;
زندگیخانواده و زناشویی

ترس مردان از ازدواج: به این ۱۰ دلیل مردان از ازدواج فراری اند!

با وجود این که می گویند مردان موجودات نترسی هستند و هرگز از چیزی نمی ترسند. اما این ذهنیت واقعیت ندارد. زیرا مردها هم ترس ها و واهمه هایی دارند. یکی از این ترس ها ترس از ازدواج است. بسیاری از مردان که مجرد هستند یکی از دلایلی را که در مورد عدم ازدواج شان می گویند، ترس از ازدواج است. شاید مضحک به نظر برسد که مگر ازدوج ترس دارد. ولی واقعیت این است که بسیاری از مردان به دلایل مختلف تن به ازدوج و تشکیل زندگی مشترک نمی دهند. بنابراین در این مطلب از سری مطالب خانواده و زناشویی به دلایل ترس مردان از ازدواج پرداخته ایم. با بررسی این ترس ها به این نکته پی می بریم که چرا بسیاری از مردان از ازدواج فراری اند؟

بیشتر بخوانید: مهم ترین سوالات قبل از ازدواج: شریک زندگی خود را بهتر بشناسید

۱.دلایل ترس مردان از ازدواج، ترس از تغییر

به عنوان یک مرد، اگر از تغییر ترس دارید، نشان می دهد که شما فردی هستید که هرگز نمی خواهید برای تغییر آماده باشید. وقتی هر تغییری در زندگی شما اتفاق می افتد، احساس ناراحتی می کنید. شاید بعد از ازدواج زنان کنترل شما را در دست بگیرند و زندگی شما را به کلی تغییر دهند. آنها فکر می کنند که با ازدواج مجبور به تغییر هستند و آن ها تغییر را دوست ندارند. به همین خاطر تن به ازدواج نمی دهند.

دلایل ترس مردان از ازدواج

۲.ترس از عدم توانایی در رقابت

برخی از مردان و زنان زندگی را صحنه رقابت می دانند. به همین خاطر اکثر مردان از این می ترسند که اگر زنان مدرن و قدرتمندی داشته باشند، نتوانند با او رقابت کنند و در آن رقابت برنده باشند. به علاوه آن ها فکر می کنند که اگر درآمد خوبی ندارشته باشند، نمی توانید رابطه خوبی با همسر شان داشته باشند. البته این صرفا یک نوع نگرش است و این نگرش کاملا درست نیست.

۳.دلایل ترس مردان از ازدواج، تعهد دائم

دلیل بعدی این است که چرا مردان با ترس از تعهد مواجه هستند. ممکن است برخی از مردان در تعهد به یک نفر مشکل داشته باشند. زیرا فکر می کنند که با ازدواج دیگر آن ها نمی توانند همانند گذشته روابطی داشته باشند. به علاوه فکر می کنند با ازدواج کردن آزادی های شان محدود می شود. دیگر نمی توانند وقت خود را با دوستان  بگذرانند، دیگر به گردش و تفریح ​​نمی توانند بروند. آن ها فکر می کنند این طور زندگی خسته کننده می شود.

۴.عدم اعتماد به نفس

اگر برای ازدواج آماده نیستید به این معنی است که احساس ضعف و عدم اعتماد به نفس دارید. شما قادر به قبول مسئولیت نیستید و افکار منفی در ذهن شما جاری است. مردان در ذهن خود ترس دارند که اگر نتوانند زن را در یک رابطه خوشحال کنند، چه کار می کنند. زیرا ازدواج مسئولیت و تعهد به همراه دارد.

بیشتر بخوانید:  ویژگی های مردان بد: مردی با این ۱۴ ویژگی مناسب ازدواج و دوستی نیست!

دلایل ترس مردان از ازدواج

۵.ترس از شکست

شکی نیست که قبل از ازدواج هر فردی از ازدواج چه زن و چه مرد ترس دارد. اکثر مردان این ترس از شکست را در ذهن خود دارند. آنها روابط را وظیفه ای بزرگتر از هر چیزی می دانند و احساس استرس می کنند و هیچ مردی نمی خواهد به عنوان یک فرد ناموفق در مقابل یک زن حضور داشته باشد.

۶.دلایل ترس مردان از ازدواج، ثبات مالی

یکی از اصلی ترین دلایلی که اکثر مردان در زندگی خود از ازدواج اجتناب می کنند. این است که هنوز از نظر مالی دچار مشکل هستند و ترس از نحوه مدیریت امور بعد از ازدواج دارند. اگر آنها پول کافی برای زندگی نداشته باشند، ممکن است رابطه او با همسرش به خوبی پیش نرود. بنابراین آن ها از ازدواج می ترسند و تن به ازدواج نمی دهند.

۷.پایان عاشقانه ها

برخی از مردان، هنوز فکر می کنند که بعد از ازدواج هیچ عشقی در زندگی آنها باقی نمی ماند. آنها بعد از ازدواج زمانی برای عشق و عاشقی با شریک زندگی خود ندارند. زیرا مسئولیت های زیادی برای انجام دادن دارند که قبلاً هرگز چنین مسئولیت هایی نداشته اند. بنابراین آن ها فکر می کنند که اگر آنها نتوانند در زندگی خود عشق و عاشقی داشته باشند، شریک زندگی خود را خوشحال نمی کنند.

۸.برداشت منفی از همسر

مهم ترین عاملی که باعث می شود مردان از ازدواج اجتناب کنند، ذهنیت منفی آنها در مورد همسر است. آنها این ترس را در ذهن دارند که همسرشان سعی می کند آنها را کنترل کند و فقط کاری را انجام می دهند که همسرشان دوست دارند و به عنوان یک مرد چاره دیگری ندارند جز اطاعت از همسر.

بیشتر بخوانید: زن مورد علاقه مردان: ۲۰ ویژگی یک همسر خوب و ایده آل

دلایل ترس مردان از ازدواج

۹.دلایل ترس مردان از ازدواج، طلاق پرهزینه

بدون شک در زمانه ما، اکثر ازدواج ها و روابط ناموفق هستند. برخی افراد که به ازدواج تعهد دارند و می خواهند ازدواج پایدار داشته باشند. بعد از مدتی ازدواج احساس می کنند که دیگر رابطه شان جذاب نیست. احساس بی حوصلگی می کنند و در نهایت رابطه آنها به پایان می رسد. پایان رابطه منجر به طلاق می شود. در شرایط فعلی طلاق با مهریه های سنگین برای یک مرد به شدت دشوار است.

۱۰.عدم بلوغ

برخی از مردان بلوغ فکری و احساسی ندارند. آنها همیشه از قبول مسئولیت می ترسند زیرا احساس راحتی نمی کنند. آنها فکر می کنند زمان مناسبی نیست و به زمان بیشتری برای ازدواج و به عهده گرفتن مسئولیت همسر و فرزندانشان در آینده نیاز دارند.

بیشتر بخوانید: راز زوج های شاد: چگونه زندگی زناشویی شاد و پر هیجان داشته باشیم؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش − پنج =

دکمه بازگشت به بالا