;
آشپزی

صفر تا صد طرز تهیه خورشت قیمه خوشمزه مثل خورشت قیمه های نذری محرم!

طرز تهیه خورشت قیمه: قیمه از جمله غذاهای معروف و خیلی خوشمزه و پایه ثابت خیلی از مهمانی هاست. این غذا خیلی راحت تهیه می شود اما نکته هایی دارد که رعایتش برای خوشمزه شدن و داشتن یه قیمه‌ مجلسی لازم است.

بخش آشپزی مجله خبری چشمک امروز با طرز تهیه خورشت قیمه با شما همراه است.

شاید بپسندید: دستور تهیه سالاد روسی، زمان مورد نیاز برای تهیه آن از آنچه که فکر می کنید کمتر است!

مواد لازم برای طرز تهیه خورشت قیمه

  • گوشت خورشتی ۲۰۰ گرم
  • لپه خیس خورده یک پیمانه
  • پیاز بزرگ ۱عدد
  • رب گوجه فرنگی ۳ قاشق غذاخوری سرپر
  • زرد چوبه یک قاشق چایخوری یا بیشتر
  • فلفل سیاه یه میزان لازم
  • چوب دارچین یک تکه کوچک
  • هل یک یا دو عدد
  • لیمو عمانی ۳ عدد
  • روغن ۱/۳ پیمانه
  • نمک به میزان لازم

شاید بپسندید: طرز تهیه کتلت آکچابات ترکیه در 5 مرحله ساده برای عاشقان غذاهای کبابی!

طرز تهیه خورشت قیمه

طرز تهیه خورشت قیمه چگونه است؟

۱- برای تهیه‌ خورشت قیمه از انواع غذا با گوشت خورشتی، در ابتدا لپه ها را به خوبی بشویید و از شب قبل از پخت و یا حداقل چند ساعت قبل درآب بخیسانید و آب آن را عوض کنید. درغیر این صورت نیاز است قبل از تهیه خورشت، لپه ها را در کمی آب بجوشانید. حین جوشاندن لپه ها کف حاصل از جوشاندن را بگیرید و درآخر آب آن را دور بریزید. لپه ها بعد از خیساندن حجم بیشتری پیدا میکنند. درتصویر زیر تفاوت لپه‌ی خشک و خیس و خورده را مشاهده میکنید.

احتمالاً بپسندید: طرز تهیه شیرینی کاکائویی سلطان که با شکل خاص خود، هر کسی را علاقمند به تهیه اش می کند!

برای تهیه خورشت قیمه بعد از خیساندن یا پختن لپه، یک عدد پیاز درشت را نگینی ریز خرد کنید. روغن را در قابلمه ی مناسبی بریزید. قابلمه را روی حرارت قراردهید تا روغن داغ شود پیاز را به روغن اضافه کنید.

۲- اجازه دهید پیاز کمی نرم و طلایی شود. نیازی به سرخ کردن پیاز نیست چون قرار است پیاز به همراه گوشت سرخ شود تا گوشت هم عطر پیاز را بگیرد. سپس گوشت خورشتی را به پیاز اضافه کنید و به خوبی گوشت را تفت دهید تا گوشت کمی سرخ شود و تغییر رنگ دهد.

۳- ادویه ها شامل زردچوبه و فلفل را هم اضافه کنید و با گوشت و پیاز به خوبی تفت دهید.

۴- در مرحله بعدی رب گوجه فرنگی را اضافه کنید. رب گوجه فرنگی را هم به خوبی تفت دهید و اجازه دهید با گوشت و پیاز مخلوط و سرخ شود. یکی از نکته های مهم خوش رنگ شدن قیمه استفاده از رب خوش رنگ و خوب سرخ کردن آن است تا حسابی خوش رنگ شود.

۵- سپس لپه‌هایی که از شب قبل خیس کرده اید را به گوشت و پیاز و رب گوجه اضافه کنید. کمی تفت دهید.

احتمالاً بپسندید: دستور تهیه دسر فنجانی به شیوه ای آسان برای علاقمندان به طعم های خاص!

۶- بعد از اینکه تمام مواد را به خوبی تفت دادید حدود سه قاشق غذاخوری زعفران دم کرده اضافه کنید و مواد را به خوبی هم بزنید.(کمی زعفران را برای اواخر پخت نگه دارید) سپس وقت اضافه کردن آب است. سه تا چهار پیمانه آب (به میزان لازم) به مواد اضافه کنید.

۷- یک تکه چوب دارچین هم به خورشت اضافه کنید. میتوانید از پودر دارچین هم در حین سرخ کردن گوشت استفاده کنید اما پودر دارچین باعث تیره شدن خورشت میشود. درب قابلمه را ببندید و با حرارت کم اجازه دهید خورشت جا بی افتد. لیموهای عمانی را حتما در آب خیس کنید تا کمی نرم شوند و تلخی آن گرفته شود.

۸- با کارد یا چنگال چند سوراخ در لیموهای ایجاد کنید. یک ساعت پایانی پخت خورشت، لیموهای خیس خورده را به خورشت اضافه کنید و اجازه دهید همراه با خورشت پخته شوند و عطر و طعم لیموها به خرد خورشت برود. دقت کنید که لیموهای عمانی را از اول پخت به خورشت اضافه نکنید چون اگر لیموها تلخ باشند، خورشت شما تلخ خواهد شد. و حتما آنهارا در ابتدا خیس کنید و بعد در خورشت بیندازید.

احتمالاً بپسندید: طرز تهیه کتلت و بادمجان یک غذای خوشمزه و چشم نواز برای دورهمی های تابستانی!

۹- در نیم ساعت پایانی پخت یک یا دو عدد دانه ی هل را به همراه نمک به خورشت اضافه کنید و مجدد اجازه دهید تا خورشت به خوبی جا بیفتد. در اواخر پخت مابقی زعفران دم کرده را به خورشت اضافه کنید. در آخر نمک خورشت را تست کنید و اگر نیاز بود کمی نمک اضافه کنید.

در نهایت خورشت آماده شده را در بشقاب یا ظرف سرو ریخته و با سیب زمینی های تردِ سرخ شده تزیین کنید. حالا وقتشه از خورشت قیمه سیب زمینی خوش عطر و طعمتون با اون سیب زمینی های ترد و لذیذ کنار یه بشقاب برنج زعفرونیِ خوش عطر نهایت لذت رو ببرید!

منبع: اکالا

شما همواره می توانید دستور تهیه انواع غذاها، دسرها، سوپ ها و … را در بخش آشپزی وب سایت چشمک مشاهده و مطالعه کنید. در طصورت تمایل آنها را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. به خصوص آنهایی که علاقمند به امتحان غذاهای کشورهای دیگر هستند. ما را در شبکه های اجتماعی اینستاگرام و فیس بوک دنبال کرده و نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کنید.

احتمالاً بپسندید: طرز تهیه کباب تیره ازمیر برای علاقمندان به کباب های ترکی!

این دستورالعمل ها را هم امتحان کنید!

طرز هیه کتلت کدو سبز برای کسانی که عاشق سبزیجات و طعم های متفاوت هستند!

تهیه سوجوک ترکی یا سوسیس ترکی در خانه به شیوه ای آسان !

طرز تهیه کیک ساده در قابلمه، فر و پلوپز!

دستورالعمل تهیه کیک ساده به روشی آسان و کاربردی!

شاید بپسندید: طرز تهیه کباب کوبیده درون تابه به روشی آسان و کاربردی!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − 5 =

دکمه بازگشت به بالا