;
سلامت

۹ کاری که نباید بعد ۴۰ سالگی انجام بدی!

پس از ۴۰ سالگی: ۴۰ سالگی که با آغاز دوره میانسالی همراه است، یک مرحله مهم در زندگی انسان می باشد که با توجه به تغییرات فیزیولوژیکی و روانشناختی در این دوره، نیازمندی‌های جدیدی از جمله مراقبت‌های خاص برای حفظ سلامتی جسمی و روحی دارد.

بسیاری از افراد با ورود به چهل سالگی دچار بحران شده و ناخودآگاه به نگرانی‌ها و از دست‌دادن سلامت و نشاط جوانی و افکار مخرب دیگر می اندیشند، اگر شما در سن 40 سالگی برخی از عادات و رفتارهای خود را که در این بخش از سلامت آورده ایم، کنار بگذارید و درست تصمیم گیری و هدف گذاری نمایید، متوجه می شوید که چهل سالگی نه تنها بحران نیست بلکه می توانید از این دوره از زندگی لذت ببرید.

بیشتر بخوانید: ۴۰ سالگی زن و مرد: ۱۹ تغییر عجیب بدن در چهل سالگی که حتما باید بدانید!

۱.با هرکسی بحث کردن

برای بسیاری از ما پیش آمده که گاهی با افراد زیادی بحث می کنیم و جالب است که اغلب این بحث ها بر سر موضوعات بی ارزش و احمقانه شکل می گیرد، شما باید بعد از چهل سالگی یاد بگیرید که با همه آدم ها وارد بحث نشوید و بر روی رفتار و صحبت هایتان کنترل داشته باشید. همیشه قبل از بحث با هر کسی دو سوال از خود بپرسید(کجای زندگی او هستم؟ او در زندگی من چه نقشی دارد؟) اگر جوابتان به این سوالات هیچ جا بود، بحث بیخود نکنید!!

بیشتر بخوانید: منابع غذایی فیبر: ۱۰ روش برای افزودن فیبر بیشتر به رژیم غذایی!

۲.بی هدف به زندگی ادامه داد

پس از ۴۰ سالگی، بدون هدف و برنامه‌های از پیش تعیین شده، هیچ فعالیتی نتیجه مطلوب و دلخواه را نخواهد داشت. هدف گذاری در زندگی باعث ایجاد انگیزه و انرژی در شما می شودو به زندگیتان جهت و معنا می دهد و سبب افزایش تمرکزتان بر فعالیت هایتان شده و امکان اندازه گیری پیشرفت و ارزیابی عمکرد را فراهم می کند. هدف گذاری پس از چهل سالگی موجب افزایش اعتماد به نفس شما و احتمال رسیدن به موفقیت را بیشتر می کند.

شاید بپسندید: این مواد غذایی خوشمزه رو اگه شب مصرف کنید مانع خواب راحت شما میشه!

۳.گفتن رازهای واقعا مهم به دیگران

رازداری یکی از ویژگی های مثبت انسان هاست که سبب موفقیت در زندگی فردی و شخصی و حتی زندگی اجتماعی می شود. پس از چهل سالگی شما باید طریقه سخن گفتن در جمع را بلد باشید و بدانید که هر حرفی را کی و کجا بزنید. رازداری و نهان کردن اسرار خود و دیگران باعث رشد شخصیت و احساس استقلال فرد و اعتماد بیشتردیگران نسبت به شما خواهد شد.

بیشتر بخوانید: خواص هویج پخته که باور کردنی نیست | بر خلاف تصور خاصیت هویچ پخته چند برابر خام است!

پس از ۴۰ سالگی

شاید بپسندید: بهترین و بدترین روغن‌ها برای آشپزی و سلامت کدامند؟

۴.بی برنامه پوا خرج کردن و بی پول آخر ماه

پس از ۴۰ سالگی، پس از چهل سالگی شما باید برنامه ریزی دقیقی برای دخل و خرجتان داشته باشید و از ولخرجی دست برداشته و بتوانید مقداری پول برای روز مبادا ذخیره نمایید. برای این منظورلیستی از تمام هزینه ها مانند اجاره ماهانه، قبوض آب و برق، مواد غذایی، غذا، حمل و نقل و بیمه تهیه کنید و مقداری از حقوقتان را برای آنها در نظر بگیرید و سعی کنید مقداری از پولتان را حتی کم ذخیره نمایید.

شاید بپسندید: کاهش سریع قند خون با ۱۴ خوراکی خوشمزه!

۵.نگران نظر دیگران بودن

پس از ۴۰ سالگی، اگر در این برهه از زمان و بعد از چهل سالگی اهمیت زیادی به اظهار نظر دیگران درباره زندگی تان می دهید باید بگویم یقینا قادر نخواهید بود مسیر رشد و پیشرفت را به پایان برسانید. باید بدانید که هرکس زندگی متفاوتی دارد و دیگران هیچ وقت به جای شما نبودند و حس و حال و شرایط زندگی شما را نداشته اند پس واضح است که نمی‌توانند درباره زندگی و کارهای شما اظهار نظر کنند پس به نظر آنها اهمیت ندهید و مسیر رشد و ترقی تان را با اعتماد به نفس بر روی توانایی های خود بپیمایید.

شاید بپسندید:  ۸ درمان طبیعی سوء هاضمه با طب سنتی

۶.اینکه ندانید از زندگی چه میخواهید

پس از ۴۰ سالگی، عمر در گذر است و فرصت ها خیلی زود از دست می روند، شما باید بعد از چهل سالگی بدانید که چه خواسته ای از زندگی دارید و این سوالات را از خود بپرسید(از زندگی خود چه می‌خواهم؟ می‌خواهم در پایان امروز به چه چیزی رسیده باشم؟ پنج سال دیگر به کجا رسیده‌ام؟ آیا اصلا هدفی دارم؟) وقتی هدفی برای خود انتخاب می‌کنید و می دانید از زندگی چه می خواهید، موانع کنار می‌روند، فرصت‌ها از راه می‌رسند و زندگی شما از روزمرگی و بطالت خارج می‌ شود.

احتمالا بپسندید: کاهش سریع فشار خون بالا با ۱2 خوراکی خوشمزه!

۷.با هر خبر و اتفاقی بهم ریختن

بسیاری از ما حساس و زود رنج هستیم و با هر اتفاق و خبری به هم می ریزیم،پس از چهل سالگی شما باید به ثبات رفتاری رسیده باشید و به رفتار و صحبت های دیگران بیش از اندازه اهمیت ندهید. زود رنجی بیشتر از هر کسی به خودتان آسیب می رساند، به دنبال درمان زودرنجی و حساسیت باشید زیرا این کار به شما کمک می کند تا با قدرت بیشتری در مقابل محرک های بیرونی دوام بیاورید.

شاید بپسندید: کبد چرب: ۷ خوراکی خوشمزه که کبد را چرب می‌کند!

پس از ۴۰ سالگی

۸.برای هر چیز بی اهمیتی وقت اضافه صرف کردن

پس از ۴۰ سالگی، زمان با ارزش ترین سرمایه هر انسانی است که اگر به ارزش آن پی نبرد، ممکن است تمام زندگی تباه شود. اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که مرتب امروز و فردا می کنید و کار امروز را به فردا موکول می کنید و شنبه مورد نظرتان هیچ گاه نمی رسد، در اشتباه هستید، پس از چهل سالگی و برای موفقیت و رسیدن به اهداف شما نباید وقتتان را به بطالت بگذرانید و زمان زیادی را صرف کارهای بیهوده و گذراندن در فضای مجازی و… نمایید و لازم است مدیر زمان خود باشید.

احتمالا بپسندید: قاتل کلسترول خون: ۱۰ خوراکی خوشمزه که کلسترول خون را درمان می کند!

۹.به سلامتی خود اهمیت ندادن

پس از ۴۰ سالگی، مراقبت از سلامتی پس از چهل سالگی به عنوان یک وظیفه مهم اجتناب‌ناپذیر برای حفظ آینده‌ی خوب مهم است. در این دوره از زندگی شما باید مراقب سلامتی جسمی و روحی خود با تغذیه مناسب، فعالیت‌های ورزشی، مدیریت استرس، مراقبت از پوست و مشاوره پزشکی و… باشید و از این دوره به عنوان یک فرصت برای بهبود کیفیت زندگی خود بهره‌برداری کنید.

بیشتر بخوانید: ۳۰ سالگی: اگر سن‌تان از ۳۰ عبور کرده، دور این ۷ غذا و خوراکی‌ را مطلقا خط بکشید!

 

برایتان جالب خواهد بود

احتمالا بپسندید:اگر بداخلاق شدی، بدنت این ویتامین ها را کم داره | لیست کامل ویتامین های خوش اخلاقی!

شاید بپسندید: افراد دارای فشار خون بالا با مصرف این 3 میوه، می توانند آن را کنترل کنند!

احتمالاً بپسندید:درمان کلسترول بالا با آب هویج و اسفناج!

شاید بپسندید: دیابتی ها: ۱۰ میوه‌ خوشمزه و دارویی برای کنترل دیابت!

احتمالا بپسندید: 5 میوه خوشمزه برای رفع یبوست!

این مطلب هم جالب است: تشخیص انار قرمز و شیرین با ۶ ترفند ساده و جالب!

شاید بپسندید: 10 بدترین عادت روزانه خانم ها که سلامتی آنها را تهدید می کند!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + سیزده =

دکمه بازگشت به بالا