;
تفریح و سرگرمیحکایت

حکایت خنده دار ملا نصرالدین و غاز یک پا!

حکایت خنده دار ملا نصرالدین و غاز یک پا: داستان ها و حکایت های ملانصرالدین هیچگاه قدیمی نمی شوند. این داستان ها علاوه بر سرگرمی می توانند حاوی نکات جالبی باشند. در حکایت خنده دار ملا نصرالدین و غاز یک پا، افراد رند و زیرک به تصویر کشیده می شود که در هر حالی تلاش دارند، یک اشتباه و نقص را درست و منطقی جلوه دهند. با چشمک و حکایت خنده دار ملا نصرالدین و غاز یک پا همراه باشید.

بیشتر بخوانید: داستان ضرب المثل از دماغ فیل افتاده !

درباره داستان های ملا نصرالدین

دربارهٔ وی داستان‌های لطیفه‌آمیز فراوانی نقل می‌شود. این که وی شخصی واقعی بوده یا افسانه‌ای روشن نیست. برخی منابع او را واقعی دانسته و هم روزگار با تیمور لنگ (درگذشته ۸۰۷ ق) یا حاجی بکتاش (درگذشته ۷۳۸ ق) دانسته‌اند. در نزدیک آق‌شهر از توابع قونیه در ترکیه محلی است که با قفلی بزرگ بسته شده و می‌گویند قبر ملا نصرالدین است.

او را در افغانستان، ایران و جمهوری آذربایجان، ملا نصرالدین، در ترکیه نصرتین هوجا (خواجه نصرالدین) و در عربستان جُحا (خواجه) می‌نامند. مردم کارها و حرکات عجیب و مضحکی به او نسبت می‌دهند و به داستان‌های او می‌خندند. قصه‌های ملا از گذشته در شرق رواج داشته و مشخص نیست ریشه آنها از کدام زبان است.در ادامه به داستانی از حکایات ملانصرالدین اشاره خواهیم کرد.

احتمالاً بپسندید: چیستان: کدام کشور است که اگر حرف اولش را بردارید نام یک بیماری می شود!؟

حکایت خنده دار ملا نصرالدین و غاز یک پا

احتمالاً بپسندید: یکی از آدمای داخل رستوران مسافر زمان است، کدومیکی هست!؟

حکایت خنده دار ملا نصرالدین و غاز یک پا

دوستان ملا نصرالدین به او خبر دادند که حاکم جدید وارد شهر شده است و باید به دیدار او بروند. به خصوص اینکه حاکم جدید، شخصاً دوست دارد ملا نصرالدین را از نزدیک ببیند.

ملا به دوستانش گفت: شما به همراه بقیه به دیدن حاکم بروید. من روزی دیگر خواهم رفت.

ملانصرالدین به خانه آمد و به همسرش گفت که حاکم خواهان دیدار با اوست. اما برای دیدن و ملاقات حاکم تازه، باید هدیه ای شایسته هم تهیه کرد.

همسرش فکری کرد و گفت، هیچ چیز بهتر از غاز شکم پر پخته شده که من می پزم نیست!

ملا دستی به ریش خود کشید و گفت: اره! عالی هست.

روز بعد ملا نصرالدین به همراه غاز سرخ شده شکم پر راهی مقر حاکم شد. اما در بین راه گرسنه اش شد و یک ران غاز را خورد. با خودش گفت اشکالی ندارد، غاز بزرگی است و همین هم برای حاکم کافی است.

شاید بپسندید: برای داشتن یک تعطیلات عالی به چه چیزی واقعاً احتباج داری!؟ دیدن یه فیلم یا مهمونی رفتن یا ….!؟

در دربار حاکم

حاکم وقتی غاز را با یک پا دید از ملا نصرالدین پرسید :

یک پای دیگر این پرنده کجاست؟

ملا بلافاصله گفت : قربان در شهر ما غاز بیشتر از یک پا ندارد ، اگر باور نمیکنی غاز هایی را که در کنار حوض عمارت شما ایستاده اند را ببینید.

حاکم به کنار پنجره رفت و به کنار حوض نگریست. اتفاقا چند غاز بر روی یک پای خویش ایستاده و به خواب فرو رفته بودند.

ملا با خوشحالی گفت : نگفتم قربان غاز های این شهر بیشتر از یک پا ندارند.

اما در همین هنگام، چند نفر از خدمتکاران عمارت با چوب های در دست به سوی غازها آمدندو به آنها می زدند تا آنها را به سوی لانه هایشان راهنمایی کنند!

حاکم رو کرد به ملا نصرالدین و گفت: مردک به من دروغ می گویی! دیدی که غازها همگی دو پا دارند.

ملا نصرالدین حاضرجواب هم بلافاصله گفت : سرورم! چوبی را که آنها نوش جان کردند اگر به بدن من و شما هم می زدند، به جای دو پا، بلافاصله چهار پا پیدا می کردیم و فرار می کردیم.

احتمالاً بپسندید: صاحب اسب دختر خانما هستن یا پسر جوون!؟ | فقط باهوشا متوجه میشن!

حکایت خنده دار ملا نصرالدین و غاز یک پا

شاید بپسندید: با جابجایی 1 چوب کبریت، معادله را درست کن! | فقط نابغه ها موفق میشن!

شما می توانید داستان ها، پازل ها و تست های شخصیت شناسی بیشتر را در بخش تفریح و سرگرمی چشمک مشاهده و مطالعه کنید. در صورت تمایل آنها را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. به خصوص آنهایی که علاقمندند خود را بهتر بشناسند. ما را در شبکه های اجتماعی اینستاگرام و فیس بوک دنبال کرده و نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کنید.

احتمالاً بپسندید: کدومیکی از این مسافران مترو، پولش از پارو بالا میره!؟

 

 

 

 

اهمیت این آزمون های تصویری برای افزایش تمرکز

تصاویری شبیه تصویر فوق می توانند قدرت تمرکز و دقت شما را افزایش دهند. شما با حل مرتب معماها و سوالات هوش و تصاویر این چنین، مغز خود را به فعالیت وادار می کنید. این مسئله به افزایش تمرکز، دقت و جزئی نگری شما خواهد افزود.برای حل سوالات هوش و تصاویر پازلی، دقت کردن حرف اول برای موفقیت است. اکنون نیز به دقت به تصویر نگاه کنید.

داستان زنان بیشتر مکارند یا مردان! | حکایتی شنیدنی و جالب

دلایل عدم تمرکز چیست؟

می تواند علل روانی، محیطی و فیزیولوژیکی داشته باشد. نکته مهم این است که سعی کنیم اثرات این علل را به حداقل برسانیم. اعتیاد به فناوری نیز یکی از عواملی است که اخیراً باعث عدم تمرکز می شود.

احتمالاً بپسندید: یکی از نمادهای عشق را انتخاب کن تا بفهمی چه چیزی از شریک زندگی ات انتظار داری!؟

تمرکز و عدم تمرکز چیست؟

تمرکز، توانایی ایجاد دقت بر روی یک کار بدون تأثیر محرک های داخلی و خارجی است. به طور خلاصه، تمرکز به معنای کنترل ذهن است. تمرکز به عنوان یکی از پیش نیازهای موفقیت پذیرفته شده است. اما عدم تمرکز به معنای کنترل ذهن توسط محرک های درونی و بیرونی است. به این ترتیب عدم تمرکز و کمبود آن، امکان یادگیری و کار با کیفیت را با خلل ایجاد می کند.

احتمالاً بپسندید: نبوغ ریاضیاتی خودت رو با تصحیح معادله اثبات کن!

آلزایمر و فعالیت مغز و  بازی های فکری

محققان دریافته اند که بخشی از اختلالات مغزی و رشد بیماری هایی همچون فراموش و آلزایمر با کاهش فعالیت های مغزی در ارتباط است. لذا برای جلوگیری و یا احمالا رشد این بیماری ها، باید تحرک مغز را افزایش داد. سوالات ریاضی شبیه سوال هوش ریاضی جاضر می تواند سبب افزایش عملکرد مغز شود. حل صحیح این سوال، نیازمند تمرکز و دقت است. در واقع تنها راه حل پاسخ به این سوالات نیز همین نکته است. بر همین اساس سوالاتی از این دست در کنار ایجاد سرگرمی برای سلامت مغز بسیار مفید هستند.

احتمالاً بپسندید: چیستان:  آن چیست که انگشت شصت و چهار انگشت را دارد، اما دست نیست!؟

اهمیت سوالات هوش

این سوالات به شما کمک می کنند که عملکرد مغز شما افزایش پیدا کند. در دنیای کنونی که فعالیت بدنی و مغزی کاهش پیدا کرده است این سوالات هوش می تواند دقت، تمرکز و جزئی نگری شما را افزایش دهد. این مسئله از بیماری های مختلف مغزی نیر الزایمر و … می تواند جلوگیری کند.

احتمالاً بپسندید: چیستان:  آن چیست که انگشت شصت و چهار انگشت را دارد، اما دست نیست!؟

لینک های مرتبط

داستان ضرب المثل از این ستون به آن ستون فرج است!

 آیا بچه زن وسطی زایشگاه واقعاً دزدیده شده است!؟ | باهوشا بگن!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − شش =

دکمه بازگشت به بالا