;
زندگیآرایش و زیباییدنیای مد

پاک کننده آرایش خانگی بسازید + ۵ پاک کننده جادویی انواع پوست

اغلب اوقات، ما توجه زیادی به نحوه پاک کردن آرایش خود در پایان روز نداریم. اگر فکر می کنید که می توانید با چند دستمال مرطوب تمام صورت خود را پاک کنید، در اشتباهید. زیرا اگر پوست سالم و جوان می خواهید باید از پاک کننده آرایش مناسب استفاده کنید. لوسیون ها، سرم و پاک کننده های آرایشی موجود در بازار، حاوی مواد شیمیایی هستند و هم هزینه زیادی لازم دارند. بنابراین بهترین گزینه، استفاده از پاک کننده های آرایش خانگی است. بهتر است چند مواد طبیعی را تهیه کنید و یک پاک کننده آرایش خانگی فوق العاده موثر و جادویی برای پوست تان بسازید. در بخش آرایش و زیبایی چشمک به چگونگی تهیه پاک کننده آرایش خانگی پرداخته شده است.

بیشتر بخوانید: 6 استفاده نادرست از محصولات آرایشی که احتمالاً تاکنون نمی دانستید!

۱.پاک کننده آرایش خانگی روغن نارگیل

روغن نارگیل نه تنها بویی شبیه یک فضای خالی استوایی دارد، بلکه در شکستن مواد مقاوم در برابر آب موجود در آرایش نیز به خوبی عمل می کند. همچنین پوست شما را به خوبی هیدراته نگه می دارد. با این حال، فراموش نکنید که این پاک‌کننده آرایش را با شستن صورت با آب و شوینده مناسب برای پاک‌سازی کامل‌تر دنبال کنید. این پاک کننده برای  پوست های خشک، مختلط، کدر و کم آب مناسب است.

برای تهیه این پاک کننده آرایش شما فقط به روغن نارگیل ارگانیک و تصفیه نشده نیاز دارید.  ابتدا مقدار کمی روغن نارگیل را از شیشه خارج کنید. اگر روغن جامد است، آن را بین کف دست خود بمالید تا ذوب شود. روغن را به آرامی روی تمام صورت، پلک ها و مژه ها پخش کنید. مطمئن شوید که روغن کافی برای حرکت دادن انگشتان تان بر روی صورت بدون کشیدن پوست تان وجود دارد. سپس روغن اضافی و آرایش را با استفاده از یک دستمال مرطوب پاک کنید. در آخر صورت خود را با یک فس واش مناسب و آب ولرم بشویید.

به علاوه ماساژ دادن روغن روی پوست در حرکات دایره ای یک راه عالی برای بهبود گردش خون در پوست است. هر زمان که احساس کردید پوست شما نیاز به استراحت دارد، می توانید صورت خود را ماساژ دهید.

آرایش

۲.پاک کننده آرایش چشم با شامپو بچه

پاک کننده آرایش خانگی، اگر نمی‌توانید بدون ریمل ضدآب خود ظاهر شوید، باید این پاک‌کننده آرایش ضدآب تهیه شده با سه ماده ملایم را امتحان کنید. این پاک کننده برای انواع پوست و حتی پوست های حساس و چشم ها مناسب است.  برای تهیه این پاک کننده شما به شامپو بچه بدون اشک، روغن زیتون یا روغن نارگیل، آب و یک بطری کوچک نیاز دارید.

ابتدا نصف قاشق غذاخوری شامپو بچه را در یک ظرف تمیز بریزید. سپس یک چهارم قاشق چایخوری روغن زیتون را اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. مقداری آب بریزید تا بطری پر شود و خوب تکان دهید. یک پنبه را به مخلوط آغشته کنید و آرایش چشم خود را به آرامی پاک کنید. نکته مهم این که برای بهترین نتیجه، هر بار که از پاک‌کننده آرایش چشم خانگی استفاده می‌کنید، بطری را به خوبی تکان دهید.

بیشتر بخوانید: فواید روشور برای سلامت پوست و زیبایی، بدون لایه بردار و ماسک شیمیایی

پاک کننده آرایش

۳.پاک کننده آرایش فندق جادوگر

پاک کننده آرایش خانگی، این پاک کننده برای پاک کردن آرایش های مبتنی بر روغن و آب بسیار عالی عمل می کند. عاری از مواد شیمیایی تحریک کننده است و نه تنها برای پاک کردن آرایش، بلکه برای کاهش تجمع منافذ شما نیز ایده آل است. این پاک کننده مناسب برای، پوست های چرب، خشک و حساس است. برای تهیه این پاک کننده آنچه شما نیاز دارید فندق، روغن بادام شیرین، روغن زیتون اضافی، آب خالص و یک بطری کوچک است.

چهار قاشق غذاخوری فندق و دو قاشق غذاخوری روغن بادام شیرین را در بطری خود بریزید. دو قاشق غذاخوری روغن زیتون خالص اضافه کنید و همه آنها را مخلوط کنید. سپس سه قاشق غذاخوری آب تصفیه شده اضافه کنید، درب بطری را ببندید و خوب تکان دهید تا مواد مخلوط شوند. یک پنبه را به محلول آغشته کرده و صورت خود را پاک کنید.

نکته مهم این است که این پاک کننده به پاک کردن آرایش چشم های سرسخت مانند ریمل ضد آب و سایه چشم کمک می کند. محصولات روی مژه های شما را بدون دردسر و ایجاد سوزش تمیز می کند.

پاک کننده آرایش

۴.پاک کننده آرایش خانگی آلوئه و روغن زیتون

اگر می خواهید روتین پاکسازی خود را تقویت کنید، افزودن مقداری آب تازه آلوئه ورا به روغن مورد علاقه خود بهترین راه برای انجام این کار است. این پاک کننده برای انواع پوست مناسب است. برای تهیه این پاک کننده شما به  روغن زیتون، آب آلوئه ورا و یک بطری نیاز دارید.

یک بطری را با آب آلوئه ورا پر کنید. دو سوم فنجان روغن زیتون خالص را به آب اضافه کنید. متوجه خواهید شد که روغن بالای آب شناور می شود. سپس مخلوط را تکان دهید، یک پد پنبه ای را با آن خیس کنید و صورت خود را تمیز کنید. نکته مهم، این فرمول فوق العاده ملایم و سبک است. این یک گزینه عالی برای کسانی است که آلرژی دارند یا به مواد شیمیایی حساس هستند.

بیشتر بخوانید: فواید شگفت انگیز آلوئه ورا برای پوست و زیبایی + عوارض جانبی

پاک کننده آرایش خانگی

۵.پاک کننده آرایش جوجوبا و رز

روغن جوجوبا یکی از بهترین پاک کننده های آرایشی کاملا طبیعی است. پوست شما را مرطوب، تغذیه و تسکین می دهد و ظاهری شاداب و درخشان به آن می بخشد. این پاک کننده برای أنواع پوست مناسب است. برای تهیه این پاک کننده آرایش  به روغن جوجوبا، گلاب و بطری شیشه ای نیاز دارید. یک بطری را با گلاب پر کنید. نصف فنجان روغن جوجوبا را به بطری اضافه کنید. بطری را به خوبی تکان دهید. یک پد پنبه ای را با این محلول آغشته کنید و بدون زحمت آرایش خود را پاک کنید.

پاک کننده آرایش خانگی

سخن آخر

پاک نکردن آرایش قبل از خواب می تواند باعث ایجاد جوش، بسته شدن منافذ، جوش های سرسیاه و کدر شدن چهره شود. بنابراین، هرگز رژیم پاک کردن آرایش خود را نادیده نگیرید و به پوست خود فرصت دهید تا در طول شب خود را بازسازی کند. اغلب، افراد به دلیل احساس خستگی بعد از یک روز کاری سخت یا یک مهمانی سرگرم کننده، با آرایش می خوابند. ما نمی توانیم به اندازه کافی تاکید کنیم که چقدر این می تواند اشتباه باشد. پوست شما در هنگام خواب شبانه نیاز به جوانسازی دارد، اما با وجود تمام محصولات آرایشی که روی سطح پوست شما چسبیده است، نمی تواند. با این حال، می‌توانید با این ایده‌های پاک‌کننده آرایش خود، خواب زیبایی را به خود هدیه دهید. از روغن نارگیل گرفته تا جوجوبا و گل رز، گزینه های عالی برای تهیه یک پاک کننده آرایش مناسب و بدون مواد شیمیایی هستند.

بیشتر بخوانید: ۱۵ اسکراب خانگی جوان کننده برای پوست های چرب!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 2 =

دکمه بازگشت به بالا