;
تفریح و سرگرمیحکایت

داستان ضرب المثل بز خری کردن!

داستان ضرب المثل بز خری کردن: یک روز ملانصرالدین تصمیم گرفت گاوش را به بازار ببرد و بفروشد. پیش از رفتن به بازار آب و علف خوبی به گاو خودش داد و آن را به بازار برد. یکی از آدم های بدکار وقتی دید ملانصرالدین گاوش را به بازار آورده تا بفروشد فکر شیطانی به ذهنش رسید و نقشه ای کشید که سر بیچاره کلاه بگذارد. او با عجله به سراغ دوستانش رفت و نقشه اش را با آن ها در میان گذاشت و طبق نقشه یکی یکی به طرف ملا نصرالدین رفتند.

شاید بپسندید: حکایت ضرب المثل هرچه کنی به خود کنی

داستان ضرب المثل بز خری کردن

اولی گفت: عموجان این بز را چند می فروشی؟ ملانصرالدین گفت: این حیوان گاو است و بز نیست. مرد گفت: گاو است؟ به حق چیزهای نشنیده! مردم بز را به بازار می آورند تا به اسم گاو بفروشند. ملا داشت عصبانی میشد که مرد حیله گر راهش را گرفت و رفت.

دومی آمد و گفت: ملاجان بزت را چند می فروشی؟ ملا از کوره در رفت و گفت: مگر کوری و نمی بینی که این گاو است نه بز؟ مرد حیله گر گفت: چرا عصبانی میشوی؟ بزت را برای خودت نگه دار و نفروش!

شاید بپسندید: یکی از این 3 زن تظاهر می کند باردار است، کدامیکی است!؟

داستان ضرب المثل بز خری کردن

شاید بپسندید: با دلیل منطقی بگو کدوم زوج ساده زیست هستند!؟

چند لحظه بعد سومی آمد و گفت: ببینم آقا این حیوان قیمتش چند است؟ ملا گفت: ده سکه! خریدار گفت: ده سکه؟ مگر میخواهی گاو بفروشی که ده سکه قیمت گذاشتی؟!!! این بز دو سکه هم نمی ارزد. ملا باز هم عصبانی شد و گفت: گاو؟ پس چی که گاو می فروشم! خریدار گفت : دروغ به این بزرگی؟؟؟ مگر مردم نادان هستند که پول گاو بدهند و بز بخرند؟!!
ملا نگاهی به گاوش انداخت، کمی چشم هایش را مالید و با خود گفت: نکند من دارم اشتباه می کنم و این حیوان واقعا بز است نه گاو؟!

خریدار چهارمی سر رسید و با لبخند و آرامش گفت: ببخشید آقا آیا این بز شما شیر هم می دهد؟ ملا که شک در دلش بود گفت: نه آقا بز است، به درد این میخورد که زمین را شخم بزند. خریدار گفت: خب حالا این بزت را چند می فروشی تا با آن زمینم را شخم بزنم؟ ملا با خود گفت: حتما من اشتباه می کنم؛ مردی به این محترمی هم حرف سه نفر قبلی را تکرار می کند؛ خلاصه معامله انجام شد و ملا گاوش را که دیگر مطمئن بود بز است به دو سکه فروخت و به خانه اش برگشت.
دزدها هم با خیال راحت گاو را به آن طرف بازار بردند و با خیال راحت فروختند، از آن به بعد وقتی خریداری بخواهد هر جنسی را به قیمت کمتری بخرد می گویند “بز خری می کند”

شاید بپسنددید: اگه پلنگ بیشه را در این تصویر پیدا کنی، چشات مثل شاهین تیزه!

کاربرد ضرب المثل بز خری کردن

ضرب المثل ” بز خری می کند “ کنایه از کم جلوه دادن ارزش یک کالا می باشد.

گاهی اوقات فردی به علت نیاز مالی مجبور می شود تا لوازم یا دارایی خود را بفرشد اما برخی از این موقعیت سوء استفاده کرده و می خواهند با شرایط استثنائی صاحب کالا های آن فرد شوند، فرد نیازمند هم با توجه به شرایط پیش آمده چاره ای جز تسلیم در برابر این افراد سودجو ندارد.

متاسفانه در این شرایط اشخاصی وجود دارند که به جای کمک به فرد نیازمند با هم نقشه می کشند تا دارایی کمی که برای فرد مانده را نیز با پایین ترین مبلغ ممکن از آن خود کنند و سپس با مبلغی بالا تر به دیگران بفروشند و سودی از این معامله به دست آورند.

در واقع این افراد سود خود را در ضرر دیگران می بینند و هیچ عذاب وجدانی هم بابت این کار ندارند زیرا هر انسانی با کم ترین وجدان باقی مانده نیز هیچ زمان راضی به ضرر و خراب شدن زندگی دیگران نمی شود.

انسان شریف و واقعی کسی ست که در شرایط مشابه به جای سوء استفاده از موقعیت بد شخص گرفتار به هر شکل ممکن به او کمک کند، یا مثلا اگر کالا و جنسی را از فرد نیازمند می خرد قیمت واقعی و منصفانه ی آن را پرداخت کند تا بلکه همان مبلغ بتواند یاری رسان شخص گرفتار باشد.

شاید بپسندید: در کمتز از 10 ثانیه مجموع عددی میوه ها را در معادله آخر پیدا کن!

داستان ضرب المثل بز خری کردن

شما می توانید داستان ها، پازل ها و تست های شخصیت شناسی بیشتر را در بخش تفریح و سرگرمی چشمک مشاهده و مطالعه کنید. در صورت تمایل آنها را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. به خصوص آنهایی که علاقمندند خود را بهتر بشناسند. ما را در شبکه های اجتماعی اینستاگرام و فیس بوک دنبال کرده و نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کنید.

احتمالاً بپسندید: فقط کسی مثل شرلوک هلمز میتونه تو یه نگاه گارسون اصلی رو پیدا کنه!

 

 

 

 

دلایل عدم تمرکز چیست؟

می تواند علل روانی، محیطی و فیزیولوژیکی داشته باشد. نکته مهم این است که سعی کنیم اثرات این علل را به حداقل برسانیم. اعتیاد به فناوری نیز یکی از عواملی است که اخیراً باعث عدم تمرکز می شود.

شاید بپسندید:هند رفتی و زولبیای خوشرنگ دیدی، نخور | میخوای بدونی چرا، این فیلم رو ببین!

تمرکز و عدم تمرکز چیست؟

تمرکز، توانایی ایجاد دقت بر روی یک کار بدون تأثیر محرک های داخلی و خارجی است. به طور خلاصه، تمرکز به معنای کنترل ذهن است. تمرکز به عنوان یکی از پیش نیازهای موفقیت پذیرفته شده است. اما عدم تمرکز به معنای کنترل ذهن توسط محرک های درونی و بیرونی است. به این ترتیب عدم تمرکز و کمبود آن، امکان یادگیری و کار با کیفیت را با خلل ایجاد می کند.

شاید بپسندید: تفاوت های تصویر دو درخت پاییزی را پیدا کنید!

آلزایمر و فعالیت مغز و  بازی های فکری

محققان دریافته اند که بخشی از اختلالات مغزی و رشد بیماری هایی همچون فراموش و آلزایمر با کاهش فعالیت های مغزی در ارتباط است. لذا برای جلوگیری و یا احمالا رشد این بیماری ها، باید تحرک مغز را افزایش داد. سوالات ریاضی شبیه سوال هوش ریاضی جاضر می تواند سبب افزایش عملکرد مغز شود. حل صحیح این سوال، نیازمند تمرکز و دقت است. در واقع تنها راه حل پاسخ به این سوالات نیز همین نکته است. بر همین اساس سوالاتی از این دست در کنار ایجاد سرگرمی برای سلامت مغز بسیار مفید هستند.

شاید بپسندید: حکایت زن زیبا و قاضی هوس باز!

اهمیت سوالات هوش

این سوالات به شما کمک می کنند که عملکرد مغز شما افزایش پیدا کند. در دنیای کنونی که فعالیت بدنی و مغزی کاهش پیدا کرده است این سوالات هوش می تواند دقت، تمرکز و جزئی نگری شما را افزایش دهد. این مسئله از بیماری های مختلف مغزی نیر الزایمر و … می تواند جلوگیری کند.

شاید بپسندید: مثل هرکول پوآرو باهوش باشی خیلی راحت کودک ربا را شناسایی می کنی!

 

 

لینک های مرتبط

شاید بپسندید:  اگه 3 تا تفاوت تصویر دو بز شاخدار را پیدا کنی، خیلی دقیق و تیزی!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × دو =

دکمه بازگشت به بالا