;
خانواده و زناشوییزندگی

۸ مهمترین نشانه که نشان می دهد همسر و شریک زندگی خوبی دارید!

نشانه های همسر خوب: آیا شریک زندگی شما واقعا خوب است؟ البته شما دوست دارید فکر کنید که او ایده آل است، اما آیا فقط به حس ششم خودتان اعتماد می کنید؟ آیا زمان هایی نیست که او کارهایی انجام می دهد که باعث شود شما در مورد خوب بودنش دچار تردید شوید؟ این موضوع در همه روابط طبیعی است.

بیشتر بخوانید: اشتباهات در رابطه جنسی: این ۱۰ اشتباه در رابطه جنسی زندگی تان را نابود می کند!

نشانه های همسر خوب

همه ما می خواهیم با کسی که فکر می کنیم خوب است، رابطه داشته باشیم، اما این به آن معنا نیست که جامعه نیز با ما موافق است. ارزش های افراد مختلف ممکن است متفاوت باشد. ارزش ها را می توان به عنوان چیزهایی تعریف کرد که شما فکر می کنید خوب هستند. پس اگر ارزش های من و شما متفاوت باشد، مفهوم ما از خوبی نیز متفاوت خواهد بود. اگر در مورد فردی که با او هستید سؤال دارید، این ۸ نشانه روانشناسی نشانه های همسر خوب به شما می‌گویند که آیا واقعا شریک زندگی خوبی دارید؟ با بخش خانواده و زناشویی در مجموعه زندگی مجله خبری چشمک همراه باشید.

بیشتر بخوانید: جذب شوهر با ارسال پیامک به این ۱۰ روش خاص!

قابل اعتماد

وقتی در مورد یک فرد خوب فکر می کنید، مطمئناً در مورد اینکه آیا می توانید به او اعتماد یا به او تکیه کنید، فکر کرده اید. قابل اعتماد برای اکثر مردم یعنی می توانید به آنچه او به شما می گوید اعتماد کنید. اگر چیزی را به او قرض دهید، آن را برمی گرداند. اگر قرار باشد در جایی ملاقاتش کنید، می دانید که او خواهد آمد. اعتماد ما نیز به طور مداوم به چالش کشیده می شود.

بیشتر بخوانید: لاغری سریع زنان فقط با ۳ مرحله ساده و عملی!

نشانه های همسر خوب

وقتی کسی به موقع سر قرار نیاید، شما تردید می کنید که آیا عمداً این کار را کرده یا اینکه صرفا به دلیل شرایطی خارج از کنترلش دیر کرده. بر اساس تحقیقات، ما در مورد اعتماد به غریبه ها، قضاوت های بسیار سریعی انجام می دهیم (در حدود ۳۴ میلی ثانیه!) اگر آنها خود را قابل اعتماد نشان دهند، ما به آنها فرصت های بیشتری برای اعتماد می دهیم و آنها می توانند به دوست نزدیکی برای ما تبدیل شوند. اما اگر ما را ناامید کنند، به ندرت سرمایه گذاری بیشتری روی آن شخص انجام می دهیم.

شاید بپسندید: کاهش وزن و لاغری با ساده ترین راه ها در طب سنتی

شجاعت

اکثر مردم موافقند که افراد خوب، شجاع هستند. آیا شریک زندگی شما شجاع است؟ شجاعت را می توان به عنوان تلاش برای رسیدن به یک هدف در حالی که خطری را متحمل می شوید، تعریف کرد. پس شجاعت می تواند دویدن به سمت خیابان برای نجات یک کودک در خطر باشد. اما همچنین می تواند در پوشیدن لباسی که هویت شما را نشان می دهد در حالی که خطر تمسخر اجتماعی را متحمل می شوید، باشد.

حتی وقتی خطر زیاد است، ما همچنان شجاعت را به عنوان یک فضیلت و مؤلفه اصلی یک شخص خوب می بینیم. جالب است بدانید افراد شجاع، به نظر می رسد استرس کمتری نسبت به افرادی که شجاع نیستند، تجربه می کنند. پس اگر مهربان باشید، شاید استرس بیشتری داشته باشید، اما اگر شجاع هم باشید، استرس کمتری خواهید داشت و مسائل متعادل می شوند.

شاید بپسندید: بی محلی کردن زن به شوهر: ۶ عواقب جدی بی محلی کردن به شوهر که نمی دانستید!

مهربانی

مهربانی یک اصطلاح کلی برای همه آن کلماتی است که تقریباً به یک معنا هستند: مهربان، مراقبت، حامی و غیره. مهربانی را می توان به عنوان یک نگرش مثبت نسبت به خود، دیگران و تمام بشریت تعریف کرد. برای اکثر ما، مهربانی یکی از مهمترین چیزهایی است که وقتی می گوییم یک نفر خوب است، به آن اشاره می کنیم. مهربانی و حامی بودن در تمام فرهنگ های سراسر جهان بسیار مهم است و مهربانی در فضایل مهم بعد از قابل اعتماد بودن و اخلاق مدار بودن، رتبه سوم را دارد.

شاید بپسندید: عشق دختر به پسر: ۷ نشانه که دختری عاشق شما است + شیوه های ابراز عشق از سوی دختر

نشانه های همسر خوب

اما جالب است بدانید که مطالعات نشان داده اند افراد خوب و مهربان استرس، خستگی و افسردگی بیشتری را در محل کار تجربه می کنند. پس در حالی که ما موافق خوب بودن آنها هستند، مهربانی آنها ممکن است برایشان هزینه داشته باشد.

احتمالا بپسندید: نشانه های مردان بی تعهد: ۱۲ رفتار مردی که به همسرش تعهد ندارد!

همدلی

آیا شریک زندگی شما توانایی درک خود و دیگران، به ویژه احساسات و انگیزه هایشان را دارد؟ اگر چنین است، به نظر می رسد او شخصی با میزان زیادی همدلی است. همدلی ظرفیت فرد برای درک احساسات دیگران، همدلی عاطفی، درک دیدگاه دیگران و تمیز احساسات خود از دیگران است که باعث کاهش فاصله بین ما و افزایش درک و مراقبت از دیگران می شود. همدلی باعث بهبود ارتباطات و رفتارهای اجتماعی مثبت می شود که همگی چیزهایی هستند که به طور عینی آنها را خوب می بینیم.

بیشتر بخوانید: معیار زیبایی و نقطه جذاب چهره زنان در ذهن مردان چیست؟

با ملاحظه

با ملاحظه بودن به این معناست که شما در مورد وضعیت دیگران فکر می کنید. سپس به گونه ای عمل می کنید که به آنها آسیب نرساند، آنها را در مضیقه قرار ندهد یا بی عدالتی نشود. تحقیقات روانشناختی در واقع نشان داده اند که حتی کودکان تا سن ۶ سالگی اغلب انتخاب می کنند که با ملاحظه عمل کنند. به یاد داشته باشید اگر شریک زندگی شما واقعاً با ملاحظه است، نه تنها احساسات شما را در نظر می گیرد، بلکه احساسات دیگران را نیز در نظر خواهد گرفت. شما این را در رفتارهای نوع دوستانه و بی منت آنها در تمام زمینه ها خواهید دید.

شاید بپسندید: نشانه های مردان بی تعهد: ۱۲ رفتار مردی که به همسرش تعهد ندارد!

نشانه های همسر خوب

احتمالا بپسندید: این نشانه ها نشان می دهد که این فرد عاشق شماست، حتی اگر به زبان نیاورد!

شاید بپسندید: با توجه به این رفتارها، از دیدگاه دیگران فردی اجتماعی به نظر می رسید!

احترام گذاشتن

مطالعات بزرگ فرافرهنگی نشان داده اند، یکی از فضایل اصلی احترام گذاشتن است. در برخی فرهنگ ها، احترام گذاشتن به معنای نشان دادن احترام به سنت ها و ترس از بزرگترها بود. در جوامع دیگر، احترام به معنای برخورد محترمانه با دیگران و به طور کلی مؤدب و با ادب بودن نسبت به همه بود. احترام در رابطه شما چه معنایی دارد؟

در یک رابطه صمیمانه، احترام به عنوان رفتاری دیده می شود که نشان می دهد شریک زندگی، طرف مقابل را ارزشمند می داند و از او تعریف می کند. در این روابط پر از احترام، تحقیر یا شرمساری وجود ندارد. به جای آن، قدردانی از شخص، ارزش قائل شدن برای ویژگی های مثبت و پذیرش ویژگی های منفی وجود دارد.

بیشتر بخوانید: گیاهان خوش یمن از نظر فنگ شویی: ۵ گیاهی که برای شما خوش شانسی، ثروت و رفاه می آورد!

خردمند بودن

برخلاف هوش، خرد با گذشت زمان کسب می شود. بنابراین، تنها زمان نشان خواهد داد که آیا اقدامات فردی خردمندانه است یا احمقانه. اما اگر مدت زیادی با شریک زندگی خود بوده اید، می دانید که آیا او با خرد است یا نه. اگر او به طور مداوم اشتباه می کند و انتخاب های ضعیفی دارد، این ویژگی را ندارد. اما اگر بتواند از تجربه، دانش و ذکاوت خود برای اتخاذ تصمیمات خوب در اکثر مواقع استفاده کند، شما و دیگران او را به عنوان فردی خردمند می بینید.

بیشتر بخوانید: عادت های افراد موفق | اگر این عادت ها را دارید قطعا در زندگی آدم موفقی هستید!

بیشتر بخوانید: درمان تنبلی: روش 1 دقیقه ای ژاپنی ها برای تنبلی نکردن!

احتمالاً بپسندید: خانم ها بخوانند: مردها عاشق این ۸ مدل موی زنانه هستند!

اخلاق مداری

به طور کلی، می توانیم اخلاق را به عنوان تشخیص تفاوت بین درست و نادرست، خوب و بد بدانیم. اما، روشن است که اخلاق بین فرهنگ ها و حتی بین افراد متفاوت است. هویت اخلاقی معیاری است که هر شخص اخلاق خود را بر اساس آن تنظیم می کند. در حالی که یک گروه از مردم ممکن است اساساً اخلاقیات مشابهی داشته باشند، همه هویت اخلاقی یکسانی ندارند. اما اگر شریک زندگی شما واقعاً فرد خوبی باشد، حتی اگر اخلاقیاتش باعث شود منافعی را در زندگی از دست بدهد، باز هم اخلاقیات خود را دنبال خواهد کرد.

احتمالا بپسندید: راه تسلط بر شوهر: خیلی راحت و بی دردسر

شاید بپسندید: چگونه بهترین باشیم | با به کارگیری این 4 راز، در هر چیزی بهترین باشید!

 

نتیجه

اگر این ۸ نشانه های همسر خوب را در شریک زندگیتان می بینید، شریک زندگی شما طبق اصول روانشناسی یک فرد واقعاً خوب است. می توانید کاملاً مطمئن باشید که فقط خودتان نیستید که فکر می کنید او عالی است!

بیشتر بخوانید: این مرد بی برو برگرد عاشق شما شده | نشانه های عاشق شدن مردان

 

برایتان جالب خواهد بود

شاید بپسندید: چیزی که هر قیافه ای رو جذاب می کنه!

بیشتر بخوانید: تسخیر قلب همسر با ۵۰ جمله ناب عاشقانه و محبت آمیز!

شاید بپسندید: چیزی که هر قیافه ای رو جذاب می کنه!

احتمالا بپسندید: رابطه جنسی زیاد در مردان: ۳ خطر جدی رابطه جنسی زیاد در مردان که نمی دانستید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + 11 =

دکمه بازگشت به بالا