;
آشپزی

طرز تهیه کیک کاکائویی بدون گلوتن با روشی آسان!

طرز تهیه کیک کاکائویی بدون گلوتن: اهمیت تغذیه بدون گلوتن روز به روز در حال افزایش است. ما دستوری را به اشتراک می گذاریم که می توانید آن را به عنوان جایگزینی برای دستور پخت کیک در نظر بگیرید و اگر از عدم تحمل سلیاک یا گلوتن رنج می برید به زندگی شما رنگ می بخشد. این دستور کیک بدون گلوتن که می توانید آن را به راحتی در خانه تهیه کنید، در زمان چای بسیار دلپذیر است. بیایید شما را به آشپزخانه ببریم تا خانه خود را با یک کیک خوشمزه و نرم معطر کنید. با بخش آشپزی مجله خبری چشمک و طرز تهیه کیک کاکائویی بدون گلوتن همراه شوید.

شاید بپسندید: طرز تهیه دسر تیرامیسو ایتالیایی به روشی آسان!

گلوتن چیست؟

گلوتن پروتئینی است که در گندم، جو و چاودار یافت می‌شود. این ماده باعث کش آمدن خمیر و ترد شدن بافت فراورده نهایی می‌گردد. ریشه کلمه گلوتن کلمه لاتین «گلوتن» به معنای «چسب» می‌باشد. گلوتن ترکیبی پروتئینی است که از غذاهای فرآوری شده از گندم و سایر غلات مرتبط به آن از جمله چاودار و جو به‌دست می‌آید.

بین ۰٫۷ تا ۱ درصد مردم جهان به علت ابتلا به بیماری سلیاک به گلوتن حساسیت دارند. بیماری سلیاک عبارت از نوعی واکنش ایمنی غیرطبیعی به گلیادین نسبتاً هضم شده می‌باشد. این بیماری به میزان شدت‌های مختلفی در تمام مصرف‌کنندگان گندم در جهان رخ می‌دهد. مصرف و استنشاق گلوتن نیز موجب برخی واکنش‌های آلرژیک و آسیب‌های عصبی می‌گردد. در انسان‌ها حساسیت به گلوتن زیاد دیده شده‌است.

مواد لازم برای طرز تهیه کیک کاکائویی بدون گلوتن

  • 3 عدد تخم مرغ
  • یک لیوان شکر دانه ریز
  • 1 فنجان شیر
  • یک فنجان روغن مایع
  • 2 قاشق سوپخوری کاکائو
  • دو لیوان آرد بدون گلوتن
  • یک قاشق چای خوری وانیل
  • 1 قاشق چای خوری پکینگ پودر

طرز تهیه کیک کاکائویی بدون گلوتن چگونه است؟

تخم مرغ ها و شکر را در یک کاسه عمیق به مدت 5 دقیقه بزنید.

طرز تهیه کیک کاکائویی بدون گلوتن

شیر و روغن را به مخلوط اضافه کنید و به هم زدن ادامه دهید.

طرز تهیه کیک کاکائویی بدون گلوتن

مواد خشک را اضافه کرده و با کمک کفگیر مخلوط کنید. مخلوط را در قالب چرب شده بریزید. در فر از قبل گرم شده با دمای 170 درجه به مدت 40 دقیقه بپزید.

تهیه کیک کاکائویی بدون گلوتن

کیک بدون گلوتن شما آماده است. می توانید با برش دادن سرو کنید. نوش جان.

طرز تهیه کیک کاکائویی بدون گلوتن

امیدوارم از مطلب طرز تهیه کیک کاکائویی بدون گلوتن استفاده کرده باشید. شما همواره می توانید دستور تهیه انواع غذاها، دسرها، سوپ ها و … را در بخش آشپزی وب سایت چشمک مشاهده و مطالعه کنید. در صورت تمایل آنها را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. به خصوص آنهایی که علاقمند به امتحان غذاهای کشورهای دیگر هستند. ما را در شبکه های اجتماعی اینستاگرام و فیس بوک دنبال کرده و نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کنید.

دیگر دستورالعمل های آشپزی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 1 =

دکمه بازگشت به بالا