;
تفریح و سرگرمی

سوال هوش: با توجه به دیگر عبارت ها، پاسخ عبارت 5+8=؟ چند می شود!؟

سوال ریاضی با عبارات دنباله ای: با توجه به ناکام بودن 82 درصدی در رمزگشایی این دنباله عددی، آیا تمایل دارید که شما نیز شانس خود را امتحان کنید؟ آیا برای تشخیص عدد عبارت آخر در این دنباله عددی با عبارت های مختلف توانایی کافی را دارید؟ ما شرط می‌بندیم که نمی‌توانید در برابر این چالش مجله خبری چشمک مقاومت کنید! چالش شما این است که عدد را در یک دنباله معادله ای منطقی که در تصویر ارائه شده است، پیدا کنید. با سوال ریاضی با عبارات دنباله ای و مجله خبری چشمک همراه باشید.

باید بدانید که تصویر تست ریاضی با معادلات دنباله دار فقط یک پازل تصویری نیست، این آزمون یا تست یک بازی فکری است که شما برای حل و رمزگشایی آن لازم است از تمام توانائیهای شناختی علی الخصوص منطق و تمرکز خود استفاده کنید. بر همین اساس این چالش یا آزمون که با عنوان سوال ریاضی با عبارات دنباله ای در مجله خبری چشمک منتشر شده است می تواند به تقویت مهارت های تفکر انتقادی، بهبود حافظه و سرعت بخشیدن به مهارت های پردازشی شما کمک می کنند. پس حواس خودتان را جمع کنید.

شاید بپسندید: تست قدرت تمرکز: کدام آب نبات چوبی با بقیه فرق دارد!؟

سوال ریاضی با عبارات دنباله ای

با توجه به آنچه که اشاره شد این چالش که یکی از چالش های محبوب در شبکه های اجتماعی است هم مهارت های تحلیلی و هم مهارت های ریاضی شما را آزمایش می کند، هدف چالش یافتن عدد گمشده در یک دنباله منطقی است. این کار مستلزم آن است که شما یک الگو یا قاعده ای را شناسایی کنید که بر توالی داده شده حاکم است.

به عنوان مثال، یک تصاعد حسابی، پیشروی هندسی، یا حتی قوانین پیچیده تر که شامل عملیات ریاضی مانند جمع، تفریق، ضرب یا تقسیم است. سطح دشواری این چالش می تواند به طور قابل توجهی متفاوت باشد، چرا که می توان زمان پاسخگویی آن را افزایش یا کاهش داد. این چالش سخت تر می شود زیرا ما محدودیت زمانی را اعمال می کنیم: 15 ثانیه!

به این ترتیب، این پازل نه تنها توانایی های عددی شما را آزمایش می کند، بلکه صبر و پشتکار شما را نیز آزمایش می کند. اگر 1+4=5، 2+5=12 و 3+6=21 باشد 5+8=؟ چند می شود!؟

شاید بپسندید: کدام سطل آب زودتر پر می شود!؟

سوال ریاضی با عبارات دنباله ای

شاید بپسندید: در میان تصاویر مرد، کدامیکی با بقیه فرق دارد!؟

.

.

.

.

 

 

.

شاید بپسندید: آزمون بینایی: آیا می توانید پرنده مخفی تصویر را پیدا کنید!؟

پاسخ سوال ریاضی با عبارات دنباله ای

اگر نمی توانید فوراً الگو را تشخیص دهید، سعی کنید تفاوت بین عناصر یا نسبت های متوالی را برای دنباله هایی که شامل ضرب یا تقسیم هستند پیدا کنید. به یاد داشته باشید که الگوها می توانند پیچیده باشند و ممکن است فوراً آشکار نشوند. رمزگشایی آنها ممکن است به زمان و تفکر انتقادی نیاز داشته باشد. بازی های فکری، به ویژه آنهایی که بر روی شناسایی عدد گمشده در یک دنباله منطقی متمرکز هستند، ترکیبی جذاب از سرگرمی و تحریک فکری را ارائه می دهند.

این چالش ها مستلزم شناخت الگوها، روابط ریاضی، یا قوانین خاصی هستند که بر این توالی حاکم هستند. کلید حل آنها در مشاهده دقیق و استدلال منطقی نهفته است.

شاید بپسندید: تست قدرت تمرکز: عدد 212 را در تصویر پیدا کنید!

.

.

.

.

.

شاید بپسندید: داستان ﺿﺮﺏﺍﻟﻤﺜﻞ دست بریده قدر دست بریده را می داند!

جواب سوال ریاضی با عبارات دنباله ای: پاسخ صحیح 45 است. به همه کسانی که راه حل 5+8=45 را در یک چشم به هم زدن پیدا کردند تبریک می گویم. سرعت و دقت شما شایسته ستایش است. برای کسانی که هنوز سر خود را می خارند، نگران نباشید، پاسخ اغلب ساده تر از آن چیزی است که به نظر می رسد. تصویر زیر راه حل را نشان می دهد و مسیر درک را روشن می کند.

دو روش مختلف برای محاسبه این پاسخ وجود دارد.

1+4=5       (1×4)+1=5

2+5=12     (2×5)+2=12

3+6=21     (3×6)+3=21

4+7=32     (4×7)+4=32

5+8=45     (5×8)+5=45

اکنون روش دیگری برای محاسبه نیز ارائه می شود.

روش دوم.

1+4=5

2+5+(5)=12

3+6+(12)=21

4+7+(21)=32

5+8+(32)=45

پس جواب 45 است.

شاید بپسندید: آزمون هوش: کدامیک از 3 نفر تصویر گرگینه است!؟

پاسخ سوال با عبارات دنباله ای

امیدوارم از سوال ریاضی با عبارات دنباله ای استفاده کرده باشید. شما همواره می توانید سوالات، بازی های فکری، پازل ها و تست های شخصیت شناسی بیشتر را در بخش تفریح و سرگرمی چشمک مشاهده و مطالعه کنید. در صورت تمایل آنها را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. به خصوص آنهایی که علاقمندند خود را بهتر بشناسند. ما را در شبکه های اجتماعی اینستاگرام و فیس بوک دنبال کرده و نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کنید.

 

 

 

 

دلایل عدم تمرکز چیست؟

می تواند علل روانی، محیطی و فیزیولوژیکی داشته باشد. نکته مهم این است که سعی کنیم اثرات این علل را به حداقل برسانیم. اعتیاد به فناوری نیز یکی از عواملی است که اخیراً باعث عدم تمرکز می شود.

شاید بپسندید: آزمون قدرت تمرکز: پسر بچه ای را که با بقیه فرق داره در 5 ثانیه پیدا کن!

تمرکز و عدم تمرکز چیست؟

تمرکز، توانایی ایجاد دقت بر روی یک کار بدون تأثیر محرک های داخلی و خارجی است. به طور خلاصه، تمرکز به معنای کنترل ذهن است. تمرکز به عنوان یکی از پیش نیازهای موفقیت پذیرفته شده است. اما عدم تمرکز به معنای کنترل ذهن توسط محرک های درونی و بیرونی است. به این ترتیب عدم تمرکز و کمبود آن، امکان یادگیری و کار با کیفیت را با خلل ایجاد می کند.

شاید بپسندید: با پیدا حرف متفاوت تصویر، اثبات کن که قدرت تمرکز و دیدت مثل عقابه!

آلزایمر و فعالیت مغز و  بازی های فکری

محققان دریافته اند که بخشی از اختلالات مغزی و رشد بیماری هایی همچون فراموش و آلزایمر با کاهش فعالیت های مغزی در ارتباط است. لذا برای جلوگیری و یا احمالا رشد این بیماری ها، باید تحرک مغز را افزایش داد. سوالات ریاضی شبیه سوال هوش ریاضی جاضر می تواند سبب افزایش عملکرد مغز شود. حل صحیح این سوال، نیازمند تمرکز و دقت است. در واقع تنها راه حل پاسخ به این سوالات نیز همین نکته است. بر همین اساس سوالاتی از این دست در کنار ایجاد سرگرمی برای سلامت مغز بسیار مفید هستند.

شاید بپسندید: تست هوش: کدامیک از این دو زن خانه دار، یک قاتل حرفه ای است!؟

اهمیت سوالات هوش

این سوالات به شما کمک می کنند که عملکرد مغز شما افزایش پیدا کند. در دنیای کنونی که فعالیت بدنی و مغزی کاهش پیدا کرده است این سوالات هوش می تواند دقت، تمرکز و جزئی نگری شما را افزایش دهد. این مسئله از بیماری های مختلف مغزی نیر الزایمر و … می تواند جلوگیری کند.

شاید بپسندید: حکایت جالب و شنیدنی باز فیلش یاد هندوستان کرده! 

 

 

برایتان جالب خواهد بود

امانت داری بازرگان و دوستش | حکایت بازرگانی که دوست خائن خود را درست و حسابی ادب کرد!

تست روان شناسی: وضعیت عاطفی تان را با نوع دست گرفتن طرف مقابل شناسایی کنید!

 آزمون قدرت دید: دسری که با بقیه دسرها فرق داره را شناسایی کنید!

کدامیکی زامبی است؟ | 80 درصد از مردم در این چالش تصویری شکست خوردند!

نوشته های مشابه

7 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + 5 =

دکمه بازگشت به بالا