;
دنیای مد

میکاپ پوست چرب: جوش و لک صورت رو بپوشون!

میکاپ پوست چرب: در آرایش کردن دشاتن پوست شفاف و یکدست که صاف و بدون عیب و نقص به نظر برسد، بسیار مهم است. به همین دلیل خانم هایی که پوست چرب دارند، اکثرا به دنبال روش‌هایی برای زیبایی پوست صورت خود هستند. اگر افرادی که پوست چرب دارند از لوازم آرایشی مناسب برای پوست خشک استفاده کنند، کم کم شاهد جوش‌های بزرگ و چرکی روی پوست خود خواهند بود.پس اولین قدم برای آرایش بی عیب و نقص، انتخاب بهترین لوازم آرایشی مناسب برای پوست های خشک است. در ادامه این مطلب دنیای مد با تکنیک آرایش اصولی که چهره شما را زیبا و آرایشتان را مات می کند، آشنا خوایهد شد:

بیشتر بخوانید: دونگی بدون آرایش چقدر فرق داره + عکس

۱. پاکسازی پوست به طور کامل

از آن جایی که پوست چرب به سرعت چربی بخه خودش می گیرد، لازم است هفته ای دو تا سه بار پاکسازی و لایه برداری شود. اول از همه پوست خود را با ماسک های خانگی یا ماسک شیمیایی متناسب با پوست خود، لایه برداری کنید. حالا صورتتان را با یک شوینده مناسب شستشو دهید و به آرامی با حوله نخ پنبه خشک کنید.

 

شاید بپسندید:  ۵ مدل ناخن جذاب برای تابستان ۱۴۰۳+ به ناخون کارت بگو اینا رو اجرا کنه + عکس

 

میکاپ پوست چرب

۲. زدن کرم آبرسان یا مرطوب کننده

برای پوست خود بهتر است از کرم های آبرسان یا مرطوب کننده مناسب پوست چرب استفاده کنید. این کرم کمک می کند تا میکاپ به خوبی بر روی پوست صورتتان بنشیند. بعد از شستشو اندازه دو بند انگشت کرم آبرسان یا مرطوب کننده بزنید. اجازه دهید 20 دقیقه بگذرد تا خوب جذب شود بعد مرحله بعدی را انجام دهید.

بیشتر بخوانید: روش سریع پاک کردن لاک ناخن بدون استون + آموزش

جالب خواهد بود:  تاثیر باورنکردنی نخوردن قهوه روی موها

۳. استفاده از پرایمر رنگی

میکاپ پوست چرب، از آن جایی که پوست چرب بیشتر از پوست های دیگر جای جوش و آکنه دارد، بهتر است از پرایمر رنگی استفاده کنید. پرایمرهای رنگی کمک می کند تا تناژ پوستی شما یکدست و تمیزتر شود. کل صورت خود را به جز اطراف چشم به خوبی با پرایمر یکدست و صاف کنید. اجازه دهید به خوبی جذب شده و خشک شود.

شاید بپسندید: این ماسک های طبیعی، پوستی جوان و زیبا را به شما هدیه می دهند+نحوه تهیه و مصرف ماسک ها

احتمالا بپسندید: ۷ اکسسوری که باکلاس و شیک تر نشونت میده

۴. استفاده از کانسیلر سبز و سفید

کانسیلر سبز و سفید به خوبی می تواند جوش‌های قرمز، جای جوش، لکه های قهوه ای و… را پوشش دهد. برای این کار بهتر است کانسیلر سبز و سفید را با هم مخلوط کرده و با نوک انگشت روی نواحی جوش دار صورت بزنید. از آن جایی که کانسیلر توسط کرم پودر پوشش داده می شود، نیازی نیست زیاد آن را پخش کنید.

بیشتر بخوانید: با رعایت این نکات ساده، ناخن هایی سالم و زیبا داشته باشید!

جالب خواهد بود: کراتینه کردن مو در منزل با مواد طبیعی + ساده ترین روش

میکاپ پوست چرب

۵. ترکیب کرم پودر با پودر فیکس

میکاپ پوست چرب، کرم پودری تهیه کنید که فاقد چربی باشد. بر روی پشت دست خود کرم پودر ریخته و روی آن پودر فیکس بریزید. حالا با انگشت آن را مخلوط کنید. بر روی پوست صورت این ترکیب را بزنید و با دست خوب آن را پخش کنید. ترکیب پودر فیکس با کرم پودر کمک می کند تا چربی و براقیت ان بر روی صورت محو شود. به همین راحتی و به شیوه اصولی، شما یک میکاپ جذاب برای پوست صورت چرب خواهید داشت.

بیشتر بخوانید: با این ترفندهای ساده ماندگاری آرایش در هوای گرم و مرطوب را بیش‌تر کنید؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + یازده =

دکمه بازگشت به بالا