;
زندگیخانواده و زناشویی

زن و شوهر شاد و خوشبخت + ۱۱ تکنیک طلایی برای شادی بیشتر

وقتی صحبت از داشتن یک رابطه شاد و یک ازدواج موفق می شود، تقریبا غیرممکن به نظر می رسد. از این گذشته، شما زندگی مشترک شاد و زیبایی را می خواهید که همیشه در تلویزیون می بینید. با خودتان فکر می کنید که زندگی شما أصلا شبیه زندگی زن و شوهرهای شاد نیست بلکه شما و همسرتان دائما اعصاب یکدیگر را خورد می کنید و إحساس خوشبختی نمی کنید. پس راز شادی زندگی زن و شوهر های شاد و خوشبخت در چیست؟ آن ها چه چیزهایی را می دانند که باعث شادی بیشتر شان می شود و شما نمی دانید. با بخش خانواده و زناشویی چشمک همراه باشید تا با شما ۱۱ تکنیک طلایی را در میان بگذاریم تا شما هم تبدیل به زن و شوهر شاد شوید که از هرلحظه زندگی تان لذت ببرید.

بیشتر بخوانید: اختلافات زناشویی: ۱۰ تکنیک طلایی برای حل اختلافات زن و شوهر

۱.برای چیزهای کوچک دعوا نکنید

همیشه چیزهای کوچکی در رابطه شما وجود دارد که شما را دیوانه می کند. شریک زندگی شما کارهایی را انجام می دهد که شما دوست ندارید. شما دو نفر با هم دعوا و بحث خواهید کرد. اما وقتی اجازه می دهید حتی به خاطر چیزهای کوچک دعوا کنید، هیچ لطفی به کسی نمی کنید. یاد بگیرید که چیزهای کوچک را رها کنید و دعواهای خود را مشخص کنید. عصبانیت یا نظرات خود را برای مواقعی که واقعاً مهم است بگذارید. حال، آنچه برای شما مهم است ممکن است با آنچه برای شخص دیگری مهم باشد متفاوت است، اما با این حال به هر چیز کوچکی نپردازید و دعوا نکنید.

۲.اختلافات رخ می دهد

شما و همسرتان از دست یکدیگر عصبانی می شوید. با هم دعوا و مشاجره می کنید و برخی دعواها شدیدتر خواهد بود. این موضوع کاملا قابل درک است که هرگز از دعوا دور نخواهید بود. مهم نیست زندگی مشترک شما چقدر عالی باشد، هرگز به طور کامل از دعوا رها نخواهید شد..

۳.شما باید در یک تیم باشید

مهم نیست که شما دو نفر چه تصمیمی بگیرید، مهم این است که همیشه در یک تیم باشید. این بدان معناست که اگر فرزندان شما می خواهند به یک مهمانی بروند، هر دو شما باید در مورد پاسخ به توافق برسید. اگر در هر زمینه ای با ناملایمات روبرو هستید، هر دو باید در یک تیم باشید. شما باید هم جبهه ای متحد بسازید و هم در برابر هر چیزی که به سراغتان می آید با هم باشید. اگر این طور نیستید، خواهید دید که مشکلات یکی پس از دیگری شروع به درهم شکستن شما می کنند.

زن و شوهر شاد

۴.در مقابل دشواری ها همیشه با هم باشید

زوج‌های شاد می‌دانند که هر چیزی که ممکن است به سراغتان بیاید، وقتی با هم هستید قوی‌تر هستید. نه تنها این، بلکه شما در واقع در همه شرایط سخت و دشوار با هم هستید. شما هر دو به یک اندازه مسئول هر اتفاقی در زندگی خود هستید و هر دو باید بزرگترین حامی یکدیگر باشید. مطمئنا، ممکن است مواقعی پیش بیاید که از دست شریک زندگی تان عصبانی شوید و برخی عمل کرد ها را از او انتظار نداشته باشید.  وقتی این اتفاق افتاد، با آرامش و احترام درباره آن صحبت کنید. اما، کسی نباشید که با عصبانیت شدید همه چیز را خراب کنید و مسائل را به دعواهای بزرگ تبدیل کنید.

۵. همواره به تلاش تان ادامه دهید

ما در مورد تلاش برای حفظ رابطه خود صحبت نمی کنیم (اگرچه این نیز مهم است). چیزی که ما در مورد آن صحبت می کنیم این است که شما باید به تلاش برای جلب نظر شریک زندگی خود ادامه دهید. سعی کنید او را تحت تأثیر قرار دهید و سعی کنید احساس خود را به او نشان دهید. وقتی فرض می کنید “او می داند من چه احساسی دارم” یا “او می داند که من او را دوست دارم” درست نیست. حتما إحساس خود را زبانی برای او بگویید. زیرا اگر شما در مورد احساسات خود با شریک زندگی تان صحبت نکنید او از کجا بداند که شما چه حسی نسبت به او دارید.

بیشتر بخوانید: نشانه های رابطه عاطفی سالم: ۷ نشانه که در یک رابطه سالم هستید

۶.نیازهای تان را زبانی بیان کنید

زن و شوهر شاد، اگر به شریک زندگی خود نگویید که چه می خواهید یا چه چیزی را دوست دارید یا دوست ندارید، او چگونه باید بداند؟ اگر وقتی همسرتان جوراب‌هایش را در وسط حمام رها می‌کند یا وقتی هنگام خوردن میان‌وعده در کمد را باز می‌گذارد، دیوانه‌تان می‌کند، باید به او بگویید که این کارها را دوست ندارید. به او اجازه ندهید که این کار را برای ۶ ماه یا یک سال یا ۲ سال ادامه دهند. زیرا در این مدت عادت های او تغییر می کند.

۷.رابطه شما بین شماست

احتمالا همه به شما گفته اند که ازدواج شما دو نفر چه معنایی دارد. احتمالاً به شما گفته شده است که چه کسی مسئول چه کاری یا کاری است که باید انجام دهید تا مطمئن شوید به آنچه می خواهید می رسید. حقیقت این است که رابطه شما باید چیزی باشد که برای شما مفید باشد. اگر شما و شریک زندگی تان در مورد نقش هایی که می خواهید در رابطه خود بازی کنید و کارهایی که قرار است مسئولیت آنها را بر عهده بگیرید یا هر چیز دیگری تصمیم بگیرید، کاملاً به شما بستگی دارد. تا زمانی که سوء استفاده ای وجود نداشته باشد، هیچ کس دیگری نمی تواند در مورد نحوه اداره خانواده شما نظری داشته باشد.

۸.رابطه شما در حال تغییر است

زن و شوهر شاد، شما الان عاشق شده اید و زیبا و عالی به نظر می رسد. اما این عشق تغییر خواهد کرد. قرار نیست کمتر شود، اما متفاوت خواهد بود. بعید است که رابطه شما از اینجا به بعد همه جرقه و رنگین کمان باشد. شما گرفتار نوعی عشق راحت و قابل پیش بینی خواهید شد. هیچ ایرادی با آن وجود ندارد و در واقع، چیز بسیار شگفت انگیزتری در مورد آن وجود دارد که باید در هر مرحله از زندگی تان تجربه کنید.

بیشتر بخوانید: همسر لجباز: ۷ تکنیک موثر برای برخورد با همسر لجباز و سرسخت

زن و شوهر شاد

۹.شما به زندگی خود نیاز دارید

به نظر می رسد که شریک زندگی شما در حال حاضر تمام دنیای شما است. با این حال شما هر کدام باید کارهای مورد علاقه تان را به صورت جداگانه انجام دهید. مثلا در کلاس هایی که دوست دارید جداگانه شرکت کنید. یا با دوستان دوره دانشگاه … زمان بگذرانید. یا با آن ها گاهی برای تفریح بروید.

۱۰. باید یک برنامه مشخص داشته باشید

اگر شما و شریک زندگی تان با هم رشد نمی کنید و تغییر نمی کنید، واقعاً به جایی نخواهید رسید. شما در روزمرگی ها گم می شوید. پس مطمئن شوید که در مورد رویاها و اهداف آینده خود با یکدیگر صحبت می کنید. شما باید هر دو در مورد آینده تان با هم در یک صفحه باشید وگرنه در این مسیر متوجه خواهید شد که برای رسیدن به اهداف متفاوتی تلاش می کنید و لزوماً با هم سازگار نیستند.

۱۱. باید همیشه صادق باشید

زن و شوهر شاد، همیشه با یکدیگر روراست باشید و این طوری هر کدام تان به یک دیگر اعتماد می کنید. اگر صادق نباشید فقط به خودتان صدمه می زنید و قطعاً این چیزی نیست که می خواهید اتفاق بیفتد. شما می خواهید بدانید که شریک زندگی تان همیشه در کنار شماست و او همیشه صادق خواهد بود، حتی وقتی صداقت شما را آزار می دهد. (خوب، لازم نیست به آنها بگویید که در آن لباس/کت و شلوار/پیراهن/غیره چاق به نظر می رسند.) شما باید در مورد این که کجا بوده اید، چه می کنید و با چه کسی می روید صادق باشید. . شریک زندگی شما باید بداند که اگر چیزی از شما بپرسد، پاسخ صادقانه دریافت خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: تقویت روابط زناشویی: ۷ راهبرد روانشناختی موثر

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت − 5 =

دکمه بازگشت به بالا