;
تفریح و سرگرمیحکایت

حکایت چیزی که عوض داره گله نداره | داستان ملا نصرالدین و پای زن همسایه!

حکایت چیزی که عوض داره گله نداره: ملا نصرالدين متعلق به كشور ما و يا مشرق زمين نيست . او متعلق به قديم نيست . او شخصيتي است كه داستان هايش تمامي ندارد و هنوز كه هنوز است حكايات با مزه اي كه اتفاق مي افتد را به او نسبت مي دهند. و حتي او را با موضوعات امروزي مثل موسيقي جاز، راديو و تلفن همساز كرده اند. در كشور هاي آمريكايي و روسيه او را بيشتر با شخصيتي بذله گو و داراي مقام والاي فلسفي مي شناسند.به هر حال او سمبلي است از فردي كه گاه ساده لوح و احمق و گاه عالم و آگاه و حاضر جواب است. با حکایت چیزی که عوض داره گله نداره همراه باشید.

احتمالا بپسندید: سوال هوش: کدام زن مادر کودک است!؟

حکایت چیزی که عوض داره گله نداره

نقل شده است که روزی ملانصرالدین در حیاط خانه اش نشسته بود که ناگهان فهمید شخصی با عصبانیت در خانه اش را می زند. ملا پس از شنیدن صدای در از جایش بلند شد تا در را باز کند اما در همین حال کسی که پشت در بود محکم به در می کوبید و داد می زد : ملا در را باز کن.

وقتی که ملانصرالدین در منزل را باز کرد همسایه اش را با چهره ای عصبانی دید و گفت : سلام چه خبر است چکار می کنی در خانه را از جا کندی. همسایه گفت : چه‌ سلامی، با دسته‌ گلی‌ که‌ سگ‌ تو به‌ آب‌ داده، انتظار داشتی با مهربانی در خانه ات را بزنیم؟

ملا گفت : من نمی دانم چه اتفاقی افتاده مگه سگ من چه کاری کرده است؟ همسایه گفت : سگ تو پای زن من را گاز گرفته. سپس ملا جواب داد که تقصیر من چیست؟ در خانه چه تقصیری دارد که اینگونه آن را میزنی؟

همسایه با عصبانیت گفت : این حرفت چه معنی دارد؟ سگ تو پای زن مرا گاز گرفته و هر طور شده با زیانی که سگت رسانده را جبران کنی. ملانصرالدین متوجه شد که همسایه حرف حساب نمی فهمد پس کمی اندیشه کرد و گفت : مشکلی ندارد این زیان را جبرات می کنم پس تو هم سگت را بفرست تا پای زن مرا گاز بگیرد.

اینگونه شد که هر وقت کسی بخواهد بگوید که آدم‌ باید نتیجه‌ کارش‌ را هم‌ تحمل‌ کند، می گوید چیزی‌ که‌ عوض‌ دارد، گله‌ ندارد.

بیشتر بخوانید: حکایت مرد خیالباف و کوزه | داستان مردی که یک کوزه داشت و هزار آزرو!

حکایت چیزی که عوض داره گله نداره

احتمالاً بپسندید:از چهار عمل اصلی ریاضی استفاده کنید تا به جواب 8 برسید!

مفهوم حکایت چیزی که عوض داره گله نداره

زمانی که انسان تاوان کارهای نادرست و بدی که کرده است را می بینید از این حکایت برای آن استفاده می شود. همانطور که شخصی نتیجه کارهای خوبش را می بیند و خوشحال می شود زمانی که نتیجه کارهای بدش را نیز می بیند حق شکایت ندارد و باید نتیجه آن را قبول کند. در واقع هر چه کنی به خود کنی گر همه نیک و بد کنی!

شخصی که توسط شخص دیگری مورد آزار و اذیت قرار می گیرد، پس از مدت ها اوضاع به گونه ای می شود که فرد آزار دیده فرصتی برای جبران آن می بیند! به همین دلیل وی شخصی را که قبلاً او را آزار می داد نیز مورد آزار و اذیت قرار می دهد. در واقع ، این مجازات اعمالش را به او نشان می دهد و او حق شکایت ندارد.

البته کسانی ام هستند که هیچ وقت نمی پذیرند که کار اشتباهی کرده اند و باید تاوان آن را پس بدهند به اینگونه آدم ها می گویند هنوز دو قورت و نیمش باقی است.

شاید بپسندید: شکارچی کجاست | اگه دقت و تمرکزت بالا باشه، پیداش می کنی!

حکایت چیزی که عوض داره گله نداره

شما می توانید داستان ها، پازل ها و تست های شخصیت شناسی بیشتر را در بخش تفریح و سرگرمی چشمک مشاهده و مطالعه کنید. در صورت تمایل آنها را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. به خصوص آنهایی که علاقمندند خود را بهتر بشناسند. ما را در شبکه های اجتماعی اینستاگرام و فیس بوک دنبال کرده و نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کنید.

شاید بپسندید: چیستان: کدام شهر ایران است که اگر حرف اول آن را برداریم یکی از برندهای مشهور نوشت افزار می شود!؟

 

 

 

 

 

تمرکز و عدم تمرکز چیست؟

تمرکز، توانایی ایجاد دقت بر روی یک کار بدون تأثیر محرک های داخلی و خارجی است. به طور خلاصه، تمرکز به معنای کنترل ذهن است. تمرکز به عنوان یکی از پیش نیازهای موفقیت پذیرفته شده است. اما عدم تمرکز به معنای کنترل ذهن توسط محرک های درونی و بیرونی است. به این ترتیب عدم تمرکز و کمبود آن، امکان یادگیری و کار با کیفیت را با خلل ایجاد می کند.

شاید بپسندید: اگه 3 پروانه را در تصویر طاووس پیدا کنی چشمات مثل شاهین تیزه!

آلزایمر و فعالیت مغز و  بازی های فکری

محققان دریافته اند که بخشی از اختلالات مغزی و رشد بیماری هایی همچون فراموش و آلزایمر با کاهش فعالیت های مغزی در ارتباط است. لذا برای جلوگیری و یا احمالا رشد این بیماری ها، باید تحرک مغز را افزایش داد. سوالات ریاضی شبیه سوال هوش ریاضی جاضر می تواند سبب افزایش عملکرد مغز شود. حل صحیح این سوال، نیازمند تمرکز و دقت است. در واقع تنها راه حل پاسخ به این سوالات نیز همین نکته است. بر همین اساس سوالاتی از این دست در کنار ایجاد سرگرمی برای سلامت مغز بسیار مفید هستند.

شاید بپسندید:  آزمون تمرکز: کدام گربه بابقیه فرق داره!؟

اهمیت سوالات هوش

این سوالات به شما کمک می کنند که عملکرد مغز شما افزایش پیدا کند. در دنیای کنونی که فعالیت بدنی و مغزی کاهش پیدا کرده است این سوالات هوش می تواند دقت، تمرکز و جزئی نگری شما را افزایش دهد. این مسئله از بیماری های مختلف مغزی نیر الزایمر و … می تواند جلوگیری کند.

شاید بپسندید: چیستان: تو زندگی دوبار رایگان بهت میدن، اما بار سوم بابتش ازت پول میگیرن!

 

 

برایتان جالب خواهد بود

اگه گربه ای که داره نگات می کنه رو پیدا کنی، چشات مثل شاهینه!

شاید بپسندید: حکایت جالب و خواندنی اگر برای من آب نداره برای تو که نون داره!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + 14 =

دکمه بازگشت به بالا