;
آشپزیریپورتاژ آگهی

طرز تهیه کیک ساده در قابلمه، فر و پلوپز!

اگر طرز تهیه کیک ساده را به خوبی یاد بگیرید، با کمی سلیقه و خلاقیت؛ به راحتی می‌توانید انواع و اقسام کیک‌های خامه‌ای، شکلاتی، میوه‌ای و … را بر این پایه در منزل آماده کنید. در حقیقت آماده کردن کیک ساده، کمک خواهد کرد تا با ترکیب آن با میوه و خامه‌های مختلف، انواع کیک‌های جذاب و اشتهاآور را در منزل تهیه کنید. در این مطلب قصد داریم نگاهی به طرز تهیه کیک ساده با پف زیاد در فر، در پلوپز و حتی در قابلمه بیندازیم. با ما همراه باشید.

احتمالاً بپسندید: طرز تهیه کباب اورفا در خانه برای علاقمندان به کباب های ترکی!

طرز تهیه کیک ساده برای یک عصرانه دلچسب

پخت کیکی ساده

در طرز تهیه کیک آن هم از نوع ساده، به مواد اولیه در دسترسی نیاز دارید که در زیر به آن‌ها اشاره خواهیم کرد. به علاوه شما می‌توانید بسته به سلیقه و تجهیزاتی که در اختیار دارید، از فر، پلوپز و همین طور قابلمه تفلون، برای پخت کیک خانگی کمک بگیرید. بدیهی است که انتظار داریم پخت کیک در فر از هر نوع دیگری، بهتر باشد؛ اما تجربه ثابت کرده که تهیه کیک در پلوپز نیز با نتایج بسیار عالی همراه بوده و اتفاقا کیک حجیم و نرم و پف کرده‌ای را به این شکل خواهیم داشت.

شاید بپسندید: طرز تهیه سالاد تابستانی پاستا زینت بخش سفره های شما!

مواد اولیه مورد نیاز درست کردن کیک در خانه

مواد اولیه مورد نیاز برای درست کردن کیک خانگی، به شرح زیر هستند:

مواد اولیهمیزان لازم
آرد الک شده2 پیمانه
شیرنصف پیمانه
شکر1 پیمانه
تخم مرغ درشت3 عدد
روغن مایعنصف پیمانه
بکینگ پودر2 قاشق مرباخوری
وانیل1 قاشق مرباخوری
نمکنوک قاشق مرباخوری

 

این میزان مواد اولیه برای یک کیک 4 نفره در نظر گرفته شده است و در صورتی که مایل باشید کیک بزرگتری تهیه کنید، باید قالب یا قابلمه‌ی بزرگ‌تری را انتخاب کنید. همچنین فراموش نکنید که مواد را به همان نسبت، افزایش دهید. به علاوه به یاد داشته باشید که تناسب مواد با هم، بسیار حائز اهمیت بوده و در صورتی که میزان آن‌ها کم یا زیاد شود، نتیجه کار با احتمال زیاد با مشکل روبرو خواهد شد.

طرز تهیه کیک در پلوپز

پخت کیک در پلوپز

ساده‌ترین فرم تهیه کیک، تهیه آن در پلوپز است. به واقع اگر می‌خواهید طرز تهیه کیک ساده با پف زیاد را دنبال کنید، بهتر است سراغ پلوپز بروید. به این شکل هم مراحل طبخ کیک برای شما ساده‌تر پیش خواهد رفت و هم نتیجه کار، رضایت بخش‌تر خواهد بود. برای تهیه کیک در پلوپز، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • مرحله اول: پیش از هر چیزی اجازه دهید تا مواد اولیه مورد نیاز که در بالا عنوان کردیم، برای 15 تا 20 دقیقه در دمای آشپزخانه مانده و به دمای عادی محیط برسند.
  • مرحله دوم: زرده و سفیده تخم مرغ را از هم جدا کرده و هر یک را جداگانه بزنید. توجه داشته باشید که سفیده تخم مرغ را به اندازه‌ای بزنید تا پف کند.
  • مرحله سوم: زرده را نیز زده و به آن، شیر و روغن مایه اضافه کنید.
  • مرحله چهارم: در یک ظرف گود مناسب، آرد را ریخته و به آن بکینگ پودر اضافه کنید. آرد و بکینگ پودر را به خوبی با هم مخلوط کنید.
  • مرحله پنجم: حالا مخلوط زرده تخم مرغ، شیر، شکر و روغن را به آرد و بکینگ پودر اضافه کرده و خوب هم بزنید تا به یک ترکیب یکنواخت برسید.
  • مرحله ششم: سپس سفیده تخم مرغ پف کرده را به این مواد اضافه کرده و با همزن برقی یا دستی بزنید تا خوب مخلوط شوند.
  • مرحله هفتم: حالا ماده اولیه کیک را در پلوپز چند کاره ریخته و روی گزینه پخت کیک قرار دهید.
  • مرحله هشتم: پس از به پایان رسیدن مراحل کار پلوپز، کمی صبر کنید تا از داغی کیک کاسته شده و سپس آن را در یک ظرف مناسب معکوس کرده و به صورت قالبی دربیاورید.

نکته: توجه داشته باشید که حتما کیک را در یک ظرف دربسته قرار دهید تا از خشک شدن آن در تماس با هوای محیط، جلوگیری شود. به این ترتیب هر زمان که مایل باشید، می‌توانید به اندازه لازم از کیک برش داده و میل کنید و بقیه آن، کاملا تازه و نرم در ظرف دربسته، باقی بماند.

طرز تهیه کیک در فر

پخت کیک در فر

به همین ترتیب شما می‌توانید از فر برای پخت کیک ساده استفاده کنید. در این صورت کافی است که از یک قالب کیک مناسب استفاده کرده و کف آن را چرب کنید. البته شما می‌توانید به جای چرب کردن کف قالب، از کاغذ روغنی مناسب کیک نیز استفاده کنید. پس از آن مایه کیک را داخل قالب ریخته و داخل فر که از قبل گرم کرده و روی دمای 180 درجه قرار داده‌اید، بگذارید.

چیزی بین 30 تا 35 دقیقه آماده شدن کیک شما طول می‌کشد. پس از آن صبر کنید تا دمای کیک کاهش پیدا کرده و کمی خنک شود. سپس آن را از قالب خارج کنید. به این شکل موفق خواهید شد که کیک را به صورت قالبی و کاملا سالم از قالب آن جدا کرده و سپس هر طور که مایل هستید، آن را طعم دار کرده و تزئین کنید.

طرز تهیه کیک ساده بدون فر

اگر به فر یا پلوپز دسترسی ندارید یا به هر ترتیب مایل به استفاده از قابلمه برای پخت کیک ساده هستید، باید به سراغ یک قابلمه تفلون و کاملا نچسب بروید. پیش از هر کاری کف قابلمه را چرب کرده و روی حرارت ملایم قرار دهید تا خوب گرم شود. به این شکل لازم است که مواد کیک را که در بالا مراحل تهیه آن‌ها را توضیح دادیم؛ در قابلمه تفلون بریزید. درب قابلمه را به همراه دم کنی بسته و اجازه دهید برای مدت چیزی بین 35 تا 40 دقیقه روی حرارت بماند تا کیک پخته شود. سپس صبر کنید تا کمی کیک خنک شده و پس از آن روی یک ظرف مناسب برگردانید.

سخن پایانی

در این مطلب مواد اولیه مورد نیاز و مراحل طرز تهیه کیک ساده بدون فر (در قابلمه)، در پلوپز و فر را توضیح دادیم. همان طور که مشاهده کردید، تهیه کیک ساده در منزل به این ترتیب، آن قدرها پیچیده و سخت نیست و شما به راحتی می‌توانید کیک خانگی را با طعم‌های مختلف به صورت ساده یا خامه‌ای آماده کنید. مشتاق هستیم که تجربه‌های شما را نیز در این زمینه، دنبال کرده و در بخش نظرات پذیرای آن‌ها باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 12 =

دکمه بازگشت به بالا