;
زندگیکودک و مادر

قارچ در رژیم غذایی نوزادان: آیا نوزادان می توانند قارچ بخورند؟

قارچ در رژیم غذایی نوزادان: قارچ یک غذای خوشمزه با طعم ها و بافت های متنوع برای شما و نوزادتان است. در این مقاله می توانید با قارچ، فواید قارچ برای سلامتی و نحوه استفاده از آن در آشپزی برای نوزادان آشنا شوید.

وقتی صحبت از قارچ می شود، بهتر است آنها را از بازار خریداری کنید. قارچ، گیاهی است که از مواد آلی تغذیه کرده و می تواند در هر مکانی رشد کنند. برخی از قارچ هایی که در طبیعت می بینید در صورت مصرف ممکن است باعث بیماری شما شوند. با این حال، قارچ هایی که از بازارها یا پرورش دهندگان قارچ خریداری می کنید، چنین تاثیری نخواهند داشت و بی خطر خواهند بود. در این بخش از سری مطالب دانش و تغذیه چشمک به بررسی قارچ در رژیم غذایی نوزادان پرداخته ایم.

شاید بپسندید: کاهش تب کودک در خانه: ۸ روش موثر خانگی برای کاهش تب

قارچ در رژیم غذایی نوزادان: چه زمانی نوزادان قارچ می خورند؟

نوزادانی که غذای جامد را شروع می کنند، می توانند قارچ بخورند، زیرا هیچ سازمان بهداشتی وجود ندارد که بگوید خوردن قارچ برای نوزادان مضر است. با این حال، وب سایت های تغذیه ارگانیک و سالم می گویند که نوزادان باید 10-12 ماهه باشند تا قارچ بخورند. از سوی دیگر، متخصصان اطفال و متخصصان مواد غذایی طبیعی، مصرف قارچ را با پختن به خصوص در مورد کودکان توصیه می کنند.

قارچ در رژیم غذایی نوزادان

شاید بپسندید:

فواید قارچ

محققان دریافته اند که گنجاندن قارچ در رژیم غذایی نوزادان، فواید متعددی برای نوزادان دارد. برخی از قارچ ها پتاسیم بیشتری نسبت به موز دارند. قارچ همچنین منبع خوبی از آهن، فیبر و ماده معدنی مهم سلنیوم است. اگر قارچ ها در هنگام رشد در معرض نور قرار گیرند، می توانند منبع غنی ویتامین D باشند. ویتامین D به ساخت استخوان های قوی کمک می کند و ممکن است در مبارزه با سرطان روده بزرگ مفید باشد.

شاید بپسندید: فحاشی کودکان: با فحاشی و بد زبانی کودک مان چه کنیم + ۷ راهکار موثر

حساسیت به قارچ

افراد بسیار کمی ممکن است به قارچ حساسیت داشته باشند. اگرچه خطر ابتلا به آلرژی، هنگام مصرف قارچ کم است، اما هاگ های پخش شده توسط قارچ در هوا می تواند باعث ایجاد آلرژی شود. این آلرژی ناشی از قارچ ها مشابه آلرژی ناشی از گرده یا کپک است.

شاید بپسندید:

قارچ به عنوان فینگر فود

قارچ برای نوزادانی که نیاز به غذای نرم دارند مناسب است و می توان آن را به قطعات کوچک برش داد و در صورت لزوم به نوزاد داد. قارچ ها طعمی قوی دارند و سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی فوق العاده هستند. همچنین برای نوزادانی که دندان های کمی در دهان دارند، غذای نرمی است. با این حال، اگر قصد دارید قارچ را به صورت خام به کودک خود بدهید، باید از قبل آن را کاملاً بشویید.

فواید قارچ

شاید بپسندید: دستور تهیه ساندویج قارچ سرخ شده

چگونه قارچ را خوشمزه تر بپزیم؟

می توانید قارچ را به عنوان غذای اصلی یا پیش غذا تهیه کنید. می توانید قارچ هایی را که می توانید تفت دهید، کبابی کنید یا در فر بپزید، به هر شکلی که می خواهید آماده کنید.

برای تهیه قارچی که خریده اید به خوشمزه ترین شکل می توانید به دستور زیر مراجعه کنید:

می توانید قارچ را با روغن زیتون یا کره، سیر و کمی نمک، در برنج و پاستا، به عنوان پیش غذا، روی گوشت یا به سبزیجات دیگر مانند اسفناج، لوبیا سبز و سیب زمینی اضافه کنید.

  • از قارچ های پرورشی به جای گوشت در غذاهایی مانند همبرگر استفاده کنید.
  • پاستا را می توانید با قارچ، اسفناج و خامه تهیه کنید.
  • با قرار دادن قارچ و مرغ در آرام پز می توانید یک غذای خوشمزه بپزید.
  • می توانید یک غذای عالی با پنیر ذوب شده و قارچ در تورتیلا تهیه کنید.
  • و البته می توانید از قارچ بر روی پیتزا یا در سس گوجه فرنگی استفاده کنید.

اگر کودک یا کودک نوپا شما ابتدا قارچ دوست نداشت، دستور غذا را تغییر دهید و یک روز دیگر دوباره امتحان کنید. افزودن قارچ‌های خوشمزه، غنی از مواد معدنی و ویتامین‌ها و مبارزه با بیماری‌ها به رژیم غذایی کودک شما عالی خواهد بود.

شاید بپسندید:  دلیل درس نخواندن کودکان: این ۱۰ دلیل باعث می شود که کودک شما درس نخواند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − 7 =

دکمه بازگشت به بالا