;
دنیای مد

۶ مکملی که ریزش مو را فوری قطع می کنه

قطع فوری ریزش مو: ریزش مو و کم پشتی موهای سر یکی از مشکلات اصلی افرادی است که مدام مجبورند به مطب پزشک‌های پوست و مو مراجعه کنند، مسئله‌ای که گاهاً به کاشت مو یا تزریق هیرفیلرهای قوی ختم می شود.

برای درمان ریزش مو ابتدا بهتر است علت را تشخیص دهیم، شاید مسئله جایی در درون ماست و این نیاز درونی بدن است که برای تقویت موها بایستی تامین شود. نیازی که قطعا تامین آن با تغذیه امکان‌پذیر خواهد بود و در ادامه این مطلب دنیای مد، در تکمیل مطالب قبلی با موضوع درمان ریزش مو خانگی و تغذیه پرپشت کننده مو به شما خواهیم گفت که متخصصان چه خوردنی‌هایی را برای حل این مشکل توصیه می‌کنند. لیست پیشنهادی که در ادامه مشاهده می کنید، لیست عجیب و غریبی نیست بلکه اصل آن چیزی است که پاسخ برای ریزش مو چه کنیم شما را میدهد.

بیشتر بخوانید: با این ماده غذایی ریزش موهای تان را متوقف کنید! 

۱.آهن

نام این مکمل را بسیار شنیده‌اید و می‌دانید که اکثر افرادی که برای درمان ریزش مو به پزشک مراجعه می‌کنند در نسخه خود قطعاً نوعی از قرص آهن را خواهند داشت. دلیل اهمیت آهن برای مو این است که بدن ما از آهن برای تولید هموگلوبین استفاده می‌کند و اینگونه اکسیژن به تمام قسمت‌های بدن می‌رسد. کمبود این ماده به دلیل نقش پررنگ آن در تولید هموگلوبین از اصلی‌ترین عوامل ریزش موی سر است. چنانچه علت ریزش موی شما کمبود آهن است، مصرف مواد غذایی دارای آهن همچون گوشت قرمز، لوبیا، لپه، غلات، سبزیجات سبز برگ و زرده تخم مرغ پیشنهاد می‌شود.

احتمالا بپسندید: شیک ترین مدل های شومیز مجلسی دخترانه مناسب تابستان 1403+عکس

بیشتر بخوانید: فواید خرید طلا؛ آقا، به این دلیل برای همسرت طلا بخر

جالب خواهد بود: روغن دانه کتان و این همه خواص زیبایی…!

قطع فوری ریزش مو

۲.امگا 3

قطع فوری ریزش مو، نامش را به وفور شنیده‌ایم و می‌دانیم که منبع اصلی آن ماهی هایی از نوع ساردین و سالمون، مغزیجات از نوع بادام و گردو است. یکی از عوامل موثر در تقویت موهای سر و داشتن موهای پرپشت تامین امگا 3 مورد نیاز بدن است. کمبود این ماده تاثیر بسزایی در ضعف سلامت پوست سر خواهد شد پس برای داشتن موهای پرپشت مصرف منابع امگا 3 جزوه پیشنهادات کلیدی است.

شاید بپسندید: روش تشخیص لوازم آرایشی فاسد از سالم: از کجا بفهمیم لوازم آرایشی مان فاسد شده است؟

۳.زینک

یکی دیگر از مواد معدنی که برای رشد مو واجب و ضروری است، زینک است. موهای شما از سلول‌های تشکیل شده است که برای تقویت این سلول‌ها مصرف زینک بسیار توصیه می‌شود. ماده‌ای که در گوشت قرمز و جگر به وفور یافت می‌شود.

بیشتر بخوانید: سبک آرایش زنان در مصر باستان: آنچه که از مصر باستان در نحوه آرایش امروز زنان میراث مانده است!

جالب خواهد بود: با کمک این مواد طبیعی دم دستی، موهای نرم و زیبا داشته باشید+نحوه تهیه و مصرف

۴.پروتئین

قطع فوری ریزش مو، ماده‌ای که این روزها بسیار در موردش صحبت می‌کنیم و از اهمیت آن در بدن مدام گفته می‌شود؛ پس مواد غذایی سرشار از پروتئین مصرف کنید تا موهای زیبا قوی و پرپشت داشته باشید. بهترین منابع پروتئین مواد غذایی همچون گوشت ماهی، تخم مرغ و مغزیجات هستند.

شاید بپسندید: خواص پوست تخم مرغ و فواید آن برای زیبایی پوست و مو

احتمالا بپسندید: ساخت ریمل خانگی پرپشت کننده گیاهی مژه+ دستور

قطع فوری ریزش مو

۵.ویتامین د

لطفاً در مصرف ویتامین دی کم کاری نکنید؛ این ویتامین علاوه بر تاثیر مستقیم در تقویت فولیکول‌های مو و پرپشت و ضخیم‌تر شدن موهای سرتان بر اعضای داخلی مهم بدن تاثیرگذار است. بهترین منابع ویتامین دی گوشت گوساله، تخم مرغ، مغز تخم آفتابگردان است.

بیشتر بخوانید: روش سریع پاک کردن لاک ناخن بدون استون + آموزش

جالب خواهد بود:  تاثیر باورنکردنی نخوردن قهوه روی موها

۶.بیوتین

قطع فوری ریزش مو، بیوتین که به آن ویتامین مو قشنگ‌ها هم گفته می‌شود یکی از ویتامین‌های خانواده گروه ویتامین ب است که در مواد غذایی همچون جگر، گوشت و آووکادو به وفور یافت می‌شود و برای داشتن موهای پرپشت و جلوگیری از ریزش موها عالی است.

بیشتر بخوانید: جلوگیری از ریزش مو با این دمنوش گیاهی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 2 =

دکمه بازگشت به بالا