;
تفریح و سرگرمیحکایت

داستان تاریخی حماقت بشر انتها ندارد!

داستان حماقت بشر انتها ندارد: سینوهه شبی را به مستی کنار نیل به خواب می رود و صبح روز بعد یکی از برده های مصر که گوش ها و بینی اش به نشانه ی بردگی بریده بودند را بالای سر خودش می بیند…..

در ابتدا می ترسد ، اما وقتی به بی آزار بودن آن پی می برد ، با او هم کلام می شود. برده ، از ستم هایی که طبقه اشراف مصر بر او روا داشته بودند می گوید ؛ از فئودالیسم بسیار شدید حاکم بر آن روزهای مصر …..

شاید بپسندید: داستان ضرب المثل اول چاه را بکن بعد مناره را بدزد!

داستان حماقت بشر انتها ندارد

برده ، از سینوهه خواهش می کند او را سر قبر یکی از اشراف ظالم و معروف مصر ببرد و چون سینوهه با سواد بود ، جملاتی که خدایان روی قبر آن شخص ظالم رانوشته اند برای او بخواند.

شاید بپسندید:چقدر متعهد و مسئولیت پذیری!؟ | فقط بگو در نگاه اول ابر دیدی یا ماهی تا بهت بگم!؟

داستان حماقت بشر انتها ندارد

شاید بپسندید:اگه دقت و تیزبنی ات مثل شاهینه، بگو اشتباه تصویر دخترک جلو آینه چیه!؟

سینوهه از برده سئوال می کند که چرا می خواهد سرنوشت قبر این شخص را بداند؟

و برده می گوید :

سال ها قبل من انسان خوشبخت و آزادی بودم, همسر زیبا و دختر جوانی داشتم ؛ مزرعه پر برکت اما کوچک من در کنار زمین های بیکران یکی از اشراف بود .

روزی او با پرداخت رشوه به ماموران فرعون زمین های مرا به نام خودش ثبت کرد و مقابل چشمانم به همسر و دخترم تجاوز کرد و بعد از اینکه گوش ها و بینی مرا برید و مر برای کار اجباری به معدن فرستاد .

سالهای سال از دختر و همسرم بهره برداری کرد و آنها را به عنوان خدمتکار فروخت و الان از سرنوشت آنها اطلاعی ندارم ، اکنون از از معدن رها شده ام ، شنیده ام آن شخص مرده است و برای همین آمده ام ببینم خدایان روی قبر او چه نوشته اند …

سینوهه با برده به شهر مردگان (قبرستان) می رود و قبرنوشته ی آن مرد را اینگونه می خواند :

او انسان شریف و درستکاری بود که همواره در زندگی اش به مستمندان کمک می کرد و ناموس مردم در کنار او آرامش داشت و او زمین های خود را به فقرا می بخشید و هر گاه کسی مالی را مفقود می نمود , او از مال خودش ضرر آن شخص را جبران می کرد و او اکنون نزد خدای بزگ مصر (آمون) است و به سعادت ابدی رسیده است…

در این هنگام , برده شروع به گریه می کند و می گوید : آیا او انقدر انسان درستکار و شریفی بود و من نمی دانستم؟ درود خدایان بر او باد …. ای خدای بزرگ ای آمون مرا به خاطر افکار پلیدی که در مورد این مرد داشتم ببخش…

سینوهه با تعجب از برده می پرسد که چرا علیرغم این همه ظلم و ستمی که بر تو روا شده ، باز هم فکر می کنی او انسان خوب و درستکاری بوده است؟

شاید بپسندید: شخصیت محافظه کار یا ماجرا جوی خود را با این تست شخصیت کشف کنید!

داستان حماقت بشر انتها ندارد

شاید بپسندید: اگه تو 10 ثانیه اشتباهات آشپزخانه خانم خانه دار را پیدا کنی، دقت و تمرکزت مثل عقابه!

و برده این جمله تاریخی را می گوید که: وقتی خدایان بر قبر او اینگونه نوشته اند ، من حقیر چگونه می توانم خلاف این را بگویم ؟

و سینوهه بعد ها در یادداشت هایش وقتی به این داستان اشاره می کند …

مینویسد : آنجا بود که پی بردم داستان تاریخی حماقت بشر انتها ندارد!!!

امیدوارم از داستان حماقت بشر انتها ندارد استفاده کرده باشید. شما همواره می توانید سوالات، بازی های فکری، پازل ها و تست های شخصیت شناسی بیشتر را در بخش تفریح و سرگرمی چشمک مشاهده و مطالعه کنید. در صورت تمایل آنها را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. به خصوص آنهایی که علاقمندند خود را بهتر بشناسند. ما را در شبکه های اجتماعی اینستاگرام و فیس بوک دنبال کرده و نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کنید.

شاید بپسندید: داستان ضرب المثل آخرش معلوم شد توی ظرف یارو چی بود

 

 

دلایل عدم تمرکز چیست؟

می تواند علل روانی، محیطی و فیزیولوژیکی داشته باشد. نکته مهم این است که سعی کنیم اثرات این علل را به حداقل برسانیم. اعتیاد به فناوری نیز یکی از عواملی است که اخیراً باعث عدم تمرکز می شود.

احتمالاً بپسندید: داستان شنیدنی شیطان و زن مکار !

تمرکز و عدم تمرکز چیست؟

تمرکز، توانایی ایجاد دقت بر روی یک کار بدون تأثیر محرک های داخلی و خارجی است. به طور خلاصه، تمرکز به معنای کنترل ذهن است. تمرکز به عنوان یکی از پیش نیازهای موفقیت پذیرفته شده است. اما عدم تمرکز به معنای کنترل ذهن توسط محرک های درونی و بیرونی است. به این ترتیب عدم تمرکز و کمبود آن، امکان یادگیری و کار با کیفیت را با خلل ایجاد می کند.

شاید بپسندید: یکی از این 3 زن تظاهر می کند باردار است، کدامیکی است!؟

آلزایمر و فعالیت مغز و  بازی های فکری

محققان دریافته اند که بخشی از اختلالات مغزی و رشد بیماری هایی همچون فراموش و آلزایمر با کاهش فعالیت های مغزی در ارتباط است. لذا برای جلوگیری و یا احمالا رشد این بیماری ها، باید تحرک مغز را افزایش داد. سوالات ریاضی شبیه سوال هوش ریاضی جاضر می تواند سبب افزایش عملکرد مغز شود. حل صحیح این سوال، نیازمند تمرکز و دقت است. در واقع تنها راه حل پاسخ به این سوالات نیز همین نکته است. بر همین اساس سوالاتی از این دست در کنار ایجاد سرگرمی برای سلامت مغز بسیار مفید هستند.

شاید بپسندید: چیستان: پسر مادربزرگ و پدربزرگ شماست، اما عموی شما نیست!؟

اهمیت سوالات هوش

این سوالات به شما کمک می کنند که عملکرد مغز شما افزایش پیدا کند. در دنیای کنونی که فعالیت بدنی و مغزی کاهش پیدا کرده است این سوالات هوش می تواند دقت، تمرکز و جزئی نگری شما را افزایش دهد. این مسئله از بیماری های مختلف مغزی نیر الزایمر و … می تواند جلوگیری کند.

شاید بپسندید:در 10 ثانیه، چند گرگ را در تصویر شناسایی کردی!؟

 

 

 

 

شاید برایتان جالب باشد

داستان تنبل ها و شاه عباس، تنبل خانه شاه عباس کجاست!؟

یکی از این دو زندانی از زندان فرار کرده، اما کدامیک؟ چطوری!؟

شاید بپسندید:اگه چشات مثل عقاب تیز باشه، شمع روشن پارک را پیدا می کنی!

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

  1. چطور اون مرد ثروتمند گوش های برده بینوا رو بریده بعد آنقدر قشنگ به سوالات سینوهه جواب میده ؟؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + 10 =

دکمه بازگشت به بالا