زندگیتناسب اندام و تغذیه

کاهش وزن سریع و سالم با رژیم غذایی یا ورزش؟ کدام یک موثر تر است؟

تعهد یک نیاز اساسی برای دستیابی به کاهش وزن سالم است. داشتن یک رژیم غذایی سالم نیز برای کاهش کالری و دستیابی به اهداف کاهش وزن مهم است. وزش کردن مداوم نیز برای کاهش وزن توصیه می شود. اما واقعا کدام یک برای کاهش وزن موثر تر است؟ وزش کردن یا داشتن یک رژیم غذایی سالم؟ در این مطلب از سری مطالب تناسب اندام و تغذیه  به روش های کاهش وزن سریع و سالم می پردازیم. شما با انتخاب بهترین روش می توانید سریع وزن کم کنید و لاغر و خوش فرم شوید.

بیشتر بخوانید: کاهش وزن با خوردن سبزیجات:با این ۱۷ روش برای همیشه لاغر می شوید

روش های کاهش وزن سریع و سالم ، کاهش وزن چگونه صورت می گیرد؟

کاهش وزن به دو عامل عمده بستگی دارد. کالری دریافتی و مصرف انرژی. غذایی که می خورید توسط بدن برای تامین انرژی مصرف می شود و بقیه به صورت چربی ذخیره می شود. هنگامی که بدن انرژی کمتری را با توجه به تعداد کالری‌هایی که از طریق غذا مصرف می‌شود، صرف می‌کند، بدن شروع به ذخیره چربی بیشتری می‌کند که منجر به تجمع آن در بدن می‌شود.

کاهش وزن زمانی حاصل می شود که کمبود کالری در بدن شما وجود داشته باشد. این بدان معناست که بدن شما کالری بیشتری نسبت به مقداری که مصرف می کنید مصرف کند. یک برنامه غذایی روزانه برای کاهش وزن و یک رژیم ورزشی می تواند به شما در دستیابی به کمبود کالری کمک کند. کمبود کالری روزانه ۵۰۰ تا ۱۰۰ کیلوکالری می تواند به شما کمک کند ظرف یک هفته بین ۰.۵ تا ۱ کیلوگرم وزن کم کنید. کلید کاهش وزن ترکیبی از یک برنامه غذایی خوب و سوزاندن کالری از طریق ورزش است. به یاد داشته باشید که برای کاهش وزن سالم باید کالری دریافتی را کاهش دهیم نه نیازهای غذایی روزانه.

 

۱.روش های کاهش وزن سریع و سالم، فواید ورزش برای کاهش وزن

ورزش یکی از مولفه های اصلی کاهش وزن است. زیرا ورزش برای کمک به دفع کالری به معنای واقعی کلمه مفید است. هنگامی که شما درگیر هر گونه فعالیت بدنی هستید، میزان متابولیسم افزایش می یابد. این به شما کمک می کند کالری بسوزانید. اگر برنامه کاهش وزن خود را شروع کرده اید، ورزش بسیار حیاتی است. انجام فعالیت های هوازی یکی از بهترین تمرینات برای کاهش وزن است. اگر حتی ۳۰ دقیقه ورزش هوازی کم یا با سرعت متوسط ​​را در برنامه روزانه خود قرار دهید، مقدار قابل توجهی کالری می سوزانید. تمرینات هوازی آسان مانند پیاده روی، دوچرخه سواری، آهسته دویدن یا دویدن سبک را در برنامه روزانه خود قرار دهید.

رفتن به باشگاه برای کاهش وزن یک برنامه کاهش وزن بسیار موثر است. اگر برای کاهش وزن برنامه ریزی می کنید و بدن خود را آماده می کنید تا تناسب اندام داشته باشید. تمرینات قدرتی در باشگاه یکی از بهترین تمرینات برای چربی سوزی است. تمرین در باشگاه به شما کمک می کند تا میزان متابولیسم خود را افزایش دهید و کالری را سریعتر بسوزانید. همچنین به شما کمک می کند تا توده عضلانی بسازید و بدن خود را تقویت کنید.

تمرینات برای کاهش وزن لزوماً نیازی به برنامه ریزی دقیق ندارند. یک عادت روزانه ورزش متوسط ​​تا سبک می تواند به کاهش تدریجی وزن شما کمک کند. نکته کلیدی این است که تمرینات را سبک شروع کنید و زمانی که به برنامه عادت کردید به تدریج شدت تمرینات را افزایش دهید.

روش های کاهش وزن سریع و سالم

بیشتر بخوانید: اگر دچار رفلاکس و سوءهاضمه هستید، این ۱۳ مواد غذایی را نخورید!

۲.فواید یک رژیم غذایی سالم برای کاهش وزن

کاهش وزن به شدت به تعداد کالری هایی که در طول روز مصرف می کنید بستگی دارد. عادات غذایی ناسالم یکی از دلایل اصلی اختلالات مرتبط با وزن مانند چاقی است. همچنین پیگیری میزان کالری دریافتی آسان تر از سوزاندن تعداد کالری هایی است که برای رسیدن به کسری کالری مصرف می کنید.

مثل معروفی است که می گویند، تو چیزی هستی که می خوری. بدن شما به غذایی که مصرف می کنید واکنش نشان می دهد و به همین دلیل است که اگر می خواهید وزن کم کنید، یک برنامه غذایی برای کاهش وزن بسیار مهم است. مصرف غذاهای فرآوری شده پر کالری یا حذف مواد غذایی غنی از مواد مغذی در رژیم غذایی می تواند بر وزن بدن شما تأثیر بگذارد.

اگر قصد کاهش وزن دارید، باید یک برنامه غذایی برای کاهش وزن تهیه کنید. توجه به غذا و انتخاب غذای سالم منجر به جذب بهتر غذا توسط بدن می شود. خوردن غذاهای غنی از پروتئین و مواد مغذی به عملکرد بهتر متابولیسم بدن کمک می کند. اگر می خواهید وزن کم کنید، گنجاندن فیبر بسیار مهم است. با یک متخصص تغذیه تماس بگیرید یا مراقب آنچه در طول روز می خورید باشید.

روش های کاهش وزن سریع و سالم

رژیم غذایی در مقابل ورزش: کدام مسیر را باید طی کنم؟

اگر می‌خواهید این کالری‌ها را از دست بدهید، داشتن یک برنامه غذایی سالم برای کاهش وزن یک جنبه حیاتی است. با این حال، دستیابی به کمبود کالری تنها از طریق رژیم غذایی می تواند به یک کار دشوار تبدیل شود. زیرا شامل محدودیت های غذایی زیادی است. یک برنامه کاهش وزن سالم باید به طور ایده آل شامل مقداری ورزش باشد تا بتوانید با سوزاندن مقداری کالری نیز به کمبود کالری خود برسید. هیچ کدام متقابلاً منحصر به فرد نیستند. ورزش می تواند به کاهش وزن شما کمک کند. اما همیشه باید آن را با یک رژیم غذایی سالم تقویت کنید. در غیر این صورت، احساس ضعف می کنید، ماهیچه های شما بهبود نمی یابند و حتی ایمنی شما ممکن است ضربه بخورد. بنابراین باید با دقت طرحی را تدوین کنید که هر دو را شامل شود.

اگر قصد دارید به روشی سالم وزن کم کنید، راه واحدی وجود ندارد. هنگامی که یک برنامه غذایی آگاهانه را با یک برنامه تمرینی کاهش وزن ترکیب می کنید، کاهش وزن سریع را برای خود آسان تر می کنید.

بیشتر بخوانید: 10 رژیم غذایی عجیب برای کاهش وزن که باور نمی‌کنید وجود داشته باشند!

روش های کاهش وزن سریع و سالم، نکاتی برای دستیابی به سوزاندن کالری بیشتر

۱.یک برنامه بلند مدت برای رسیدن به کمبود کالری و حفظ آن، انتخاب غذاهای سالم است.

۲.از قانون ۸۰ تا ۲۰ پیروی کنید. ۸۰ درصد از برنامه کاهش وزن خود را از طریق یک برنامه غذایی برای کاهش وزن به دست بیاورید. ۲۰ درصد از برنامه کاهش وزن خود را از طریق یک برنامه تمرینی کاهش وزن.

۳.برای کاهش وزن می توانید ورزش های آسان مانند دویدن، پیاده روی و یوگا را امتحان کنید. روتین روزانه این تمرینات به شما کمک می کند در دراز مدت لاغرتر و متناسب تر شوید.

۴.اگر زمانی برای رفتن به باشگاه پیدا نمی کنید. حتی می توانید یک برنامه ورزشی کاهش وزن در خانه ایجاد کنید.

۵.به یاد داشته باشید که وعده های غذایی خود را در زمان مشخصی میل کنید و همیشه سهم خود را کنترل کنید.

۶.اگر می‌خواهید کمبود کالری داشته باشید، از غذاهای ناسالم و غذاهای سرخ‌شده اجتناب کنید.

۷.یک برنامه غذایی پایدار را دنبال کنید که ممکن است سال ها بدون دردسر آن را ادامه دهید. برنامه‌های کوتاه‌مدت افراطی می‌توانند بیش از آنکه فایده داشته باشند، ضرر داشته باشند.

۸.بسیاری از مدهای رژیم غذایی یا رژیم های ورزشی وجود دارند که در صورت پیروی از این برنامه ها، کاهش وزن سریع را نوید می دهند. هیچ رژیم غذایی سریع یا ورزش شدید به شما کمک نمی کند وزن خود را به شیوه ای سالم کاهش دهید. در بحث رژیم غذایی در مقابل ورزش، هیچ برنده مشخصی وجود ندارد. زیرا اگر می خواهید وزن کم کنید، هر دو جنبه بسیار مهم هستند. کاهش وزن یک فرآیند تدریجی است و شما باید به سمت هدف خود ثابت قدم باشید.

بیشتر بخوانید: 6 بهترین راه برای حفظ کاهش وزن: مسئله ای که مهمتر از کاهش وزن است!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × یک =

دکمه بازگشت به بالا