;
تفریح و سرگرمی

آزمون خطای دید: چه کسی بر روی صندلی نشسته است؟

تصاویر توهم نوری، بسیار شگفت انگیز هستند. این تصاویر علاوه بر اینکه می توانند برای مدت کوتاهی شما را شگفت زده کنند، در عین حال می تواند یک نکته مهم را برای شما روشن کنند. این تصاویر به خوبی مشخص می کنند که چشم آدمی تا چه اندازه می تواند اشتباه کند. امروز هم با یک تصویر شگفت انگیز روبرو هستیم. در آزمون دقت ذهن با تصویر کارمندان شما با تصویر شگفت انگیزی روبرو هستید. به نظرتان چه کسی بر روی صندلی نشسته است؟ با چشمک همراه باشید.

بیشتر بخوانید: آزمون هوش:کدامیک از زنان با مرد در تصویر ارتباط عاطفی دارد!؟

آزمون دقت ذهن با تصویر کارمندان

در این تصویر در نگاه اول تصویری معمولی از یک مرد و یک زن دیده می شود که گویی به صورت معمولی همدیگر را در آغوش کشیده اند. یکی روی صندلی نشسته و دیگری ایستاده است. اما وقتی دقیق‌تر نگاه می‌کنید، در مورد اینکه چه کسی نشسته و چه کسی ایستاده به شدت گیج می‌شوید! به نظر شما چه کسی ایستاده و چه کسی نشسته؟ اگر آماده هستید با دقت به تصویر نگاه کنید!

بیشتر بخوانید: تست شخصیت: دستان خود را چگونه به یکدیگر قلاب می کنید!

آزمون دقت ذهن با تصویر کارمندان 1

بیشتر بخوانید:تست شخصیت شناسی: کدام حیوان را ابتدا در تصویر تشخیص دادید!؟

.

.

.

.

.

.

.

شاید بپسندید:تست حیوانات درهم: اولین چیزی که می بینی چیه؟ شوکه خواهید شد!

پاسخ آزمون

مطمئناً، ممکن است فکر کنید یک پسر با پیراهن آبی بسیار زیبا در تصویر حاضر است. اما همانطور که چشمان شما به سمت پایین عکس می رود، ممکن است از خود بپرسید: “آیا این پسر کفش پاشنه دار پوشیده است یا چیز دیگری اینجا در حال رخ دادن است؟” خودتان به عکس زیر نگاه کنید و دیدگاه خود و عکس را مقایسه کنید.

شاید بپسندید:تست شخصیت شناسی: کدام حیوان را ابتدا در تصویر تشخیص دادید!؟

آزمون دقت ذهن

بیشتر بخوانید: در این مجسمه باستانی، ابتدا چه حیوانی را تشخیص دادید!؟

اگر هنوز کاملاً گم شده اید، شما تنها نیستید. بلافاصله پس از اینکه این عکس در اینستاگرام به اشتراک گذاشته شد، این عکس در تمام شبکه های اجتماعی از جمله ردیت و توییتر گرفته، تا فیس بوک همرسانی شد. به این ترتیب اگر با دقت به تصویر نگاه کنید، کفش های پاشنه بلند مربوط به خانم هست و مرد بر روی صندلی نشسته است.

شاید بپسندید: تست شخصیت آزاردهنده‌ای که در عرض 1 ثانیه می‌گوید حیله گری یا نه!

توهم نوری یا خطای دید

خطای دید به احساس دیدن تصاویری گفته می‌شود که فریبنده یا گمراه کننده هستند. در این حالت اطلاعاتی که بوسیله چشم جمع‌آوری شده و توسط مغز پردازش می‌گردد منجر به درک تصویری می‌شود که با واقعیت آن تصویر تطابق ندارد. خطای دید بسیار متنوع است و طبقه‌بندی آنها دشوار است چرا که علت اصلی آن اغلب روشن نیست.

سراب نیز یک نوع خطای چشمی (خطای دید) و ذهنی به حساب می‌آید. این خطای چشم، توسط انعکاس نور به وجود می‌آید. در هوا لایه‌های هوایی زیادی وجود دارند. لایه‌هایی که نزدیک ترند، مطمئناً داغ تر و شل‌تر هستند. وقتی که خورشید به زمین می‌تابد پرتوهای نور آن به زمین می‌رسند و زمین را گرم می‌کنند و با رد شدن نور خورشید از این لایه‌ها، سراب به وجود می‌آید. سراب را بیشتر می‌توانید در بیابان و در تابستان وقتی که در جاده هستید، مشاهده کنید. این خطای چشمی، گاهی اوقات به صورت آب یا به صورت آبادی دیده می‌شود.

شاید بپسندید: تست بینایی: آیا می توانید مرد پنهان شده در صورت سگ را پیدا کنید؟

آزمون دقت ذهن با تصویر کارمندان

چند عکس زیبا از خطای دید

شاید برایتان جالب باشد: تست هوش هزارتو: کدام در را باید انتخاب کنید تا زنده بمانید؟!

در این تصویر گویا آب در حال بالا رفتن از سراشیبی است.

 

شاید بپسندید: تست هوش: اگر ذهن تیزبینی دارید، صاحب بچه گربه را در معمای ویروسی پیدا خواهید کرد!

تصاویر خطای دیداین عکس در نزدیکی دریاچه پاول در یوتا گرفته شده است، بسیار فریبنده است. نگاه دقیق تری بیندازید. دارل استگس می‌گوید: «این دره حوضچه‌ای از آب را در خود جای می‌داد که از هر گونه نسیمی محافظت می‌شد، و آن را به آینه‌ای عالی برای دیوارهای دره‌ای تبدیل می‌کرد که توسط آفتاب اواخر بعد از ظهر روشن می‌شدند. “این منظره توهم یک کوهنورد را ایجاد می کند که درست در امتداد لبه دیواره دره صخره ای راه می رود. برای علاقه بیشتر، می توان تصویر را وارونه نیز مشاهده کرد و توهم یک کوهنورد را در یک غار بزرگ ایجاد کرد.”

در تصویر بعدی، لایه نازکی از آب، بزرگترین کویر نمک دنیا یعنی سالار دی اویونی را در کشور بولیوی را به آینه ای غول پیکر تبدیل کرده است.

شاید بپسندید: با این تست شخصیت بفهمید: چرا مجرد و تنها هستید؟!

آزمون دقت ذهن با تصویر کارمندان 1

شاید برایتان جالب باشد:عجیب ترین قوانین کار در کشورهای مختلف را بدانید

آزمون دقت ذهن با تصویر کارمندان

شاید بپسندید: این معمای ریاضی را حل کنید: فقط 5 درصد از کاربران موفق شدند!

آزمون دقت ذهن با تصویر کارمندان

امیدوارم از تصویر توهم نوری امروز و این تصویر جالب که خطای دید و اشتباه چشمان ما را اثبات می کند،خوشتان آمده باشد. همچنین شما همواره می توانید پازل ها و تست های شخصیت شناسی بیشتر را در بخش تفریح و سرگرمی چشمک مشاهده و مطالعه کنید. در صورت تمایل آنها را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. به خصوص آنهایی که علاقمندند خود را بهتر بشناسند. ما را در شبکه های اجتماعی اینستاگرام و فیس بوک دنبال کرده و نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کنید.

شاید برایتان جالب باشد:

تست بینایی: اگر قدرت دید عالی داری،حیوانات مخفی را پیدا کنید!

سوالات هوش: میزان هوش خود را با این سوالات محک بزنید!

آزمون ذهن: قدرت تمرکز خود را با این آزمون جالب محک بزنید!

تست شخصیت:کدام زن در تصویر می‌خواهد چیزی را پنهان کند!؟

آزمون ذهن:چهره مخفی در تصویر را پیدا کنید؟

نوشته های مشابه

9 دیدگاه

    1. ما اشتباه نمیکنیم طرز لباس پوشیدن دخترها وپسرها جا بجا شده دسرهای دختر نما ودخترهای پسر نما

  1. فتوشاپ زیبایی هست، خیلی تابلو هست این عکس فتوشاپ هست اصلأ یک درصدم به واقعیت نزدیک نیست. آخه سر کدوم مرد نیم متر از کتفش میزنه بیرون همچنان سر بالا فتو کرده که شده اندازه بالا تنش.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − 7 =

دکمه بازگشت به بالا