;
تفریح و سرگرمی

در این مجسمه باستانی، ابتدا چه حیوانی را تشخیص دادید!؟

همیشه فکر می کردم که تصاویر توهم نوری وزمینه های شکل گیری آن در قرون جدید است. با رشد علم روان شناسی، کارشناسان این علم تصمیم گرفته اند که راههای بیشتری برای شناخت انسان و به خصوص ضمیر ناخودآگاه او بیابند. اما با دیدن این تصویر توهم نوری دیدگاهم کاملاً تغییر کرد. تصویر مربوط به تست شخصیت شناسی امروز قدیمی ترین تصویر توهم نوری جهان است که حداقل 900 سال قدممت دارد. در تست شخصیت شناسی تصویری مجسمه باستانی بر اساس نوع دید افراد از این مجسمه، شخصیت و باطن افراد مورد ارزیابی قرار می گرفت. با چشمک همراه باشید.

بیشتر بخوانید: تست شخصیت شناسی: کدام حیوان را ابتدا در تصویر تشخیص دادید!؟

تست شخصیت شناسی تصویری مجسمه باستانی

این تصویر در معبد آیرواتسوارا در تانجاور، در ایالت تامیل نادو در جنوب هند بر روی سنگ حک شده است.اعتقاد بر این است که این کنده کاری معبد در هند 900 سال قدمت دارد علاوه بر اینکه یک اثر هنری قابل توجه از سلسله چولا است.

بیشتر بخوانید: سوالات هوش: میزان هوش خود را با این سوالات محک بزنید!

تست شخصیت شناسی تصویری مجسمه باستانی تا آنجا که می دانیم، هند به خاطر میراث فرهنگی گسترده اش شناخته شده است. یکی از سه معبد چولای سه گانه باقی مانده در هند، معبد “AIRAVATESVARA” است. سلسله 1500 ساله چولا معابد هندو را در قرن 11 و 12 پس از میلاد ساختند. شاه راجاراجا چولا دوم معبد آیرواتسوارا را ساخت که اگر بخواهیم اکنون آن را از نزدیک ببینیم باید به داراسورام، ایالت تامیل نادو پیدا کرد. این معبد به خداوند شیوا تقدیم شده است.

تست شخصیت شناسی تصویری مجسمه باستانی چه چیزی ازشخصیت شما را آشکار می کند:

اما همانطور که در ابتدا اشاره شد این توهم نوری به عنوان نوعی تست شخصیت عمل می کند که برخی از ویژگی های شخصیتی شما را بسته به تصویری که در ابتدا در این مجسمه می بینید نشان می دهد. به نظر می رسد یک فیل و یک گاو نر، یک سر مشترک دارند. اگر بدن پاهای موجود در سمت چپ را بپوشانید، حیوان سمت راست به وضوح یک فیل است. اما اگر روی حیوان دست چپ تمرکز کنید، واضح است که این حیوان یک گاو نر است که سرش به سمت آسمان بلند شده است.

بیشتر بخوانید: تست بینایی: اگر قدرت دید عالی داری،حیوانات مخفی را پیدا کنید!

دیدن گاو نر در تست شخصیت شناسی تصویری مجسمه باستانی

گاو نر در سمت چپ مجسمه دیده می شود. گاو نر که به عنوان وسیله نقلیه لرد شیوا نیز شناخته می شود، بیشتر با ویژگی هایی مانند صداقت، وفاداری، سرسختی، خشونت، قدرت و مثبت گرایی مرتبط است. گفته می‌شود کسانی که همه این ویژگی‌ها را دارند، احتمالاً ابتدا چشم گاو را تشخیص می‌دهند. به هر روی شما نمی توانید هر دو حیوان را در یک زمان ببینید. این همان چیزی است که مجسمه سازان تقریباً یک هزار سال پیش آن را در نظر داشتند. همچنن اگر ابتدا گاو نر را دیدید، شما لجباز و به لحاظ خلقی کم زود رنج و عصبانی هستید. شما می دانید که چگونه در مواقعی که ممکن است غیرممکن به نظر برسد، قوی و مثبت بمانید.

بیشتر بخوانید:” آزمون ذهن: قدرت تمرکز خود را با این آزمون جالب محک بزنید!

دیدن فیل

در سمت راست مجسمه فیل قرار دارد. فیل در اساطیر هندو نماد آرامش، حسن نیت، احترام، فداکاری و هوش است. این فیل علاوه بر خدمت به عنوان وسیله نقلیه لرد ایندرا، با الهه لاکشمی، خدای ثروت نیز مرتبط است. پس وقتی فیل را می بینید باید تلاش کنید که خوب تر، مهربان تر و متفکرتر باشید.

در نهایت همانطور که اشاره شد شما به دوستان و خانواده خود وفادار هستید و به آنها احترام می گذارید. متفکر و با ملاحظه هستید و با مردم با مهربانی و احترام رفتار می کنید.

بیشتر بخوانید: تست شخصیت:کدام زن در تصویر می‌خواهد چیزی را پنهان کند!؟

پاسخ تست شخصیت شناسی تصویری مجسمه باستانی

بیشتر بخوانید:آزمون ذهن:چهره مخفی در تصویر را پیدا کنید؟

شخصیت چیست؟

مفهومی که انسان را با  استعدادها و ویژگی های خود در زندگی اجتماعی با دیگر انسان ها متفاوت می کند. به عبارت دیگر شخصیت، انسان را به عنوان موجودی منحصر به فرد و متفاوت بیان می کند. در روانشناسی جایگاه غالبی دارد و با توجه به برداشت های مختلف به روش های مختلفی تعریف می شود.
اگرچه شخصیت شامل برخی از تمایلات ذاتی است، اما عمدتاً از تعاملات فرد با اطرافیان خود از دوران کودکی و تجربیاتی که در نتیجه این تعاملات تجربه می کند، شکل می گیرد. از نظر روانشناسان، شخصیت به عنوان کل رفتارهای متمایز فرد تعریف می شود.

شاید بپسندید: تست شخصیت:کدام درخت را برای باغچه خانه انتخاب می‌کنید!؟

تست های شخصیت چگونه انجام می شود؟

شناخته شده ترین تست شخصیت تصویری در بین تست های شخصیت، تست جوهر رورشاخ است. این تست زمانی انجام می شود که روانشناس کارت هایی با 5 لکه سیاه و سفید و 5 رنگ جوهر رنگی را به فرد نشان می دهد و از او می خواهد تا اشکالی را که فرد می بیند تفسیر کند.

شخصیت یک ساختار پیچیده است که شامل عناصر بسیاری است که از کودکی فرد ایجاد می شود. بسیاری از عوامل ژنتیکی، محیطی و اجتماعی با هم در رشد شخصیت موثرند، تنها به دلیل یک عامل اتفاق نمی افتد. به همین دلیل، آزمون‌های شخصیتی که برای اندازه‌گیری شخصیت تهیه می‌شوند، باید به اندازه کافی شایستگی داشته باشند تا این ساختار غنی و پیچیده را به درستی تحلیل کنند. تست های شخصیت به دو دسته تست های عینی و تست های تصویری تقسیم می شوند. امروزه پرکاربردترین تست های شخصیت، تست های عینی هستند.

امیدوارم از تست شخصیت شناسی امروز استفاده کرده باشید. شما همواره می توانید پازل ها و تست های شخصیت شناسی بیشتر را در بخش تفریح و سرگرمی چشمک مشاهده و مطالعه کنید. در صورت تمایل آنها را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. به خصوص آنهایی که علاقمندند خود را بهتر بشناسند. ما را در شبکه های اجتماعی اینستاگرام و فیس بوک دنبال کرده و نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کنید.

شاید برایتان جالب باشد:

تست تمرکز: آیا قادر به شناسایی تمام حیوانات این تصویر، در 15 ثانیه هستید!

قادر به شناسایی چند اسب در این تصویر هستید!؟ 5 اسب یا 7 اسب؟

تست شخصیت: در نگاه اول در تصویر چه حیوانی را مشاهده کردید!؟

کدام نیمکت را برای نشستن انتخاب می کنید!؟

تست بینایی:فقط کسانی که چشمان عقاب دارند،می‌توانند گرگ را پیدا کنند!؟

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا