;
تناسب اندام و تغذیهزندگی

از بین بردن قطعی چربی شکم: با این ۸ نکته برای همیشه شکم صافی داشته باشید!

از بین بردن قطعی چربی شکم: اگرچه وقتی در آینه نگاه می کنیم، شکم بزرگ برای ما ناراحت کننده است. اما مهم تر این که  چربی شکم باعث مشکلات سلامتی جدی می شود. در واقع چربی موجود در اندام های داخلی بیشترین آسیب را به بدن می زند. به گفته محققان، چربی اضافی اطراف شکم خطر ابتلا به بیماری ها از جمله بیماری متابولیک، دیابت، کبد چرب، بیماری قلبی، کلسترول بالا، سندرم تخمدان پلی کیستیک، اضافه وزن همچنین خطر آپنه خواب، درد مفاصل و انواع مختلف سرطان را افزایش می دهد.

متأسفانه خلاص شدن از شر چربی های شکم به آسانی انجام دراز و نشست چند بار در هفته نیست. مردم تعجب می کنند که چرا نمی توانند تنها با انجام دراز و نشست از شر چربی های شکم خلاص شوند. هنگامی که دراز و نشست انجام می دهید، شکم خود را تقویت می کنید، اما چربی شکم و پوست شل را هدف قرار نمی دهید.

از بین بردن قطعی چربی شکم، لازم است درک کنیم که مناطقی در بدن ما که در آن چربی اضافه و از دست می دهیم نیز به ژنتیک مربوط می شود. اگرچه کاهش چربی شکم به دلیل استعداد ژنتیکی دشوار است، اما همچنان می‌توانیم با برخی راهکارها از شر چربی‌ها خلاص شویم. در بخش تناسب اندام و تغذیه ۸ نکته موثر برای از بین بردن چربی شکم بررسی شده است.

بیشتر بخوانید: علم تایید می کند، ۱۹ موثرترین روش برای از بین بردن چربی شکم

۸ نکته موثر برای از بین بردن چربی شکم

۱.ورزش و تمرینات قدرتی

ورزش‌هایی که ضربان قلب شما را بالا می‌برند و عرق می‌کنید به شما کمک می‌کند هم از شر چربی‌های احشایی و هم چربی زیر پوستتان خلاص شوید. تمرینات هوازی کالری هایی را که می سوزانید به طور کلی افزایش می دهد و به کاهش کل چربی بدن شما کمک می کند، به خصوص زمانی که تغییراتی در رژیم غذایی ایجاد می شود.

از بین بردن قطعی چربی شکم، برای خلاص شدن از شر چربی احشایی، باید حداقل ۱۵۰دقیقه در هفته یک برنامه کاردیو تعیین کنید و ۲ تا ۳ بار در هفته به تمرینات قدرتی کل بدن اضافه کنید. هر ماهیچه ای که به بدن خود اضافه می کنید به شما این امکان را می دهد که در زمان استراحت کالری بیشتری بسوزانید.

از بین بردن قطعی چربی شکم، از طرف دیگر، ورزش های قلبی عروقی، متابولیسم را هم در حین ورزش و هم برای مدت کوتاهی پس از آن تسریع می کنند. اثرات غیر مستقیم ورزش بر وزن می تواند به ما کمک کند بهتر بخوابیم و غذا خوردن احساسی خود را کنترل کنیم.

از بین بردن قطعی چربی شکم

۲.نوشیدنی های شیرین و پر کالری را محدود کنید

مصرف بیش از حد نوشیدنی های شیرین با تجمع وزن اضافی در ناحیه کمر مرتبط است. نوشیدن بیش از حد نوشیدنی ها و آبمیوه های شیرین می تواند مضر باشد. وقتی کالری هایمان را با نوشیدن، نه با خوردن، دریافت می کنیم، به اندازه کافی احساس سیری نمی کنیم. به عنوان مثال، وقتی سه پرتقال می خورید، همان مقدار کالری دریافت می کنید که وقتی آب سه پرتقال می نوشید. با این حال، وقتی غذا می خورید، برای مدت طولانی تری احساس سیری می کنید.

۳.تا حد امکان استراحت کنید

از بین بردن قطعی چربی شکم، احساس استرس باعث می شود بدن شما هورمون استرس کورتیزول را در جریان خون آزاد کند. اگرچه این می تواند باعث افزایش وزن شود، اما مطالعاتی وجود دارد که رابطه بین کورتیزول و مقدار زیادی چربی احشایی را نشان می دهد.

از بین بردن قطعی چربی شکم، سعی کنید استرس خود را کاهش دهید تا ناحیه کمر خود را باریک کنید. یوگا، مدیتیشن، درمان و فعالیت های بدنی به شما کمک می کند استرس خود را کنترل کنید.

اگرچه کورتیزول در استرس و افزایش وزن نقش دارد، اما استرس نیز می‌تواند باعث شود که ما آنچه می‌خوریم را افزایش دهیم. معمولاً افراد برای استراحت یا پرت کردن حواس خود چیزی می خورند.

۴.فیبر بیشتری مصرف کنید

خوردن غذاهای فیبری مانند نخود، عدس و موز باعث می شود برای مدت طولانی تری احساس سیری کنید. فیبر محلول در این غذاها در آب حل می شود و سرعت عبور غذا از معده به روده را کند می کند و آن را تبدیل به ژل می کند.

از بین بردن قطعی چربی شکم، در عین حال، با یک رژیم غذایی متعادل که شامل غلات کامل، میوه ها و سبزیجات است، می توانیم فیبر بیشتری را در رژیم غذایی خود بگنجانیم. اگر غذاهای غنی از فیبر مصرف کنید، به طور کلی غذاهای فرآوری شده کمتری خواهید خورد.

بیشتر بخوانید: از بین بردن چربی شکم با خوردن این ۱۴ مواد غذایی

از بین بردن قطعی چربی شکم

۵.الکل را محدود کنید

مطالعات نشان داده است افرادی که زیاد الکل می‌نوشند بیشتر از افرادی که مشروبات الکلی مصرف می‌کنند، چربی شکم دارند. علاوه بر کالری که با مصرف زیاد الکل دریافت می کنید، می توانید محدودیت های خود را در حین نوشیدن الکل حذف کنید.

به عنوان مثال، ممکن است بخواهید با شراب خود پنیر یا با آبجو بال مرغ بخورید. اگرچه این غذاها و نوشیدنی ها به خوبی با هم ترکیب می شوند، اما اگر به میزان مصرف خود توجه نکنید، می توانید کالری زیادی دریافت کنید.

از بین بردن قطعی چربی شکم، اگر بیش از دو نوشیدنی در روز می نوشید، سعی کنید میزان الکل مصرفی خود را کاهش دهید. در طول روز پروتئین مصرف کنید. حتما پروتئین را در وعده های غذایی خود بگنجانید. برای پروتئین می توانید از گوشت، ماهی، تخم مرغ، لبنیات و حبوبات استفاده کنید.

پروتئین به شما کمک می کند احساس سیری کنید، سطح هورمون گرسنگی را کاهش می دهد و حتی باعث می شود در وعده غذایی بعدی کمتر غذا بخورید.

برای مصرف پروتئین کافی نیازی به پیروی از رژیم های غذایی پر پروتئین نداریم، بلکه باید مصرف پروتئین را در طول روز مصرف کنیم. همچنین می توانید پروتئین را در میان وعده های خود مصرف کنید. ما در طول میان وعده ها تمایل به پرخوری داریم. به همین دلیل می توانید با خوردن ماست یا پنیر رشته ای در میان وعده احساس سیری بیشتری کنید.

۶.خواب را فراموش نکن

خواب خوب شبانه بسیار مهم است. یک خواب خوب شبانه می تواند خلق و خوی شما را تقویت کند و بهره وری شما را افزایش دهد. وقتی صحبت از چربی شکم و کاهش وزن می شود، خواب می تواند بر هورمون های کنترل کننده اشتها به نام گرلین و لپتین تأثیر بگذارد.

هنگامی که ما خوب نمی خوابیم یا کمبود خواب را تجربه می کنیم، هورمون های گرسنگی می توانند تحت تأثیر قرار گیرند. با پاسخ بیوشیمیایی به کمبود خواب، ما می خواهیم بیشتر بخوریم. هفت ساعت خواب در شب را هدف قرار دهید. با خاموش کردن دستگاه های دیجیتال یک ساعت قبل از خواب و تلاش برای داشتن ساعت خواب و بیداری منظم، خواب خود را در اولویت قرار دهید.

از بین بردن قطعی چربی شکم

۷.کربوهیدرات های سالم مصرف کنید

از بین بردن قطعی چربی شکم، در حالی که کربوهیدرات ها شهرت بدی دارند، همه کربوهیدرات ها بد نیستند. کربوهیدرات های فرآوری شده مانند نان سفید، پاستا، چیپس و کراکر فیبر بسیار کمی دارند و می توانند باعث افزایش قند خون شوند. در عوض، می توانید نان و پاستا ۱۰۰ درصد غلات کامل، برنج قهوه ای و لوبیا را امتحان کنید. حفظ تعادل، تنوع و اعتدال مهم است. پروتئین بدون چربی، سبزیجات زیاد، مقادیر متوسط ​​میوه، مقادیر متوسط ​​غلات کامل و لبنیات کم چرب یک رژیم غذایی سالم برای اکثر افراد است.

۸.آنچه می خورید و ورزش می کنید را کنترل کنید

از بین بردن قطعی چربی شکم، تحقیقات نشان می‌دهد که داشتن یادداشت روزانه غذایی و ثبت ورزش به افراد کمک می‌کند تا احساس موفقیت کنند. افرادی که سعی در کاهش وزن دارند، اگر آنچه را که می خورند و ورزش می کنند پیگیری کنند، می توانند به نتایج بهتری دست یابند. اگرچه دلیل این امر به طور کامل از نظر علمی شناخته نشده است.

از بین بردن قطعی چربی شکم، اما هوشیار بودن و هوشیاری ممکن است بر رفتارهای مرتبط با سلامتی تأثیر بگذارد. با پیگیری آنچه می خورید، می توانید تصمیمات هوشمندانه تری بگیرید. به این ترتیب می توانید در مورد خوردن چیپس سیب زمینی تجدید نظر کنید و تصمیم بگیرید که هویج را به عنوان میان وعده مصرف کنید.

بیشتر بخوانید: از بین بردن چاقی شکم: ۱۰ غذای فوق العاده برای نابودی چربی شکم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 14 =

دکمه بازگشت به بالا