;
زندگی

روغن های طبیعی ضد چروک: ۵ روغن جادویی ضد پیری پوست

روغن های طبیعی ضد چروک: کاربردهای بسیار زیادی برای روغن های ضروری وجود دارد. این روغن ها برای جوان سازی پوست و مبارزه با پیری پوست کمک می کند. در واقع روغن‌های ضروری روشی طبیعی و در عین حال بسیار موثر برای کندتر شدن پیری و جوان‌تر به ‌نظر رسیدن است.

این روغن ها فاقد عوارض جانبی برای پوست است. از این رو می توان از این روغن ها برای جوان سازی انواع پوست استفاده کرد. در بخش آرایش و زیبایی چشمک ۵ بهترین روغن ضد پیری معرفی شده است.

بیشتر بخوانید: چگونه از چین و چروک گردن جلوگیری کنیم؟ +۷ روش ساده

۵ روغن جادویی ضد پیری پوست

۱.روغن جوجوبا

روغن های طبیعی ضد چروک، شاید قبلا نام روغن جوجوبا را نشنیده باشید، اما احتمالا یکی از مرطوب‌کننده‌ترین روغن‌های حامل روغن‌های ضروری در سراسر جهان است و این کار را به طرز شگفت‌آوری غیر روغنی انجام می‌دهد. روغن جوجوبا حاوی بسیاری از مواد مفید از جمله ویتامین E، ویتامین B کمپلکس، سیلیکون، کروم، مس و روی است.

روغن جوجوبا دارای اثرات ضد التهابی است که آن را به گزینه ای ایده آل برای جلوگیری از پیری پوست تبدیل می کند. همچنین برای عفونت های پوستی و التیام زخم بسیار عالی است.

غدد چربی غدد میکروسکوپی در پوست هستند که ماده ای چرب یا مومی به نام سبوم ترشح می کنند. با افزایش سن، غدد چربی سبوم کمتری تولید می کنند، به همین دلیل است که اغلب با افزایش سن، خشکی پوست و مو افزایش می یابد. حتی می تواند منجر به شوره سر یا خارش پوست سر شود.

بافت سبوم انسان بسیار شبیه روغن جوجوبا است، به همین دلیل است که می تواند در بهبود خشکی و همچنین سلامت کلی و ظاهر پوست بسیار موثر باشد. روغن جوجوبا به عنوان یک نرم کننده، پوست را مرطوب می کند و از تحریکات مانند لکه های پوسته پوسته و زبر جلوگیری می کند.

خشکی پوست به دلیل از دست دادن آب در لایه بالایی پوست ایجاد می شود. روغن جوجوبا با تشکیل یک لایه روغنی محافظ در بالای پوست عمل می کند که می تواند به حفظ رطوبت کمک کند. این روغن برای صورت، گردن، دست ها، پاها و موها مفید است.

روغن جوجوبا غیر کومدون زا است، به این معنی که منافذ را مسدود نمی کند. روغن جوجوبا همچنین سرشار از ید است که به مبارزه با رشد باکتری‌های مضر که می‌تواند منجر به جوش‌ها شود، کمک می‌کند. آنتی اکسیدان های موجود در روغن جوجوبا به کاهش خطوط ریز کمک می کند و به طور طبیعی سایر علائم پیری را کاهش می دهد.

روغن های طبیعی ضد چروک، روغن جوجوبا همچنین می تواند روند بهبود زخم را تسریع کند. همان طور که در مطالعه انجام شده در دپارتمان محیط زیست و علوم زیستی در ایتالیا نشان داده شده است. نتایج ثابت کرد که روغن جوجوبا بسته شدن زخم را تسریع کرده و سنتز کلاژن را تحریک می کند. این مطالعه همچنین اشاره کرد که روغن جوجوبا هنگام استفاده روی پوست اثرات سمی بسیار کمی دارد.

مطالعه ای که در سال ۲۰۱۲ در آلمان انجام شد، توانایی روغن جوجوبا را برای کاهش ضایعات پوستی و بهبود وضعیت کلی پوست برای ۱۹۹ شرکت کننده بررسی کرد که دو تا سه بار در هفته ماسک های خاک رس با روغن جوجوبا را روی صورت خود استفاده می کردند.۵۴

درصد از شرکت کنندگان گزارش کردند که ضایعات پوستی آکنه پس از شش هفته استفاده از روغن جوجوبا به طور قابل توجهی کاهش یافته است. بنابراین روغن جوجوبا قطعا می تواند به رفع جوش ها نیز کمک کند.

بیشتر بخوانید: فواید و کاربردهای روغن زنبق در طب سنتی از سلامتی تا زیبایی

روغن های طبیعی ضد چروک

۲.روغن هسته انار

روغن های طبیعی ضد چروک، روغن هسته انار، روغن حامل عالی دیگر برای روغن های ضروری و حتی یک درمان طبیعی احتمالی برای سرطان پوست است. طبق تحقیقات حیوانی، به نظر می رسد روغن هسته انار “یک عامل شیمیایی ایمن و موثر در برابر سرطان پوست” است.

به ویژه انار با ماده ضد پیری همراه است و قوی ترین شکل انار برای ضد پیری روغن آن است. متوجه خواهید شد که روغن انار رنگ قرمز تیره ای دارد که به دلیل وجود بیوفلاونوئیدهای مفید است. بیوفلاونوئیدها و اسیدهای چرب روغن انار آن را غیرفعال می کند.

در محافظت از پوست در برابر آسیب های نور خورشید موثر است. در حقیقت، تحقیقات آزمایشگاهی حتی نشان می‌دهد که روغن انار دارای SPF طبیعی هشت است که آن را به یک ماده ضد آفتاب طبیعی عالی تبدیل می‌کند. دقیقاً به همین دلیل است که من روغن انار را در دستور العمل ضد آفتاب خانگی خود قرار می دهم.

۳.روغن کندر

روغن های طبیعی ضد چروک، روغن کندر برای چیست؟ اغلب برای کاهش لکه های خورشیدی و لکه های پیری استفاده می شود. اگر روی پوست تان رنگ ناهموار، مقداری سفیدی در برخی نواحی، هر گونه لکه دارید، روغن کندر ماده شماره ۱ است که می تواند به یکدست شدن رنگ پوست و خلاص شدن از شر لکه های خورشیدی و لکه های پیری کمک کند.

اسانس کندر یک قابض قوی است که می تواند به کاهش لکه های آکنه، ظاهر منافذ بزرگ و چین و چروک کمک کند. کندر همچنین یکی از بهترین روغن های ضروری برای سفت کردن پوست است. این روغن را می‌توان در هر جایی که پوست شل می‌شود، مانند شکم، گردن یا زیر چشم استفاده کرد.

شش قطره روغن را با دو قطره روغن بدون عطر مانند روغن جوجوبا مخلوط کرده و مستقیماً روی پوست بمالید. کندر این توانایی را دارد که پوست را تقویت کند و رنگ پوست، خاصیت ارتجاعی، مکانیسم‌های دفاعی در برابر باکتری‌ها یا لکه‌ها و ظاهر آن را با افزایش سن بهبود بخشد.

مطالعات نشان داده اند که خواص ضد التهابی دارد و می تواند به خلاص شدن از شر علائم کشش و اسکار کمک کند.

بیشتر بخوانید: رفع چین و چروک پوست با روش های خانگی و طبیعی

۴.روغن اسطوخودوس

روغن های طبیعی ضد چروک، آیا به دنبال روغن های ضروری بیشتری برای چین و چروک های اطراف دهان یا هر جای دیگری از بدن خود هستید؟  قطعا نمی توان اسانس اسطوخودوس را از این لیست حذف کرد. احتمالا این روغن شماره ۱ است که به بهبود شرایط پوستی، سوختگی ها و بریدگی ها کمک می کند، اما برای مبارزه با علائم پیری نیز عالی است!

برای مبارزه با آسیب رادیکال های آزاد، که شامل علائم پیری مانند چین و چروک و خطوط ریز می شود، به آنتی اکسیدان نیاز دارید. طبق تحقیقات، اسانس اسطوخودوس به بدن شما کمک می کند تا سه مورد از قوی ترین آنتی اکسیدان ها، گلوتاتیون، کاتالاز و سوپراکسید دیسموتاز را تولید کند.

با ویژگی های شناخته شده ضد میکروبی و آنتی اکسیدانی خود، اسانس اسطوخودوس مخلوط با آلوئه ورا یا روغن نارگیل غنی از فواید می تواند اثرات مثبت عمیقی بر روی پوست داشته باشد.

روغن های طبیعی ضد چروک

۵.روغن گل رز

روغن های طبیعی ضد چروک، این روغن قطعا یکی از بهترین روغن ها برای رفع چین و چروک و لکه های پیری است. روغن گل رز ساخته شده از دانه های باسن، یک فرم فوق العاده غلیظ از خواص ضد پیری است.

چرا این روغن مشتق شده از گل رز برای سلامت پوست بسیار عالی است؟ سرشار از بسیاری از مواد مغذی شناخته شده برای تقویت سلامت پوست و اثرات ضد پیری است.

روغن گل سرخ که به آن روغن دانه گل رز نیز می گویند، منبعی غنی از اسیدهای چرب ضروری از جمله اولئیک، پالمتیک، لینولئیک و گاما لینولنیک اسید است. این EFA ها در مبارزه با خشکی و کاهش ظاهر خطوط ریز بسیار عالی هستند.

روغن های طبیعی ضد چروک، گل سرخ همچنین یکی از غنی‌ترین منابع گیاهی ویتامین C است. این یک مزیت بزرگ برای تلاش‌های ضد پیری است. زیرا ویتامین C به تولید کلاژن کمک می‌کند که متأسفانه اما به طور طبیعی با افزایش سن کند می‌شود. افزودن محصولات حاوی ویتامین C مانند روغن گل رز، به برنامه زیبایی شما می تواند به طور مستقیم به تقویت کلاژن و جلوگیری از علائم پیری کمک کند.

بیشتر بخوانید: ۷ درمان خانگی موثر برای داشتن پوستی جوان و بدون چین و چروک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − نه =

دکمه بازگشت به بالا