;
خانواده و زناشوییزندگی

رازهای ازدواج موفق: ۱۰ راز کلیدی یک ازدواج موفق که نمی دانستید!

رازهای ازدواج موفق: ازدواج های موفق و روابط پایدار نیاز به تلاش و مراقبت دارد. زیرا بدون تلاش و مراقبت هیچ ازدواجی موفق نمی شود و سرانجام به جدایی زن و شوهر می انجامد. برای داشتن ازدواج موفق و پایدار باید چیزهای زیادی را بدانیم که انجام و رعایت آن ها منجر به پایداری رابطه میان زن و شوهر می شود. بنابراین در بخش خانواد و زناشویی ۱۰ راز کلیدی یک ازدواج موفق بررسی شده است.

بیشتر بخوانید: راز زوج های شاد: با این ۵ عادت زن و شوهر شاد و خوشبخت باشید

۱۰راز کلیدی یک ازدواج موفق که نمی دانستید

۱.مستقل باشید

استقلال در ازدواج بسیار مهم است. برای شاد بودن در یک رابطه، ابتدا باید خوشحال باشیم. این در واقع کلید یک رابطه موفق است. با در نظر گرفتن این موضوع، زن و شوهر باید همچنان برای خود وقت بگذارند، از سرگرمی های خود لذت ببرند و به طور کلی مدتی را جدا از هم بگذرانند.

رازهای ازدواج موفق, در واقع وقتی احساس مستقل خود را حفظ کنیم، همیشه چیزی برای صحبت کردن در سر میز شام خواهیم داشت و برای همیشه قوی تر و برای شریک زندگی خود جذاب تر خواهیم بود.

۲.شنونده خوبی باشید

ما باید با هم صحبت کنیم. اکثر زن و شوهر ها از این جمله می ترسند، اما آیا می دانید که اگر به این فکر می کنید که چگونه یک زندگی مشترک پایدار داشته باشید، ایجاد بستری برای گفتگوهای سالم کلید آن است.  باید زن و شوهر به علاوه حرف زدن باید شنونده های خوبی هم برای هم باشند.

به خصوص یک زن چیزی که از مرد زندگی اش می خواهد این است که به حرف هایش گوش کند و حرف هایش را بفهمد. به یاد داشته باشید که گوش دادن و شنیدن یک چیز نیستند. گوش دادن قلب ما را درگیر می کند. بشنوید که او چه می‌گوید، در حین صحبت به او نگاه کنید، حتی آن را بازنویسی کنید و به او اطمینان دهید که حرف هایش را متوجه شده اید. گوش دادن کلید واقعی یک ازدواج شاد، برای هر رابطه ای است.

۳.به رسمیت شناختن اختلاف نظر

رازهای ازدواج موفق, خوب بودن در کنار هم به این معنا نیست که زوج ها در مورد هر چیز کوچکی به توافق برسند. اکثر زوج ها نگرش ها، عقاید و ارزش های  متفاوتی دارند.  حتی در برخی موارد نظرات مخالفی در بسیاری از زمینه ها دارند.

همه زوج ها باید در جایی اختلاف نظر داشته باشند. زوج‌های موفق و عاشق به دیدگاه یکدیگر احترام می‌گذارند و حتی نسبت به موارد اختلافشان حس شوخ طبعی دارند. به یاد داشته باشید، احترام یکی از نکات اصلی برای یک ازدواج موفق است. دو دیدگاه متضاد را بشناسید. لازم نیست یکی از آنها درست باشد. به نظر مخالف هم احترام بگذارید.

بیشتر بخوانید: حقایق روانشناسی عشق و ازدواج که باید بدانید + ۸ حقیقت جالب!

رازهای ازدواج موفق

۴.ارتباط برقرار کنید

چندین کتاب در مورد زبان های عشق وجود دارد. این مفهوم در روانشناسی ایجاد شد که هر فردی روش منحصر به فرد خود را برای انتقال عشق دارد. با دانستن ترجیحات و سرگرمی های شریک زندگی خود، می توان از استعاره ها برای برقراری ارتباط با چیزی که شخص به خوبی می فهمد استفاده کرد.

به روش فیزیکی نشان دادن عشق همسرتان توجه کنید و خواهید فهمید که چه چیزی باعث موفقیت یک ازدواج می شود. این می تواند شستن ظرف ها یا بردن بچه ها به مدرسه، خریدن لوازم بهداشتی و اتو کردن پیراهن هایش باشد.

رازهای ازدواج موفق، تلاش کنید تا زبان عشق شریک خود را بفهمید تا همیشه بدانید که چگونه با او صحبت کنید. اغلب در مورد زبان های عشق صحبت می شود، اما زوج ها آنطور که باید به این موضوع توجه نمی کنند. درک زبان عشق شریک زندگی راز یک رابطه شاد است.

۵.یکدیگر را ببخشید

یک نفس عمیق بکشید و شوهرتان را ببخشید که یادش نمی‌آید شیر بخرد یا از سر کار به شما تماس بگیرد و حال تان را بپرسد.   بخشش می تواند رابطه شما را متحول کند، اما برای این که به آنها نگاه کنید و به آنها بگویید که در گذشته به شما صدمه زده اند، به زمان و صبر نیاز دارد.

رازهای ازدواج موفق، اما اگر بتوانید شریک زندگی خود را ببخشید، می توانید بدون عصبانیت یا ناامیدی با هم به جلو حرکت کنید و آن درد گذشته شروع به التیام می کند.

۶.پذیرش

قاتل اصلی رابطه، عدم پذیرش، ویژگی ای است که بیشتر به زنانی نسبت داده می شود که به نق زدن معروف هستند. شما با شریک زندگی خود برای آنچه که در آن زمان و اکنون بود ازدواج کردید. حتی اگر بخواهیم الان او را عوض کنیم، نمی توانیم.

کلید یک رابطه موفق در درک هر چه سریعتر این موضوع نهفته است. هنگامی که او را تشویق یا متقاعد می کنید، فقط بر روی نقاط ضعف یا مشکلات او تمرکز می کنید. فورا دیدگاه خود را تغییر دهید و در عوض روی ویژگی های مثبت او تمرکز کنید.

۷.مسئولیت پذیر باشید

مسئولیت پذیری یکی از رازهای یک ازدواج موفق است. وقتی در پروژه ای شرکت می کنید، مسئولیت موفقیت ها و شکست های خود را بپذیرید. هنگامی که شما و شریک زندگی تان با یکدیگر اختلاف یا مشاجره دارید، به خاطر داشته باشید که مسئولیت اعمال خود را بپذیرید، از جمله هر کاری که انجام داده اید یا گفته اید، به خصوص اگر آسیب زا، بی فکر یا ایجاد ناملایمات باشد.

بیشتر بخوانید: احساس خوشبختی پس از ازدواج با ۶ ترفند ساده و موثر!

رازهای ازدواج موفق

۸.قرارهای عاشقانه بگذارید

در میان دیگر نکات برای یک ازدواج موفق، قرارهای عاشقانه بیش از همه چیز نادیده گرفته می شود. صرف شبی به خصوص در کنار هم یا یک قرار عاشقانه برای شام یا نهار در بیرون از خانه صمیمت میان شما را بیشتر تقویت می کند. وقتی شبی با هم  قرار به خصوص دارید، باید گوشی های خود را خاموش کرده و کنار بگذارید تا از حواس پرتی خلاص شوید.

رازهای ازدواج موفق، در خانه با پاپ کورن فیلم تماشا کنید یا با هم به پیاده روی یا رولربلید بروید. تلاش کنید با هم شاد باشید و از امید و لحظات خوب تان با هم صحبت کنید.

۹.صمیمیت جنسی را زنده نگه دارید

رابطه جنسی برای یک ازدواج سالم بسیار مهم است. رابطه جنسی باید منظم باشد و مشاوران خانواده پیشنهاد می کنند حتی زمانی که حسی برای این کار ندارید، باز هم آن را انجام دهید.

پیشنهاد می کنیم با صحبت در مورد چیزهایی که شما را خوشحال می کند، آن را جذاب نگه دارید و هر گونه نقش آفرینی فانتزی، موقعیت یا وسایل اتاق خواب را که ممکن است رابطه تان را هیجان انگیز کند، اضافه کنید.

۱۰.تعریف کنید

رازهای ازدواج موفق، از شریک زندگی خود تعریف کنید. یک تعریف و تمجید از شریک زندگی تان معجزه می کند. به رسمیت شناختن ویژگی‌های مثبت شریک زندگی‌تان هر روز و تعریف و تمجید کردن، در روابط شما تأثیر بسزایی خواهد داشت. مثبت بمانید و کارهایی را که شریکتان به خوبی انجام می دهد را پیگیری کنید.

بیشتر بخوانید: ۸ کلید طلایی برای یک ازدواج موفق و سالم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − 12 =

دکمه بازگشت به بالا