تناسب اندام و تغذیهزندگی

رازهای تناسب اندام با رژیم غذایی فرانسوی که نتیجه فوری دارد!  

رازهای تناسب اندام: رژیم های غذایی معمولی مرتبط با سلامت عمومی مردم فرانسه به ظاهر متناقض به نظر می رسند و این پدیده به نام پارادوکس فرانسوی شناخته می شود. فرانسوی ها نسبت وزن کمتری نسبت به آمریکایی ها دارند اما علیرغم رژیم های غذایی پرچرب و گوشت قرمز از سلامت قلب عالی برخوردارند.

در بخش تناسب اندام و تغذیه به رازهای رژیم غذایی فرانسوی پرداخته شده است. با این رژیم غذایی می توانید همانند فرانسوی ها با وجود خوردن غذاهای پرچرب و خوشمزه سلامتی، تناسب اندام و زیبایی تان را حفظ کنید.

بیشتر بخوانید: رژیم غذایی پایدار راز همیشه سالم غذا خوردن و عمر طولانی!

رژیم روزانه فرانسوی

فرانسوی ها عاشق غذا هستند و در مورد کیفیت آن سازش ناپذیرند. آن‌ها نان باگت صبحگاهی‌شان را تازه از فر می‌گیرند و رستوران‌ها برای خرید سبزیجات و گوشت تازه به نزدیک‌ترین بازار کشاورزان سفرهای یک روزه می‌کنند. خانواده ها در هفته چندین سفر به قصابی، نانوایی، پنیر فروشی و بازار سبزی فروشی می کنند و برای یک یا دو روز غذا می خرند.

رازهای تناسب اندام،  فرانسوی ها از غذاهای منجمد اجتناب می کنند و همیشه غذاهای تازه را ترجیح می دهند. یک مطالعه در سال ۲۰۰۴ توسط کمیته فرانسوی نشان داد که ۷۵ درصد از مردم آنجا ناهار و شام را در خانه می خورند. فست فود تقریبا هیچ نقشی در رژیم غذایی فرانسوی ها ندارد.

یکی دیگر از عادت های غذایی فرانسوی ها این است که حجم غذا برای شان مهم نیست. آمریکایی ها تمایل دارند برای پول خود غذای بیشتری بخواهند و رستوران ها بوفه های بیرونی و منوهای بزرگ و ویژه را با قیمت های پایین ارائه می کنند. یک بشقاب معمولی ناچو آمریکایی می تواند دو نفر را سیر کند. از طرف دیگر فرانسوی ها به جای کمیت به کیفیت اهمیت می دهند.

رازهای تناسب اندام

نگرش

رازهای تناسب اندام، برای فرانسوی‌ها، سبک غذای آن‌ها، اغلب هنگام ناهار با خانواده یا دوستان نشان داده می شود. حتی مدیران پرمشغله یک ساعت را برای صرف غذا اختصاص می دهند و پشت میز کارشان غذا نمی خورند. عصرها انتظار می رود همه خانواده سر میز باشند و هیچ کس جلوی تلویزیون غذا نمی خورد.

نوشیدنی ها

دو نوشیدنی اصلی در فرانسه غالب است: آب و قهوه. نوشابه‌های شیرین، خوراکی‌های بسیار کمیاب هستند و حتی بچه‌ها نوشیدنی‌های شیرین مانند کولا نمی‌نوشند. آب در همه جا یافت می شود. استفاده از قهوه بسیار رایج است، اما لیوان های آن کوچک، گاهی با شکر، به ندرت با خامه و لیوان های بزرگتر استفاده می شود. در فرانسه، یک “قهوه آمریکایی” با قهوه ای پر از خامه و شکر سرو می شود.

ورزش

رازهای تناسب اندام، فرانسوی ها ورزش دوست نیستند. با این حال، فرانسوی ها وعده های غذایی غنی خود را با پیاده روی زیاد به ویژه در شهرها متعادل می کنند. پارکینگ کمیاب است، بنزین گران است و می توانید با وسایل نقلیه عمومی در چند بلوک به هر جایی برسید.

علاوه بر این، ساختمان های قدیمی به این معنی است که بسیاری از آپارتمان ها و ساختمان ها آسانسور ندارند و بیشتر ایستگاه های مترو پله برقی یا آسانسور ندارند. این فعالیت های کوچک روزانه می تواند جایگزین ورزش شود. به علاوه غذاهای کم چرب، کم کربوهیدرات و کم کالری را فراموش کنید. رژیم غذایی فرانسوی سرشار از طعم و رضایت است.

بیشتر بخوانید: کاهش وزن سریع و سالم با رژیم غذایی یا ورزش؟ کدام یک موثر تر است؟

رازهای تناسب اندام

کنترل حجم غذاها

رژیم غذایی فرانسوی ها را می توان در یک جمله خلاصه کرد: غذاهای با کیفیت را در وعده های کوچک بخورید. پل روزین، روانشناس دانشگاه پنسیلوانیا، می گوید: “قسمت های آمریکایی به طور قابل توجهی بزرگتر از همتایان پاریسی خود هستند.” در یک مطالعه، Rozin و همکارانش کشف کردند که یک کارتن ماست در فیلادلفیا ۸۲ درصد بزرگتر از یک کارتن ماست پاریس است.

رازهای تناسب اندام، نوشابه ۵۲ درصد بزرگتر، هات داگ ۶۳ درصد و آب نبات ۴۱ درصد بزرگتر بود. آیا اندازه مهم است؟ بله، به گفته یکی از محققان دانشگاه پنسیلوانیا، زمانی که به افراد وعده‌های غذایی میان‌وعده داده می‌شود، افراد تمایل به خوردن همان مقدار وعده‌های غذایی دارند، مهم نیست چقدر زیاد باشد.

به کیفیت فکر کن نه کمیت

رازهای تناسب اندام، فرانسوی ها غذا را دوست دارند، اما نه آن گونه که آمریکایی ها غذا را دوست دارند. در آمریکا، ما لذت بردن از غذا را با مصرف بیش از حد اشتباه می‌گیریم. نتیجه‌گیری: تنها ۳۹ درصد آمریکایی‌ها در مقایسه با ۹۰ درصد مردم فرانسه، به شدت خواهان لذت خوردن هستند.

طعم را بچشید

فرانسوی ها می نشینند تا روزی سه وعده غذا بخورند. حتی وعده های غذایی فست فود در مقایسه با آمریکایی های معمولی زمان زیادی می برد. یک مطالعه علوم روانشناسی نشان داد که پاریسی‌هایی که در مک‌دونالد غذا می‌خوردند، به‌طور متوسط ​​۲۲ دقیقه غذا می‌خوردند، در حالی که در مک‌دونالد فیلادلفیان تنها  ۱۴ دقیقه برای صرف غذا کافی است.

فرهنگ آمریکایی سریع غذا خوردن را تقویت می کند زیرا باعث می شود تا در همه چیز  پیش گام باشید. این مشکل باعث می شود شما سریعتر غذا بخورید. به طور متوسط ​​۱۵ دقیقه طول می کشد تا مغز شما پیام پر بودن معده را دریافت کند. به همین دلیل است که همیشه آهسته غذا خوردن مهم است. فرانسوی ها تلاش می کنند تا آرام و  آهسته و با لذت غذا بخورند.

رازهای تناسب اندام

واقع بین باش

زمانی که وعده های غذایی خود را به آرامی می خورید، به احتمال زیاد طعم ها را می چشید. با این حال، در رژیم غذایی فرانسوی ها، سبزیجات و میوه ها همیشه به صورت تازه از فروشگاه های مواد غذایی خریداری می شوند و از غذاهای منجمد اجتناب می شود.

رازهای تناسب اندام،  صبحانه کم است: ماست با نان، غلات یا میوه، گرانولا و قهوه. ناهار و شام، بخش های کوچک گوشت، سبزیجات و مقداری نشاسته و قهوه شامل تمام وعده های غذایی است. غذاهایی که در رژیم غذایی فرانسوی ها ضروری هستند عبارتند از: پنیر و ماست پرچرب، کره، نان، میوه و سبزیجات تازه معمولاً کبابی یا سرخ شده، قسمت های کوچک گوشت بیشتر ماهی یا مرغ نسبت به گوشت قرمز، شراب و شکلات تلخ.

بیشتر بخوانید: رژیم قلیایی: ۲۵ موادغذایی قلیایی که باید برای تعادل طبیعی بدن مصرف کنید

وعده های غذایی را در اولویت قرار دهید

یکی از عناصر مهم رژیم غذایی فرانسوی، غذا خوردن پشت میز به عنوان یک خانواده است. در یک مطالعه اخیر روی ۷۶۶ مرد و زن در فرانسه، محققان گزارش کردند که تقریباً دو سوم از آنها روزانه به عنوان یک خانه با هم غذا می خورند.

رازهای تناسب اندام، مطالعات نشان می‌دهد که خانواده‌های آمریکایی که شام ​​را با هم می‌خورند، نسبت به آن‌هایی که به ندرت یا هرگز با هم غذا نمی‌خورند، تمایل به خوردن سبزیجات و میوه‌ها، غذاهای سرخ‌شده، نوشابه‌های گازدار و غذاهای ترانس دارند. گپ زدن با خانواده یا دوستان به جای جویدن دهان شما را مشغول نگه می دارد و به شما فرصت می دهد تا متوجه شوید که سیر شده اید.

رازهای تناسب اندام

کاری را که دوست دارید انجام دهی

بردگی ورزشگاه را فراموش کنید. فرانسوی ها فقط می توانند به زندگی روزمره خود بپردازند که به ندرت شامل وقت گذراندن در ترافیک می شود. در عوض، از جایی که باید پیاده روی کنند، دوچرخه استفاده می‌کنند.  آنها راه می‌روند چون آن را دوست دارند، این کاری نیست که باید انجام دهند تا تناسب اندام شان را حفظ کنند.

رازهای تناسب اندام، یک مطالعه آمریکایی نشان داد که آنها ۴۰ درصد زمان کمتری را صرف انجام دلایلی فراتر از کاهش وزن می کنند، مانند کاهش وزن یا کاهش استرس، وقت گذرانی با دوستان یا بهبود وضعیت رفاهی خود. هر آنچه را که دوست دارید، چه تنیس، رقص، دوچرخه سواری یا اسب سواری انجام دهید تا از پاداش بدنی قوی و حسی سالم بهره مند خواهید شد.

میان وعده ها را هوشمندانه انتخاب کنید

رازهای تناسب اندام، رژیم غذایی فرانسوی ها همه چیز در مورد تنقلات است. یک مطالعه نشان داد که در موارد نادر، هنگام میان وعده میان وعده‌های غذایی، مردم فرانسه نان، پنیر، ماست و میوه‌های تازه را ترجیح می‌دهند. وقتی بین وعده های غذایی هوس شدید می کنید، به یاد داشته باشید که فقط غذاهای تازه و واقعی را انتخاب کنید و میان وعده خود را به آرامی و با دقت و بدون احساس گناه میل کنید.

بیشتر بخوانید: قارچ در رژیم غذایی نوزادان: آیا نوزادان می توانند قارچ بخورند؟

 

‎ نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۱۲ کیلو لاغری با دمنوش گیاهی تا عید، همین الان میتونین مشاوره رایگان بگیرین.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + 16 =

دکمه بازگشت به بالا