاجره خسته کننده، ممکن است به تمام کردن زندگی مشترک فکر کنید. با این حال، پس از فروکش کردن عصبانیت، این افکار از بین می روند و شما به زندگی خود ادامه می دهید. اما وقتی این افکار شروع به دائمی شدن می کنند یا زندگی خود را به تنهایی یا با شخص دیگری تصور می کنید، مشکلی وجود دارد.

شما زندگی جداگانه ای دارید

اگر همسران بیشتر شبیه هم خانه می شوند تا زن و شوهر، ممکن است به مشاوره ازدواج نیاز داشته باشند. با این حال، این بدان معنا نیست که همسران همه چیز را با هم انجام می دهند. وقتی کمبود ارتباط وجود دارد یا صمیمیت از بین می رود، مشکل وجود دارد. اگر همسرتان و زندگی‌تان کاملاً از هم جدا هستند و فقط همدیگر را در یک خانه می‌بینید، وقت آن است که از یک مشاور ازدواج کمک بگیرید.

مطلب مرتبط: ویژگی های مردان بد: از مردانی با این ۱۰ ویژگی دوری کنید

شما آینده مشترکی نمی بینید

شاید یکی از مهم ترین نشانه های نیاز به ازدواج درمانی که نیاز به مشاوره ازدواج دارد، عدم امکان دیدن آینده مشترک با همسر باشد. وقتی به آینده خود نگاه می کنید، آیا همسرتان را می بینید؟ آیا می بینید که با شریک زندگی خود پیر می شوید و هر روز با او زندگی می کنید؟ اگر آن را نمی بینید، دلیل آن را بپرسید. اگر نمی توانید زندگی پر از شادی و خوش بینی را تصور کنید، ازدواج شما نیز شاد نخواهد بود.

مطلب مرتبط: سوء استفاده عاطفی : ۱۰ نشانه که همسرتان از شما سوءاستفاده می کند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + 17 =

دکمه بازگشت به بالا