;
زندگی

خواص درمانی چشمه های آب گرم: ۵ مزیت شگفت انگیز اسپا برای سلامتی

خواص درمانی چشمه های آب گرم: سبک زندگی مدرن اغلب بدن را تحت فشار قرار می دهد و بدن به طرق مختلف به آرامش نیاز دارد. هر کسی ممکن است روش خاصی را برای رسیدن به آرامش امتحان کند اما یکی از محبوب ترین روش ها قطعا رفتن به اسپا است. تعیین زمان مناسب برای رفتن دشوار است، زیرا همه اسپاها ویژگی های متفاوتی دارند. با این حال، اکثر مردم ترجیح می دهند به اسپا رفته و با شروع سرد شدن هوا برای سختی های زمستان آماده شوند.

بیشتر بخوانید: بهترین روغن های آرامش بخش: ۷ روغن گیاهی برای درمان استرس

۵ مزیت شگفت انگیز اسپا برای سلامتی

۱.به کاهش استرس کمک می کند

چشمه های آب گرم مترادف با آرامش هستند. زیرا به شما این امکان را می دهند که به طور موقت خود را از کارهای روزمره منحرف کنید و در نتیجه ذهن خود را آرام کرده و از استرس دور شوید.

خواص درمانی چشمه های آب گرم، یک مطالعه ژاپنی، پس از بررسی بیش از ۳۰۰۰ کارگر، نشان می دهد که گرفتن منظم آبگرم باعث بهبود قابل توجهی در سلامت جسمی و روانی می شود. علاوه بر بهبود سلامت کلی، این مطالعه همچنین به کاهش شدید سطح استرس و بهبود کیفیت خواب اشاره کرد.

خواص درمانی چشمه های آب گرم

۲.سلامت تنفسی را بهبود می بخشد

خواص درمانی چشمه های آب گرم، در ابتدا، وظیفه اصلی اسپاها کمک به افراد مبتلا به مشکلات تنفسی برای بهبود وضعیت خود بود. اگرچه اسپاها امروزه در بسیاری از شاخه ها گسترش یافته اند، این یکی از مزایای اصلی باقی مانده است.

چیزی که این امر را ممکن می‌سازد دقیقاً آب‌هایی است که در آن‌ها درمان‌های خاص‌تری برای هدف قرار دادن سیستم تنفسی اعمال می‌شود. بسته به فراوانی مواد معدنی در آب های حرارتی یک مکان خاص، مزایای آن ممکن است خاص تر باشد، اما به طور کلی همه آنها به عنوان یک گشادکننده عروق عمل می کنند، مخاط را رقیق می کنند، به بیرون آمدن بهتر آن و بهبود ظرفیت ریه کمک می کنند. علاوه بر این، سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و در نتیجه مقاومت بدن را در برابر بیماری های فصلی افزایش می دهد.

بیشتر بخوانید: خواص بابونه: از تسکین درد تا آرامش اعصاب و درمان استرس

۳.گردش خون را بهبود می بخشد

خواص درمانی چشمه های آب گرم، آب های حرارتی همچنین می توانند جریان خون و سیستم گردش خون را بهبود بخشند. برخی از انواع پیام‌هایی که برای راه رفتن در استخرهای پر از آب حرارتی طراحی شده‌اند و گردش خون را دوباره فعال می‌کنند موثر هستند.

خواص درمانی چشمه های آب گرم

۴.سلامت پوست را بهبود می بخشد

برخی از فعالیت هایی که می توان در چشمه های آب گرم انجام داد عبارتند از سونا، حمام ترکی و استفاده از گرما مانند غواصی در استخرهای آب گرم. بخاری که آزاد می کنند منافذ را باز می کند و پوست را تمیز می کند و درخشندگی جدیدی به صورت می بخشد. برخی از ماساژها همچنین به جلوگیری از سلولیت کمک می کند و سطح بدن را به وضوح بهبود می بخشد.

۵.خلق و خو را بهبود می بخشد

خواص درمانی چشمه های آب گرم، رفتن به اسپا پس از یک دوره استرس به عنوان یک امتیاز برای مغز در نظر گرفته می شود که باعث ایجاد حس آرامش می شود.

اگر می‌خواهید این خلق و خو را بیشتر تقویت کنید، استفاده از ماساژ را در درمان‌ها فراموش نکنید. زیرا طبق تحقیقات علمی، آن‌ها ترشح دوپامین و سروتونین، هورمون‌های مرتبط با شادی را تحریک می‌کنند.

بیشتر بخوانید: درمان استرس و اضطراب: به جای دارو از این ۱۰ غذا استفاده کنید

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + 2 =

دکمه بازگشت به بالا