;
زندگی

طرز کیک مادلین با روکش شکلاتی یک کیک خوشمزه فرانسوی

کیک های لقمه های به همراه چای بعد از ظهری در کاخ ورسای فرانسه بسیار معروف هستند. ماری آنتوانت علاقه فراوانی به طرز تهیه انواع شیرینی ها، کلوچه ها، کیک ها و … داشت. این کیک های لقمه ای از دستور العمل های کلاسیک و خوشمزه ای تشکیل شده اند که جای خود را به خوبی در دنیای شیرینی جات گرفته اند. داستان این کیک های صدفی ریز که در زبان فرانسوی با نام مادلین نیز شناخته می شود، بسیار جالب است. این کیک های ریز توسط یک کارمند قنادی به نام «مادلین» برای دوک لورن تهیه شده بود، خیلی زود مرزها را درنوردید و مورد علاقه همه فرانسه و حتی جهان قرار گرفت. با طرز تهیه کیک مادلین با روکش شکلاتی همراه باشید.

ما این دستور معروف را برای شما آماده کردیم و در شکلات آغشته کردیم و طعم آن را دو چندان کردیم!. برای کسانی که به دنبال میان وعده های کوچک شیرین برای وقت چای یا قهوه هستند یک گزینه بسیار عالی است! طرز تهیه کیک مادلین با روکش شکلاتی را مرحله به مرحله برای شما توضیح داده ایم.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کیک کاکائویی خیس به شیوه آسان و کاربردی در منزل

مواد لازم برای طرز کیک مادلین با روکش شکلاتی

برای کیک مادلین:

  • 3 قطعه تخم مرغ
  • 2/3 لیوان آب شکر 120-130گرم
  • یک عدد لیمو
  • 1 لیوان آرد 120-130 گرم
  • 1.5 قاشق چایخوری پکینگ پودر
  • 90 گرم کره ذوب شده

پوشش:

  • 120 گرم شکلات تلخ، نسبت کاکائو 54 درصد
  • ½ قاشق دسرخوری کره
  • یک قاشق سوپخوری پسته پودر شده در صورت تمایل

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کیک سرد میوه ای،دسری خوشمزه و عالی برای تابستان!

نکته

با استفاده از همین دستور می توانید کیک های مادلین سایز معمولی را نیز تهیه کنید. می توانید آن را در قالب کیک یا مافین بپزید. اگر قرار است از قالب های مختلفی استفاده کنید، ممکن است از نظر زمان و مقدار پخت متفاوت باشد.

طرز کیک مادلین با روکش شکلاتی

تخم مرغ ها را در یک کاسه بزرگ بشکنید و شکر را اضافه کنید و با همزن به مدت 3 دقیقه با دور تند هم بزنید. پس از اطمینان از آب شدن شکر، پوست ۱ عدد لیمو را با قسمت ریز رنده رنده کرده و به آن اضافه کنید.

آرد و بیکینگ پودر را با الک اضافه کنید و با درجه کم مخلوط کنید.

در آخر کره ذوب شده و دمای اتاق را ریخته و به آرامی مخلوط کرده و آب نصف لیمو را اضافه کنید. با کفگیر هم بزنید تا همه مواد یکدست مخلوط شوند.

خمیر کیک مادلین را حداقل 1 ساعت در یخچال استراحت دهید. سپس آن را ترجیحا در یک کیسه لوله قرار دهید. بنابراین، فشرده کردن آن در قالب، بسیار آسان تر خواهد بود.

ملات را با فشار دادن با کیسه فشار دهید تا به اندازه قالب مادلین شما کاملا پر نشود. در این دستور که از قالب 30*17.5 سانتی متری استفاده می کنیم، از هر قالب در مجموع 20 عدد مینی کیک مادلین به دست می آید. برای کیک مادلین می توانید نصف قاشق چایخوری از مخلوط بریزید.

بعد از پر کردن کامل قالب، در فر از قبل گرم شده با دمای 180 درجه بدون فن و در طبقه دوم از پایین به مدت 7-8 دقیقه بپزید. با استفاده از 4 قالب می توانید کل مخلوط را بپزید.

در حالی که مادلین ها در حال پخت هستند، شکلات را تکه تکه به یک کاسه ضد حرارت اضافه کنید. در نوع گرم کردن بن ماری روی آب داغ اما نه جوش ذوب کنید. شکلات کاملا آب شده را از روی حرارت بردارید، کره را اضافه کنید و مخلوط کنید.

کیک های مادلین را که از فر بیرون آمده و خنک شده اند به صورت افقی در شکلاتی که در دمای اتاق استراحت کرده آغشته کنید. شکلات اضافی را به آرامی از ته آن جدا کنید.

آن را روی کاغذ روغنی قرار دهید، در این مرحله در صورت تمایل روی قسمت های شکلاتی پودر پسته بپاشید و بگذارید 5-10 دقیقه به همین صورت بماند. سپس به این ترتیب 10-12 دقیقه در یخچال استراحت دهید تا شکلات خوب جا بیفتد.

می توانید این کیک کوچک را با چای یا قهوه سرو کنید.

مطلب مرتبط:

طرز تهیه کیک تولد تمشک یک هدیه زیبا و رنگی برای متولدین بهار

تهیه کاپ کیک کاکائویی: یک میان وعده خوشمزه برای پذیرایی ایام عید!

طرز تهیه کیک کاستارد خرما کیکی خوشمزه و چشم نواز برای تولد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + یازده =

دکمه بازگشت به بالا