;
فیلم و سریال

معرفی بهترین سریال های 2023 که باید در این سال ببینید!(بخش سوم)

جذاب ترین سریال های 2023: همانطور که در بخش اول و دوم بهترین سریال های 2023 را در لیست ارائه کردیم، امروز بخش سوم و پایانی این لیست را منتشر و سریال هایی که قرار است در سال جدید میلادی منتشر شوند را به معرفی گرفته ایم.  تا پایان نوشتار با چشمک همراه باشید.

جذاب ترین سریال های 2023

 

Lockwood & Co

فصل مورد انتظار: فصل اول

کارگردانان: جو کورنیش (Joe Cornish) و ویلیام مک‌گریگور (William McGregor)

بازیگران: روبی استوکس، کامرون چپمن، علی حاجی حشمتی و…

تاریخ احتمالی پخش: 27 ژانویه 2023 (7 بهمن 1401)

شاید بپسندید: می دونی واقعاً چند ساله ای!؟| با این آزمون علمی،سن واقعی (بیولوژیکی) خودت رو تشخیص بده!

Lockwood & Co

لاک وود و شرکا نام مجموعه کتابی به قلم جاناتان استرود است. این مجموعه ۵ جلدی بسیار مهیج و جالب است و در ژانر وحشت نوشته شده. اولین کتاب این مجموعه با نام””پلکان ارواح”” توسط آرزو مقدس ترجمه و در انتشارات پرتقال چاپ شده‌است. همچنین هر پنج جلد مجموعه توسط نشر سایه گستر به چاپ رسیده شده است. قسمتی از کتاب لاک وود و شرکا: پلکان ارواح:

دختر مرده آنجا، آن طرف خط آهن، کنارم ایستاده بود. چنان واضح بود که انگار زنده است، نفس می‌کشد و به یک روز آفتابی چشم دوخته. نور سرد و ضغیفی به چهره اش می‌تابید. همان طوری می دیدمش که در گذشته‌ها بوده؛ گونه‌های برآمده، دماغ کوچک، دهانی بزرگ با لب‌های برجسته و چشمانی پر از التماس.

سریال جدید نتفلیکس ۲۰۲۳ لاک‌وود و دوستان در واقع یک تریلر کارآگاهی بریتانیایی است که در اوایل سال 2023 منتشر خواهد شد‌. جو کورنیش این اثر را از کتابی با همین نام اثر جاناتان استرود (Jonathan Stroud) اقتباس کرده است. سریال شامل 8 قسمت خواهد بود و کشمکش‌های گروهی نوجوان بااستعداد که به شکار ارواح مشغول هستند را نشان می‌دهد. که می‌داند؟ شاید لاک‌وود و دوستان یکی از بهترین سریال های نتفلیکس 2023 باشد.

مطلب مرتبط: طوبا بویوک اوستون: ۸ حقیقت جالب در باره زیباترین بازیگر ترک که نمی دانستید

Sweet Tooth

فصل مورد انتظار: فصل دوم

توسعه‌دهنده: جیم مایکل

بازیگران: نانسو آنوزی، کیریستین کانوری، عدیل اختر و…

تاریخ احتمالی پخش: ژانویه یا فوریه 2023 (دی یا بهمن 1401)

10 مسخره ترین رژیم غذایی کاهش وزن که باور نمی کنید کسی در گذشته آنها را انجام می داده!

جذاب ترین سریال های 2023

از سریال های جدید نتفلیکس 2023 باید به دندان شیرین یا شیرینی خور اشاره کنیم. جیم مایکل این سریال را از روی کتاب کمیکی با همین نام اثر جف لمیر (Jeff Lemire) ساخته شد. تاکنون یک فصل هشت قسمته از این سریال منتشر شده است‌. تاریخ انتشار دقیق دندان شیرین هنوز مشخص نیست اما در اوایل سال 2023 اتفاق خواهد افتاد.

شاید بپسندید: 30 زیباترین شاهکارهای معماری جهان که چشم ها را نوازش می دهند!

The Marked Heart

فصل مورد انتظار: فصل دوم

سازنده: لئوناردو پادرون (Leonardo Padrón)

بازیگران: مایکل براون، آنا لوسیا دومینگیز، سباستین مارتینز و…

تاریخ احتمالی پخش: 19 آوریل 2023 (30 فروردین 1402)

تپش قلب، سریال جدید نتفلیکس ۲۰۲۳، از دیگر آثاری است که در بهار 2023 از این پلتفرم منتشر خواهد شد. سریال به داستان مردی به نام سیمون می‌پردازد که همسرش کشته می‌شود تا قلب او به همسر میلیونری قدرتمند پیوند داده شود. سیمون نیز برای انتقام وارد دنیای خطرناک قاچاق اعضای بدن می‌شود.

مطلب مرتبط: بوراک اوزچیویت: ۹ حقیقت حیرت آور درباره جذاب ترین بازیگر ترک + عکس

Shadow and Bone

تاریخ پخش: سال ۲۰۲۳

پخش‌کننده: سرویس آنلاین نتفلیکس

احتمالاً بپسندید: ۸ نکته جالب در مورد کراش دخترای ترک و ایرانی، بوراک اوزچیویت از زبان خودش!

Shadow and Bone

سریال «استخوان و سایه» بر اساس مجموعه کتاب‌هایی به همین نام ساخته شده و فصل اول آن در سال ۲۰۲۱ میلادی روی سرویس آنلاین نتفلیکس عرضه شد و توانست توجه مخاطبان را به خودش جلب کند. حالا فصل دوم این سریال قرار است در سال ۲۰۲۳ میلادی عرضه شود.

سریال بر اساس مجموعه رمان‌های پرفروش دنیای گریشا از لی باردوگو ساخته شده است، در یک جهان جنگ‌زده اتفاق می‌افتد. زمانی که سرباز فرومایه و یتیم (آلینا استارکوف) متوجه قدرتی خارق‌العاده میشود که می‌تواند کلید آزادی کشورش باشد، از تمام چیزهایی که میشناسد جدا میشود تا در ارتش گریشا آموزش ببیند.

وقتی در تلاش است که بر قدرت خود مسلط شود، درمی‌یابد که متحدان و دشمنان می‌توانند یکسان باشند و هیچ چیز در این دنیای مجلل آن چیزی نیست که به نظر می‌رسد. نیروهای خطرناکی از جمله گروهی از مجرمان کاریزماتیک درگیر این ماجرا هستند که زنده ماندن را به چیزی بیشتر از جادو نیازمند می‌کنند.

به دنبال اتفاقات فصل اول سریال «استخوان و سایه» ماجراجویی‌های بسیار زیادی در انتظار شخصیت‌های اصلی داستان همچون آلینا، مال و درگز است. بازیگران جدیدی به فصل دوم سریال اضافه شده‌اند و بن بارنز (Ben Barnes) نیز بار دیگر نقشش به عنوان ژنرال کیریگن را بازآفرینی خواهد کرد.

Squid Game

فصل مورد انتظار: فصل دوم

سازنده: هوانگ دونگ-هیوک (Hwang Dong-hyuk)

بازیگران: لی جونگ-جائه، پارک هائه-سو، وی ها-جون و…

تاریخ احتمالی پخش: اواخر 2023 یا اوایل 2024

Squid Game

سریال بازی مرکب یکی از پربیننده‌ترین و بهترین مینی سریال های نتفلیکس 2023 بود که توانست رکوردهای زیادی را بشکند و باری دیگر کشور کره جنوبی را در سطحی دیگر به جهانیان معرفی کند. اما این اثر به دلیل استقبال زیاد یک مینی سریال نماند و سازندگان بعد از یک فصل 9 قسمتی تصمیم بر ادامه آن گرفتند. احتمال زیاد این سریال که فصل دوم آن تایید شده، در اواخر 2023 یا اوایل 2024 منتشر شود. این اثر از احتمالا بهترین سریال های نتفلیکس 2023 درباره گروهی از افراد است که به دلیل مشکلات مالی بازی خطرناکی را شروع می‌کنند.

این مجموعه به‌خاطر شباهت‌هایی که با فیلم ژاپنی هر طور خدایان بخواهند داشت مورد انتقاد قرار گرفت. این فیلم اقتباسی از مانگایی با همین نام است که در سال ۲۰۱۴ منتشر شد و داستان آن حول محور نسخه‌های خطرناکی از بازی‌های کودکانه مانند نسخهٔ ژاپنی «نور قرمز، نور سبز» می‌چرخد.

هوانگ دونگ-هیوک در پاسخ به ادعاهای مبنی بر سرقت ادبی گفت، کار بر روی فیلم‌نامه را از سال ۲۰۰۸ آغاز کرده و شباهت‌های بین دو فیلم که در هنگام فیلم‌بردای از آن‌ها مطلع شده، تصادفی است. او اذعان داشت، از کمیک‌ها و انیمیشن‌های ژاپنی همچون نبرد سلطنتی و بازی دروغین الهام گرفته‌است.

مطلب مرتبط: لیندا اوانجلیستا سوپر مدل: پس از نابودی زیبایی اش با روسری برگشت!

The Lincoln Lawyer

فصل مورد انتظار: فصل دوم

سازنده: دیوید ای. کلی (David E. Kelley)

بازیگران: همچون مانوئل گارسیا-رولفو، نو کمبل، بکی نیوتون و…

تاریخ احتمالی پخش: سال 2023 (احتمالا پاییز)

The Lincoln Lawyer

درام حقوقی وکیل لینکلن احتمالا از بهترین سریال های نتفلیکس 2023 باشد. فصل اول این اثر در سال 2022  و طی 10 قسمت بر اساس رمان The Brass Verdict مایکل کانلی (Michael Connelly) ساخته شد. حال فصل دوم این سریال نیز تایید شده و قرار است که دنباله فصل اول و بر اساس رمان The Fifth Witness از همان نویسنده باشد، در سال 2023 پخش خواهد شد. وکیل لینکلن درباره میکی هالر وکیلی ماهر است که کارهای خود را پشت ماشین لینکلن خود انجام می‌دهد.

میکی‌هالر وکیل مدافع جنایی است که در اتوموبیل خود کارهای وکالت را برای افراد مختلف انجام می‌دهد. اما در آخرین پرونده اش که مربوط به دفاع از یک متهم به قتل است، متوجه می‌شود که این یک پروندهٔ ساده نیست و بازی‌های خطرناکی در پشت پرده آن قرار دارد؛ بازی‌هایی که جان موکل و خودش را تهدید می‌کند.

مطلب مرتبط: ۱۲ مهم ترین ترفندهای زیبایی آیشوریا رای که هر کسی می تواند انجام دهد!

Ahsoka

تاریخ پخش: سال ۲۰۲۳

پخش‌کننده: سرویس آنلاین دیزنی پلاس

Ahsoka

سریال «آسوکا» یکی دیگر از سریال‌های فرنچایز «جنگ ستارگان» به شمار می‌رود که روی سرویس آنلاین دیزنی پلاس پخش خواهد شد. این سریال همانطور که از نامش پیدا است، داستان شخصیت آسوکا تانو را دنبال می‌کند که یکی از شخصیت‌های محبوب در سریال‌های انیمیشنی یاغیان جنگ ستارگان (Star Wars Rebels) و جنگ ستارگان: جنگ‌های کلون (Star Wars: The Clone Wars) محسوب می‌شود.

شخصیت آسوکا تانو برای اولین بار به صورت لایو اکشن در سریال «مندلورین» با بازی روزاریو داوسون (Rosario Dawson) به تصویر کشیده شده بود و حالا قرار است در سریال اختصاصی خودش حضور داشته باشد.

هیدن کریستنسن (Hayden Christensen) که اخیرا بار دیگر در نقش آناکین اسکای‌واکر یا دارث ویدر در سریال اوبی وان کنوبی (Obi-Wan Kenobi) نقش‌آفرینی کرده بود، قرار است در سریال «آسوکا» نیز این نقش را به تصویر بکشد.

مطلب مرتبط: ۱۰ جذاب ترین بازیگر مرد سینمای ایران

Masters of the Air

تاریخ پخش: سال ۲۰۲۳

پخش‌کننده: سرویس آنلاین اپل تی‌وی پلاس

سریال گروه جوخه برادران (Band of Brothers) و سریال اقیانوس آرام (The Pacific) دو مینی‌سریال برجسته و موفق به شمار می‌روند که داستان‌هایی از جنگ جهانی دوم را به تصویر کشیده بودند. این دو سریال به تهیه‌کنندگی استیون اسپیلبرگ (Steven Spielberg)، تام هنکس (Tom Hanks) و کری جوجی فوکوناگا (Cary Joji Fukunaga) بودند.

حالا این سه نفر تهیه‌کنندگی مینی سریال تازه‌ای در ژانر جنگی را برعهده دارند که به نام سریال «اربابان آسمان» شناخته می‌شود. این سریال قرار است داستانی دیگر از نیروهای متفقین در جنگ جهانی دوم را برای مخاطبان به نمایش بگذارد.

سریال «اربابان آسمان» بر اساس کتابی به همین نام ساخته شده و داستانی از زندگی در دوران جنگ در انگلیس و کمپ‌های زندانیان در آلمان را روایت می‌کند، جایی که ده‌ها هزار نفر از نیروی هوایی متفقین بخشی از دوران جنگ را سپری کردند.

از جمله بازیگرانی که در سریال «اربابان آسمان» نقش‌آفرینی می‌کنند، می‌توان به آستین باتلر (Austin Butler)، کالوم ترنر (Callum Turner)، آنتونی بویل (Anthony Boyle)، بری کیوگان (Barry Keoghan)، ان‌کوتی گاتوا (Ncuti Gatwa) و فین اوشیا (Finn O’Shea) اشاره کرد.

مطلب مرتبط: 15 سلبریتی معروف که در فقر بزرگ شدند!

Young Wallander

فصل مورد انتظار: فصل سوم

توسعه‌دهنده: بن هریس (Ben Harris)

بازیگران: آدام پالسون، ریچارد دیلان، لیانه بست

تاریخ احتمالی پخش: سال 2023

والاندر جوان یکی از سریال های جدید نتفلیکس است که از سال 2020 تاکنون طی 2 فصل و 12 قسمت پخش شد. اکنون نیز خبر پخش فصل سوم آن از نتفلیکس رسید. داستان درباره افسری به نام کرت والاندر است که به تازگی از دانشکده افسری فارغ‌التحصیل شده و اولین پرونده خود را می‌پذیرد.

والندر جوان نام یک سری تله فیلم درام است که براساس نوشته‌های هنینگ مانکل در مورد کارآگاه خیالی کورت والاندر است. این سریال در ۳ سپتامبر ۲۰۲۰ از نتفلیکس پخش شد و آدام پالسون نقش کورت والندر را بازی کرد.

مطلب مرتبط: چهره واقعی سلبریتی ها: عکس های بدون آرایش سلبریتی های مشهور جهان

 Fallout

تاریخ پخش: سال ۲۰۲۳

پخش‌کننده: سرویس آنلاین آمازون پرایم

 Fallout

سریال «فال‌اوت» یکی از اقتباس‌های سریالی بر اساس بازی‌های ویدیویی به شمار می‌رود که به احتمال بسیار زیاد در سال آینده میلادی از سرویس آنلاین آمازون پرایم پخش خواهد شد. این سریال بر اساس بازی‌ای پساآخرالزمانی به همین نام است و در حال حاضر اطلاعات زیادی در مورد داستان آن در دست نیست.

با این حال، آشکار شده که والتون گاگینز (Walton Goggins) قرار است نقش یکی از شخصیت‌های اصلی سریال «فال‌اوت» را به تصویر بکشد. خالقان سریال وست‌ورلد (Westworld) نیز یعنی جاناتان نولان (Jonathan Nolan) و لیسا جوی (Lisa Joy) از جمله سازندگان و نویسندگان سریال «فال‌اوت» به شمار می‌روند.

مطلب مرتبط: آنجلینا جولی و ۷ راز زیبایی و جذابیت این ستاره مشهور هالیوود

True Detective: Night Country

تاریخ پخش: اواخر سال ۲۰۲۳

پخش‌کننده: شبکه اچ‌بی‌او

سریال کاراگاه حقیقی (True Detective) با فصل اول خود توانست توجه بسیار زیادی را به خودش جلب کند و علاقه‌مندان به ژانر جنایی را به سمت خود بکشاند. با این حال، فصل‌های دوم و سوم نتوانستند آن طور که باید همانند فصل اول برجسته و درخشان باشند.

در فصل چهارم سریال «کاراگاه حقیقی» که به صورت رسمی به عنوان «کاراگاه حقیقی: کشور شب» شناخته می‌شود، جودی فاستر (Jodie Foster) نقش یک کاراگاه را بازی می‌کند. این سریال داستان شهری دورافتاده در آلاسکا را روایت می‌کند که در میان تاریکی طولانی زمستان در این ایالت، شش نفر به شکلی اسرارآمیز ناپدید می‌شوند و حالا کاراگاه لیز دنورز با بازی جودی فاستر باید معمای این پرونده را حل کند.

فصل چهارم سریال «کاراگاه حقیقی» مدت‌ها است در دست توسعه قرار دارد، با این حال، پخش آن در اواخر سال ۲۰۲۳ میلادی خوشبینانه به نظر می‌رسد و احتمال اینکه در سال ۲۰۲۴ میلادی پخش شود نیز دور از انتظار نیست.

منبع و منشأ اصلی مجموعه کارآگاه واقعی، برگرفته شده از مجله‌های زرد، خصوصاً مجله‌ای تحت همین عنوان است که در قرن بیستم منتشر می‌شد و البته کمی حالت دلهره‌آور نیز به آن اضافه شد. همچنین تعدادی از جملات این مجموعه از روی کتاب شاه زردپوش، نوشته رابرت چمبرز نوشته شده و حتی بعضی از دیالوگ‌ها مستقیماً از آثار نویسندگانی چون توماس لیگوتی الهام گرفته شده‌اند. نویسنده و خالق اصلی مجموعه کارآگاه واقعی، نیک پیزولاتو طی مصاحبه‌ای با وال‌استریت جورنال خود نیز این‌گونه الهام گرفتن‌های قسمت‌هایی از داستانش را تأیید کرده‌است.

شاید بپسندید: هانده ارچل: ۱۰ حقیقت جالب در مورد او که از شنیدنش تعجب می کنید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج − 4 =

دکمه بازگشت به بالا