;
زندگی

8 بهترین فیلم های ترسناک ماورایی تاریخ سینما که باید ببینید!

بهترین فیلم های ترسناک ماورایی: مجله خبری چشمک و بخش فیلم و سریال این وب سایت در این مطلب به معرفی بهترین فیلم های ترسناک ماورایی تاریخ سینما پرداخته است. معمولا بهترین فیلم های ترسناک ماورایی با ژانر ترس گره خوده اند. با مجله خبری چشمک همراه باشید تا نگاهی به بهترین فیلم های ماوراءالطبیعه داشته باشیم.

در میان فیلم با ژانرهای مختلف،همیشه ژانر ترسناک ماورایی طرفداران زیادی داشته است و هرساله تعداد زیادی فیلم ماورایی ساخته و اکران می‌شود. سال 2021 و 2022 نیز همانند سال‌های پیش سرشار از بهترین فیلم های ماورایی بوده است.

اکنون که به پایان سال 2022 نزدیک‌تر میشویم، با تعداد بیشتری از فیلم‌هایی که قرار است در روزهای پایانی این سال اکران شود آشنا می‌شویم. همراه ما باشید.

مطلب مرتبط: معرفی بهترین سریال های 2023 که باید در این سال ببینید!(بخش سوم)

بهترین فیلم های ترسناک ماورایی

IT

Drag Me To Hell

Odd Thomas

Twenty Eight Days Later

The Sixth Sense

The Shining

Jumanji

بهترین فیلم های ماورایی 2021

Eternals

Candyman

بهترین فیلم های ماورایی 2022

Halloween Ends

Morbius

Nope

Scream

اگر شماهم به ژانر ترسناک ماورایی علاقه دارید، این مطلب مجله خبری چشمک مناسب شما است. با چشمک همراه باشید تا به بررسی 8 بهترین فیلم های ماورایی ترسناک بپردازیم.

مطلب مرتبط: معرفی بهترین سریال های 2023 که باید در این سال ببینید!(بخش دوم)

IT (2017)

نام فارسی: آن

کارگردان: اندی موشیتی

ستاره ها: جیدن مارتل، جرمی ری تیلور، سوفیا لیلیس

ژانر: ترسناک، ماوراءالطبیعه

IT (2017)

رمان نمادین استیفن کینگ به نام آن برای اولین بار در دهه 1980 میلادی اقتباس شد. فیلم آن در دهه 80 یک فیلم تلویزیونی بود که طرفداران زیادی پیدا کرد. اما این سال 2017 بود که قسمت اول از اقتباس جدید آن به کارگردانی اندی موشیتی بود که آن را به یک شاهکار تبدیل، و ترس آن را دو چندان کرد.

پنی وایسِ دقلک، به لطف آقای اسکارسگارد در نقش این دلقک قاتل، به طرز عجیبی در این فیلم به یک شخصیت شاهکار تبدیل شده است. همچنین انواع ترس و وحشتی که در فیلم وجود دارد آن‌ را به یک فیلم رکورد شکن تبدیل کرده است.

مطلب مرتبط: معرفی بهترین سریال های 2023 که باید در این سال ببینید!(بخش اول)

Drag Me To Hell (2009)

نام فارسی: مرا به دوزخ ببر

کارگردان: سم ریمی

ستاره ها: آلیسون لومن، جاستین لانگ، لورنا ریور

ژانر: ترسناک، ماوراءلطبیعه

بهترین فیلم های ترسناک ماورایی

معمولا جادوگران و ساحره‌ها فیلم های ترسناک را به اوج وحشت می‌رسانند. اما همه این‌ها در حالی است که در فیلم مرا به دوزخ ببر هیچ جادوگر یا ساحره‌ای وجود ندارد. درعوض نیرو های ماوراءلطبیعه شیطانی هستند که وارد داستان فیلم می‌شوند. پرداخت نکردن قسط وام، واقعا ترسناک است! اما این قضیه وقتی ترسناک تر میشود که کریستین که یک مامور وام در بانک است، به یک خانم مسن میگوید که او دیگر حق ندارد وام مسکن خود را تمدید کند.

آن خانم مسن، کریستین را طلسم میکند و از اینجا است که ترس و وحشتِ شوکه کننده، وارد داست می‌شود. کریستین فکر میکند که می‌تواند به زندگی عادی خود ادامه داده و با خانواده‌اش به جایی دور برود. اما او درعوض، وارد جهنم واقعی خودش میشود. طرفداران ژانر ترس که به داستان‌هایی قدرتمند علاقه دارند، بی‌شک از این فیلم خوششان خواهد آمد.

مطلب مرتبط: طوبا بویوک اوستون: ۸ حقیقت جالب در باره زیباترین بازیگر ترک که نمی دانستید

Odd Thomas (2013)

نام فارسی: توماس عجیب

کارگردان: استیفن سامرز

ستاره ها: آنتون یلیچی، اشلی سامرز، لئونور وارلا

ژانر: فانتزی، ترسناک، کمدی

Odd Thomas (2013)

توماس عجیب با بازی آنتون یلیچی فقید، شخصیت اصلی این فیلم است. فیلم توماس عجیب درباره پسری 20 ساله است که توانایی دیدن مردگان را پیدا کرده است. ارتشی از مردگان به شهر حمله‌ور می‌شوند تا از درد انسان‌ها تغذیه کنند. توماس به همراه نامزدش و کلانتر شهر، تصمیم به مقابله با مردگان و ایجاد عدالت میکنند.

کمدی کنایه آمیز و فانتزی تاریک در این فیلم، آن را به اثری قابل تامل تبدیل میکند که بینندگانی که دنبال اثر های خاص و متفاوت میگردند، از آن لذت خواهند برد. این فیلم یکی از دست‌کم گرفته شده ترین فیلم‌های استیفن سامرز است که گارکردانی فیلم‌هایی مانند Deep Rising و The Mummy را در کارنامه خود دارد.

مطلب مرتبط: بوراک اوزچیویت: ۹ حقیقت حیرت آور درباره جذاب ترین بازیگر ترک + عکس

Twenty Eight Days Later (2003)

نام فارسی: بیست و هشت روز بعد

کارگردان: دنی بویل

ستاره ها: کیلین مورفی، نیومی هریس، کریستوفر اکلستون

ژانر: درام، ترسناک، علمی-تخیلی

بهترین فیلم های ترسناک ماورایی

بهترین فیلم های ترسناک ماورایی:در سال 2003 دنی بویل با ساخت فیلم ترسناک بیست و هشت روز بعد، کمک بزرگی به ژانر فیلم ترسناک زامبی محور کرد. این فیلم یک فیلم زامبی محور محسوب می‌شود اما تفاوت زیادی با دیگر فیلم‌های زامبی محور دارد.

هرچه که نامش را بگذارید از ترس و وحشت آن کم نمی‌شود. مبتلایان دیوانه همچنان سریع و ترسناک، بینندگان را به جنون می‌کشانند. این فیلم در سال 2003 جایزه بهترین فیلم ماوراءالطبیعه در مراسم سترن را گرفت و این یک موفقیت بزرگ محسوب می‌شود.

مطلب مرتبط: لیندا اوانجلیستا سوپر مدل: پس از نابودی زیبایی اش با روسری برگشت!

The Sixth Sense (1999)

نام فارسی: حس ششم

کارگردان: ام. نایت شیامالان

ستاره ها: بروس ویلیس، هیلی حوئل اوسمنت، تونی کولت

ژانر: درام، راز آلود، دلهره آور

The Sixth Sense (1999)

وقتی صحبت از ام. نایت شیامالان می‌شود، همه او را به فیلم‌هایی که پایانی پیچیده و عجیب دارند می‌شناسند. پایان‌هایی که معمولا خوب از آب در نمی‌آید و تبدیل به یک شوخی برای مردم می‌شود. اما ما داریم راجع‌به فیلم حس ششم صحبت می‌کنیم؛ فیلمی که شیامالان را در مسیری جدید قرار داد و باعث شد دیدگاه مردم نسبت به او تغییر یابد.

این یک فیلم در رابطه با ارواح است. بروس ویلیس در نقش یک روانشناس کودک است که به تازگی یکی از بیماران خود را درمان کرده است و می‌خواهد با کودک جدیدی با بازی هیلی جوئل اوسمنت آشنا شود که ادعا میکند می‌تواند مردگان را می‌بیند. برخی این فیلم را بهترین فیلم ماورالطبیعه سال 1999 می‌نامند.

مطلب مرتبط: ۱۲ مهم ترین ترفندهای زیبایی آیشوریا رای که هر کسی می تواند انجام دهد!

The Shining

بهترین فیلم های ترسناک ماورایی: درخشش یکی از مشهورترین فیلم‌های ترسناک تاریخ سینما، تنها اثر کوبریک در ژانر وحشت است که بر اساس رمانی از استیون کینگ ساخته شده است. فیلم داستان نویسنده‌ای را روایت می‌کند که در یک زمستان سخت به‌عنوان سرایدار با خانواده‌اش در هتلی اقامت می‌کند که خالی از سکنه است؛ این فضا قرار است آرامش و فرصتی برای نویسنده فراهم کند که کتابش را بنویسد اما به جای آن فضایی ترسناک و وهم‌آلود ایجاد می‌کند.

گرچه ترس در فیلم درخشش بیشتر جنبه ذهنی دارد و از فضای اسرارآمیز هتل منتقل می‌شود اما فیلم در دوره خود جلوه‌های بصری ؤوثری نیز به کار گرفته است.

مطلب مرتبط: ۱۰ جذاب ترین بازیگر مرد سینمای ایران

Jumanji

کارگردان: جو جانستون

بازیگران: رابین ویلیامز، بانی هانت، کریستین دانست

تاریخ انتشار: ۱۹۹۵

امتیاز IMDb به فیلم: ۷ از ۱۰

امتیاز راتن تومیتوز: ۵۲ از ۱۰۰

در این فیلم کمدی محبوب ساخته شده در دهه‌ی ۹۰، دو کودک یک بازی قدیمی را در اتاق زیر شیروانی خود پیدا می‌کنند، اما متوجه می‌شوند که این بازی دارای ویژگی‌های جادویی خاصی است. اندکی بعد آن‌ها درمی‌یابند که مردی از کودکی در این تخته به دام افتاده و نمی‌تواند خودش را رها کند و لذا آن‌ها باید برای پایان یافتن کابوسی که در آن گرفتار شده‌اند به یک ماجراجویی هیجان‌انگیز بروند.

اگرچه هم اکنون این فیلم به عنوان یک فیلم کلاسیک در نظر گرفته می‌شود، اما یکی از آن دست فیلم‌هایی است که بسیاری از نوجوانان و بزرگ‌سالان هنوز هم به آن علاقه‌مند هستند. این فیلم که سرشار از ماجراجویی، رمز و راز و شور و هیجان است، توانسته به یکی از فیلم‌های ماوراء طبیعی نوجوانان پسند تمام دوران تبدیل گردد و بنابراین جای تعجبی ندارد که رتبه‌ی بالایی را در این ژانر از آن خود کرده است.

مطلب مرتبط: 15 سلبریتی معروف که در فقر بزرگ شدند!

Eternals (2021)

نام فارسی: ابدی ها

کارگردان: کلویی ژائو

ستاره ها: جما چان، ریچارد مدن، آنجلینا جولی

ژانر: اکشن، ماجراجویی، درام

Eternals (2021)

بهترین فیلم های ترسناک ماورایی:فیلم ابدی ها ابداً یک فیلم ترسناک نیست! اما وقتی صحبت از ماوراءالطبیعه شود، قطعا ابدی ها نیز جزو این لیست خواهد بود. ابدی ها جدیدترین فیلم مارول است که با بازیگران بزرگی همچون  آنجلینا جولی و ریچارد مدن و با کارگردانی خانم کلویی ژائو که سال 2021 برنده اسکار بهترین کارگردانی شد، ساخته شده است.

اما این فیلم با وجود نمرات بالای مردمی، نوانسته منتقدان را راضی کند و از نظر منتقدان، ضعیف‌ترین اثر مارول به حساب می‌آید. با این حال ابدی ها یکی از بهترین فیلم های ماوراءالطبیعه 2021 است.

یک تراژدی غیرمنتظره، ابدی ها که هزاران سال را مخفیانه در زمین زندگی میکردند را پس از وقایع فیلم انتقام جویان: پایان بازی مجبور به مقابله با بزرگترین دشمن خود بر روی زمین می‌کند.

مطلب مرتبط: ۱۰ جذاب ترین بازیگر مرد سینمای ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + 3 =

دکمه بازگشت به بالا