;
تفریح و سرگرمی

با شناسایی شیر کوهی که در کمین گوزنه، اثبات کن قدرت دیدت مثل شاهینه!

تست قدرت دید با شیر کوهی: از یک گوزن در حال چریدن در اطراف یک رودخانه در پناهگاه ملی حیات وحش ریو مورا در نیومکزیکو، ایالات متحده عکس گرفته شده است. جایی در پشت سر این گوزن، یک شکارچی پنهان شده است؛ یک شیر کوهی که منتظر فرصت عالی برای حمله است. به نظر می رسد که گوزن از حضور  شکارچی بی خبر است، با توجه به استتار باورنکردنی این شیر کوهی بزرگ این مسئله طبیعی است.

این شکارچی قدرتمند بومی قاره آمریکا است و به عنوان پلنگ، پوما، شیر کوهی و کاتامون نیز شناخته می‌شود. این گربه بزرگ با نام های متعدد در بسیاری از زیستگاه ها، از باتلاق های فلوریدا گرفته تا جنگل های کانادا، نیز یافت می شود. این حیوانات دوست دارند گوزن ها را شکار کنند، اگرچه حیوانات کوچک تری مانند کایوت، جوجه تیغی و راکون را نیز می خورند.

مجله خبری چشمک هر روز با جدیدترین پازل ها و تست ها با شماست. بر همین اساس در تست قدرت دید با شیر کوهی اگر بتوانید در کمتر از 10 ثانیه شیر کوهی کمین کرده را شناسایی کنید، دارای قدرت بینایی، دقت و تمرکز عالی هستید. با مجله خبری چشمک و تست قدرت دید با شیر کوهی همراه باشید.

شاید بپسندید:در 10 ثانیه تفاوت های تصویر ساحل و دخترک را پیدا کنید!

تست قدرت دید با شیر کوهی

عکس گوزن و شیر کوهی اخیرا توسط پناهگاه ملی حیات وحش ریو مورا در فیس بوک به اشتراک گذاشته شده است. این عکس که در اکتبر 2019 گرفته شده است، توسط یک دوربین حرفه ای به عنوان بخشی از یک پروژه نظارتی از حیات وحش طبیعی این منطقه گرفته شده است.پناهگاه ملی حیات وحش ریو مورا در حساب فیس بوک از مردم خواسته تا این گربه بزرگ را جستجو کنند. در متن آمده است:«امروز لحظه ای به جستجوی شیر کوهی پنهان که این گوزن را تعقیب می کند، اختصاص دهید.»

این معمای شگفت انگیز هزاران «لایک» و نظر جمع آوری کرده است. همچنین راه خود را به دیگر پلتفرم های رسانه های اجتماعی مانند ردیت و توییتر باز کرده است، جایی که بسیاری تلاش کردند تا شیر کوهی را پیدا کنند. اما در بیشتر موارد، عده کمی توانستند این شیر را پیدا کنند. آیا شما می توانید این شیر را در 10 ثانیه شناسایی کنید؟

شاید بپسندید:اولین چیزی که در تصویر می‌بینی، تعیین می‌کنه که یک رهبر هستی یا نه؟

تست قدرت دید با شیر کوهی

شاید بپسندید: اگر باهوشی در 8 ثانیه ارزش عددی هر حیوان را پیدا کن!

 

.

.

شاید بپسندید: استخوان در جایی از تصویر پنهان است، آیا می توانید آن را پیدا کنید!؟

.

.

.

شاید بپسندید: آدم جاه طلبی یا قانع | برای پاسخ کافیه یکی از درختان تصویر را انتخاب کنی!

پاسخ تست قدرت دید با شیر کوهی

احتمالا توانسته باشید این حیوان شکارچی را پیدا کرده باشید. به شما تبریک می گوئیم. قدرت دید شما به اندازه یک عقاب قوی است. اگر هم پیدا نکرده باشید نگران نباشید. ما در مجله خبر چشمک پاسخ را ارائه کرده ایم. شما با انجام منظم بازی های فکری می توانید قدرت تمرکز و دقت خود را افزایش دهید.

احتمالاً بپسندید: تست قدرت تمرکز: کدوم خرس با بقیه فرق داره!؟

.

.

.

.

.

.

.

.

 

احتمالاً بپسندید:  با دلیل بگو صاحب سگ کیه!؟ | فقط آدمای باهوش تو یه نگاه موفق میشن!

شیرهای کوهی که با نام‌های کوگار، پوما و پلنگ نیز شناخته می‌شوند، بومی قاره آمریکا هستند. چقدر طول کشید تا شیر کوهی را در این عکس پیدا کنید؟ با استفاده از بخش نظرات مجله خبری چشمک به ما اطلاع دهید.

شاید بپسندید:حکایت ضرب المثل چوب توی آستین کردن!

پاسخ تست قدرت دید با شیر کوهی

کوگار یا شیر کوهی

آنها معمولاً در شب یا در ساعات درخشان سحر و غروب شکار می کنند. این شکارچی ترکیبی از پنهان کاری و قدرت را به کار می‌گیرند و شکار خود را تعقیب می‌کنند تا زمانی که فرصتی برای هجوم بیاید، سپس با دندان های تیز و مرگبار خود به پشت گردن طعمه می‌رود. آنها لاشه های بزرگ را پنهان می کنند و چندین روز از آنها تغذیه می کنند.

تست قدرت دید با شیر کوهی
Mountain Lion (Felis concolor). Minnesota, USA

استتار چیست؟

استتار در لغت نامه ی دهخدا به معنای در پرده پنهان گردیدن و پوشیدگی و نهان کردن می باشد و نوعی پنهان شدن از طریق ایجاد همرنگی و هم شکلی با محیط اطراف می باشد. استتار در طبیعت به وفور توسط حیوانات دیده میشود و انسان برای دفاع از جان خود از این روش استفاده میکند تا طبیعت گردی بهتر و موفق تری را پیش رو داشته باشد.

مزایای استتار در طبیعت

در حالت کلی می توان گفت، استتار در طبیعت در مرحله ی اول برای حفاظت از جان در برابر حیوانات و همچنین حملات نظامی صورت می گیرد. اما همیشه حفاظت از جان دلیل این کار نیست، بلکه شکار حیوانات و پرندگان و همچنین شکار سوژه های عکاسی در طبیعت نیز می توانند از جمله مزایای استتار به شمار آیند که به شدت مورد توجه قرار می گیرد.

استتار یک سیاهگوش در علفزار

امیدوارم از تست قدرت دید با شیر کوهی استفاده کرده باشید. شما همواره می توانید سوالات، بازی های فکری، پازل ها و تست های شخصیت شناسی بیشتر را در بخش تفریح و سرگرمی چشمک مشاهده و مطالعه کنید. در صورت تمایل آنها را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. به خصوص آنهایی که علاقمندند خود را بهتر بشناسند. ما را در شبکه های اجتماعی اینستاگرام و فیس بوک دنبال کرده و نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کنید.

 

 

معماها برای مغز مفید هستند؟

به باور محققان معماها و سوالات هوش، منطق و استدلال شما را تقویت می کنند پازل ها برای تمرین مغز ساخته می شوند. جدول کلمات متقاطع، معماها، جستجوی کلمات و مسائل منطقی همگی می توانند بخش های مختلف مغز شما را فعال کنند و به شما کمک کنند تا مهارت های تفکر انتقادی و تحلیلی خود را تقویت کنید.

احتمالا بپسندید: ریاضیدانا جواب بدن: با توجه به دو معادله اول حاصل معادله 23+30=؟ چی میشه!؟

اهمیت بازی های فکری

به گفته Psychology Today، ورزش منظم مغز می تواند حافظه، تمرکز و توانایی های تفکر جانبی را بهبود بخشد. باور نکردنی است که چگونه یک سرگرمی دلپذیر مانند حل پازل یا جدول کلمات متقاطع ممکن است چنین مزایای عظیمی بر سلامت کلی شما داشته باشد.

شاید بپسندید: حکایت شنیدنی مرد حکیم و حاکم شهر!

مزایای بازی فکری

تفریح و سرگرم شدن تنها یکی از فواید بازی های فکری می باشد، بازی فکری و سلامت روان رابطه ی مستقیمی باهم دارند. همچنین تاثیر بسزای بازیط فکری بر مهارت های شناختی و عملکرد ذهن را نباید از یاد برد. از جمله مزایای بازی های فکری می توان موارد زیر را نام برد.

شاید بپسندید:یکی از نقشه ها را انتخاب کن تا بهت بگم که آیا یک رهبر متولد شدی یا خیر؟

اهمیت این آزمون های تصویری برای افزایش تمرکز

تصاویری شبیه تصویر فوق می توانند قدرت تمرکز و دقت شما را افزایش دهند. شما با حل مرتب معماها و سوالات هوش و تصاویر این چنین، مغز خود را به فعالیت وادار می کنید. این مسئله به افزایش تمرکز، دقت و جزئی نگری شما خواهد افزود.برای حل سوالات هوش و تصاویر پازلی، دقت کردن حرف اول برای موفقیت است. اکنون نیز به دقت به تصویر نگاه کنید.

شاید بپسندید:حکایت شنیدنی دست بالای دست بسیار است!

تمرکز و عدم تمرکز چیست؟

تمرکز، توانایی ایجاد دقت بر روی یک کار بدون تأثیر محرک های داخلی و خارجی است. به طور خلاصه، تمرکز به معنای کنترل ذهن است. تمرکز به عنوان یکی از پیش نیازهای موفقیت پذیرفته شده است. اما عدم تمرکز به معنای کنترل ذهن توسط محرک های درونی و بیرونی است. به این ترتیب عدم تمرکز و کمبود آن، امکان یادگیری و کار با کیفیت را با خلل ایجاد می کند.

شاید بپسندید: اگر تو 10 ثانیه تفاوت های تصویر دخترک را پیدا کردی، حتماً برا خودت اسپند دود کن!

آلزایمر و فعالیت مغز و  بازی های فکری

محققان دریافته اند که بخشی از اختلالات مغزی و رشد بیماری هایی همچون فراموش و آلزایمر با کاهش فعالیت های مغزی در ارتباط است. لذا برای جلوگیری و یا احمالا رشد این بیماری ها، باید تحرک مغز را افزایش داد. سوالات ریاضی شبیه سوال هوش ریاضی جاضر می تواند سبب افزایش عملکرد مغز شود. حل صحیح این سوال، نیازمند تمرکز و دقت است. در واقع تنها راه حل پاسخ به این سوالات نیز همین نکته است. بر همین اساس سوالاتی از این دست در کنار ایجاد سرگرمی برای سلامت مغز بسیار مفید هستند.

شاید بپسندید: حکایت بز را بکش تا تغییر کنی!

اهمیت سوالات هوش

این سوالات به شما کمک می کنند که عملکرد مغز شما افزایش پیدا کند. در دنیای کنونی که فعالیت بدنی و مغزی کاهش پیدا کرده است این سوالات هوش می تواند دقت، تمرکز و جزئی نگری شما را افزایش دهد. این مسئله از بیماری های مختلف مغزی نیر الزایمر و … می تواند جلوگیری کند.

شاید بپسندید: با دلیل بگوئید کدام زن از همسرش جدا شده است!؟

شاید برایتان جالب باشد

چشات عقابی باشه در 10 ثانیه تفاوت های دو آووکادو را پیدا می کنی!

تست قدرت تمرکز: 10 ثانیه فرصت دارید تا تعداد کرگدن های تصویر را پیدا کنید!

دقیقاً چند خرگوش در این تصویر پنهان شده است؟ 10 ثانیه فرصت دارید تا بفهمید!

تصویری که انتخاب می کنید، وضعیت فعلی ذهن شما را آشکار می کند!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − 10 =

دکمه بازگشت به بالا