;
خانواده و زناشوییزندگی

ویژگی های زن خودخواه: ۲۰ ویژگی یک زن خودخواه را بشناسید

ویژگی های زن خودخواه: شاید برای همه مردان این یک سوال بزرگ باشد که چگونه می توان تشخیص داد که یک زن خودخواه و خود محور است؟ زیرا اگر زنی بیش از حد خودخواه و خودمحور باشد نمی تواند انتخاب مناسب برای ازدواج باشد. او اهل سازش و فداکاری نیست. در حالی که زندگی مشترک سازش و گاهی فدارکاری است. در بخش خانواده و زناشویی ۲۰ ویژگی یک زن خودخواه بررسی شده است.

بیشتر بخوانید: خصوصیات زن لجباز: ۷ دلیل قانع کننده برای ازدواج با زن لجباز که نمی دانستید

۲۰ ویژگی یک زن خودخواه را بشناسید

۱. او به احساسات کسی جز احساسات خود اهمیت نمی دهد

ویژگی های زن خودخواه، نشانه بارز یک زن خودخواه این است به جز احساسات خود به احساسات کس دیگر اهمیت نمی دهد. به نظر می رسد او فاقد هرگونه همدردی یا همدلی است. او قادر به دیدن چیزها از نگاه کسی دیگر به جز خودش نیست. تقریبا گویی او توسط احساسات خود کور شده است. بنابراین نمی تواند، یا نمی خواهد، احساسات کس  دیگر را در نظر بگیرد.

مطلب مرتبط: ویژگی های زن خودخواه: ۲۰ ویژگی یک زن خودخواه را بشناسید

۲.قبل از صحبت فکر نمی کند

او به این موضوع فکر نمی کند که چگونه کلماتش ممکن است بر دیگران تأثیر بگذارد. در واقع، او اغلب چیزهای کاملا ناگهانی یا ناخوشایند را به زبان می آورد و ظاهرا به پیامد حرف هایش فکر نمی کند. در واقع او قبل از صحبت کردن برای فکر کردن وقت نمی گذارد، زیرا افکار و احساسات خود را بالاتر از دیگران قرار می دهد.

۳.او از مردم سوء استفاده می کند

ویژگی های زن خودخواه، این یکی کاملا واضح است. یک زن خودخواه همیشه سعی می کند از موقعیت به نفع خودش استفاده کند. آنها دائما به دنبال راه هایی هستند تا پول، قدرت، توجه یا هر چیز دیگری را که می خواهند به دست آورند. هیچ لطفی برای درخواست یک زن خودخواه آنقدر بزرگ نیست، زیرا او انتظار دارد دیگران خود را به خاطر او فدا کنند.

مطلب مرتبط: 10 مهمترین نشانه های نیاز به ازدواج درمانی که برای بقای زندگی مشترک باید جدی بگیرید!

۴.بهانه می آورد

ویژگی های زن خودخواه، اگر او کار اشتباهی انجام دهد، برای این که چرا مشکلی ندارد، بهانه ای می آورد. سپس سعی خواهد کرد همه را متقاعد کند که در وهله اول کار اشتباهی انجام نداده است.

۵.او فقط به آنچه در زندگی اش می گذرد اهمیت می دهد

مشکلات او همیشه بزرگتر است، زندگی او همیشه جالب تر است. بنابراین او واقعاً به آنچه در زندگی دیگران می گذرد علاقه مند نیست. اما انتظار دارد مشکل او مشکل همه باشد و بقیه به او اهمیت دهند.

بیشتر بخوانید: سوالات قبل از ازدواج: ۵۱ مهم ترین سوالات قبل از ازدواج که سرنوشت سازند!

۶.وقتی صحبت می کنید حرف شما را قطع می کند

ویژگی های زن خودخواه، وقتی می خواهید با او صحبت کنید، او هر چند ثانیه یکبار حرف شما را قطع می کند. به خصوص در هنگام مشاجره، او می خواهد مکالمه را کنترل کند و علاقه ای به گوش دادن به دیدگاه شما ندارد. بنابراین او هرگز اجازه نمی دهد جمله خود را تمام کنید. او در وسط جمله شما را قطع می کند و دوباره درباره شما صحبت می کند.

ویژگی های زن خودخواه

۷.او عاشق دریافت است اما نه بخشیدن

زنان خودخواه احساس حق طلبی دارند. به همین دلیل است که آنها همیشه انتظار دارند که از بقیه هر چیزی را دریافت کنند. اما هرگز نمی خواهند به بقیه چیزی را ببخشند. در واقع آنها دوست ندارند دارایی های خود را به اشتراک بگذارند یا به دیگران کمک کنند، اما انتظار دارند دیگران کمک کنند و با آنها شریک شوند.

۸.او فکر می کند که خودش بهتر می داند

ویژگی های زن خودخواه، او معتقد است که بهتر از دیگران می داند. او احساس می کند که حق دارد همه تصمیمات را بگیرد، حتی زمانی که صلاحیت انجام این کار را ندارد. او فکر می کند که باید بتواند تصمیم بگیرد که کدام مسیر را بدون مشورت با شخص دیگری انتخاب کند. او فکر می کند همه چیز را می داند و بنابراین فرض می کند که بقیه باید با او موافق باشند.

بیشتر بخوانید: تفاوت های زن و مرد: ۷ تفاوت بزرگ بین زن و شوهر که حتما باید بدانید!

۱۰. او همیشه شاکی است

او از همه چیز شاکی است. انگار هیچ وقت هیچ کس  به اندازه کافی خوب نیست. این به این دلیل است که دختران خودخواه فکر می کنند که دنیا چیزی به آنها مدیون است. آنها نمی توانند فراتر از موقعیت خود نگاه کنند و بنابراین مشکلات را همه جا می بینند. چه در مورد خانواده، دوستان، شغل، یا فقط گارسونی باشد که هنوز برای او نوشیدنی نیاورده است.

۱۱.او بقیه را قربانی می کند

زنان خودخواه می خواهند راه خود را طی کنند و بنابراین آماده هستند تا دیگران را برای تحقق آن قربانی کنند. آنها دقیقاً می دانند چگونه از کلمات و اعمال برای رسیدن به آنچه می خواهند استفاده کنند. آنها ممکن است وانمود کنند که به شخص دیگری اهمیت می دهند، اما در واقع از آنها برای رسیدن به اهداف خود استفاده می کنند.

۱۲.او هرگز راضی نیست

ویژگی های زن خودخواه، یکی از ظریف‌ترین نشانه‌های یک فرد خودخواه این است که هرگز از چیزی که دارد راضی نیست. آن‌ها همیشه احساس می‌کنند که چیزی کم است، مهم نیست برایشان چه می‌کنید. آن‌ها همیشه بیشتر می‌خواهند، به جای این که قدردانی واقعی خود را برای چیزهایی که از قبل دارند، نشان دهند.

۱۳.او دوست دارد در مرکز توجه باشد

یک زن خودخواه اغلب به دنبال موقعیت هایی است که بتواند همه چیز را در مورد خود بسازد. او احتمالاً عاشق این است که مرکز جهان و مرکز توجه باشد، به خصوص در مهمانی ها. زمانی که به نظر نمی‌رسد همه چشم‌ها به او خیره شده است، ممکن است بدخلقی کند.

۱۴.او همیشه دیر می کند یا شما را منتظر می گذارد

ویژگی های زن خودخواه، اگر از او بخواهید که در جایی با شما ملاقات کند، مطمئناً او دیر می آید. یا تا زمانی که برخی از کارهای لحظه آخری را تمام می کند، شما را منتظر نگه می دارد. همه چیز در جدول زمانی و برنامه او است. به نظر می رسد که او به وقت دیگران احترام نمی گذارد. او حتی در آخرین لحظه بدون فکر کردن، اگر به صلاح او باشد، قرار با شما را لغو می کند.

۱۵.او نمی تواند سازش کند

سازش یک مفهوم بیگانه برای یک زن خودخواه است. او از شما انتظار دارد که کارها را به روش او انجام دهید، در غیر این صورت اگر مخالف باشید، او یا شما را نادیده می گیرد یا سعی می کند نظر شما را تغییر دهد. حد وسطی وجود ندارد یا با او موافق هستید یا اشتباه می کنید.

بیشتر بخوانید: زن مورد علاقه مردان: ۲۰ ویژگی یک همسر خوب و ایده آل

ویژگی های زن خودخواه

۱۶. او همیشه انتقاد می کند

ویژگی های زن خودخواه، زنان خودخواه مدام در حال قضاوت و انتقاد هستند. آنها به سرعت از دیگران ایراد می گیرند و از آنها انتقاد می کنند. آنها معتقدند که حق با آنهاست و بقیه اشتباه می کنند. او همچنین ممکن است دیگران را سرکوب کند، فقط برای اینکه احساس بهتری داشته باشد.

۱۷.وقتی صحبت می کند، همیشه می گوید “من” و هرگز “ما”

این یکی دیگر از نشانه های یک زن خودخواه است. معمولاً وقتی روابط نزدیکی دارید، بیشتر به جای از «من» از «ما» استفاده می‌کنید. اما یک زن خودخواه به استفاده از اصطلاحات مفرد ادامه می دهد، حتی زمانی که داستان یا موقعیت به شخص دیگری مربوط می شود. این به شما نشان می دهد که او تا حد زیادی به أمور از دیدگاه انفرادی فکر می کند.

۱۸.او هرگز دستش را در جیبش نمی کند

ویژگی های زن خودخواه، او انتظار دارد که دیگران همیشه در خدمت او باشند. این فرض وجود دارد که هر کسی که با او باشد، به خصوص اگر قرار ملاقاتی داشته باشد، هزینه نوشیدنی ها، وعده های غذایی، فعالیت ها و غیره را بپردازد.

۱۹.زمانی که برایش مناسب باشد دروغ می گوید

یک زن خودخواه برای محافظت از خود دروغ می گوید. او می داند که دروغ گفتن یکی از ساده ترین راه ها برای فریب دادن دیگران است. او از آن به عنوان ابزاری برای رسیدن به هدف خود استفاده می کند. او دروغ می گوید تا چیز ناخوشایندی به شما نگوید. یا دروغ می گوید تا خودش را خوب جلوه دهد. او حتی دروغ می‌گوید تا شما را وادار کند که او از آنچه واقعاً هست بهتر است.

۲۰.او کنترل می کند

ویژگی های زن خودخواه، با یک زن خودخواه، همیشه می خواهد همه چیز را کنترل کند. او حتی می خواهد أمور بقیه را هم تحت کنترل خود داشته باشد.

بیشتر بخوانید: همسر خوب: ۱۰ بهترین ویژگی یک زن خوب و برازنده در زندگی

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + یازده =

دکمه بازگشت به بالا