;
سلامتسلامت روانی

بهترین زمان برای پیاده روی: ۸ فایده باورنکردنی پیاده روی صبحگاهی که نمی دانستید!

بهترین زمان برای پیاده روی: پیاده روی یک فعالیت بدنی رایگان و مفرح است که برای افراد مفید است. برای استفاده از مزایای آن نیازی به تجهیزات خاص یا زمان خاصی از روز ندارید. فرقی نمی‌کند پیاده روی را برای مرتب کردن افکارتان دوست داشته باشید، یا از همراهی دوست تان در حین راه رفتن لذت ببرید یا بتوانید با کسی چت کنید، یا زمان خاص شما برای گوش دادن به آن پادکست پرطرفدار است.

بهترین زمان برای پیاده روی. پیاده‌روی می‌تواند برای افراد مختلف معنای متفاوتی داشته باشد. چیزی که ثابت می ماند این است که برای بدن و ذهن شما عالی است. به خصوص شروع روز با پیاده روی ذهن و بدن شما را شاداب و سرحال نگه می دارد. در بخش سلامت ۸ فایده باورنکردنی پیاده روی توضیح داده شده است.

بیشتر بخوانید: کاهش وزن با رژیم پرتقالی:بدون اغراق،با رژیم پرتقالی در 3 روز 2 کیلو وزن کم خواهید کرد + دستورالعمل

فواید شگفت انگیز پیاده روی صبحگاهی برای سلامتی

۱.انرژی شما را افزایش می دهد

یک پیاده روی سریع برای شروع روز می تواند احساس شادابی و لذت را در شما ایجاد کند. سطح انرژی شما را در طول روز حفظ می کند و به کاهش خستگی کمک می کند.

بهترین زمان برای پیاده روی، به علاوه تنفس کمی هوای خنک، تازه و تمیز در صبح ذهن شما را پاک می کند و باعث می شود احساس هوشیاری و سرزندگی داشته باشید.

احتمالاً بپسندید: درمان بیماری های کبد با این ۸ مواد غذایی شگفت انگیز!

بهترین زمان برای پیاده روی

۲.خلق و خوی شما را بهبود می بخشد

شروع روز با پیاده روی مساوی است که روز خود را با روحیه خوب شروع کنید. فعالیت بدنی به بدن شما کمک می کند تا اندورفین و سروتونین را آزاد کند که باعث افزایش خلق و خوی طبیعی و افزایش عزت نفس می شوند. همچنین ثابت شده است که پیاده روی به مدیریت استرس، اضطراب و افسردگی کمک می کند.

۳.به افزایش توانایی ذهنی کمک می کند

بهترین زمان برای پیاده روی،  پیاده روی خون رسانی به مغز شما را افزایش می دهد و ثابت شده است که توانایی های شناختی شما را بهبود می بخشد. پیاده روی صبحگاهی ممکن است به افزایش وضوح ذهنی، توانایی تمرکز و ظرفیت تفکر خلاق کمک کند.

به علاوه تأثیر مثبتی بر حافظه، تمرکز و مهارت های حل مسئله شما دارد. همچنین مشخص شده است که پیاده روی خطر ابتلا به بیماری آلزایمر و اثرات از دست دادن حافظه را در طول زمان کاهش می دهد.

۴.سلامت قلب را بهبود می بخشد

بهترین زمان برای پیاده روی، پیاده روی مداوم گردش خون را بهبود می بخشد و فشار خون شما را کاهش می دهد و در نتیجه خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد.

به علاوه پیاده روی منظم می تواند به حفظ سطح کلسترول سالم و کاهش خطر حملات قلبی و سکته کمک کند.

بهترین زمان برای پیاده روی

۵.سطح قند خون شما را مدیریت می کند

پیاده روی همچنین ممکن است با افزایش توانایی بدن در پاسخ به انسولین به کاهش سطح قند خون شما کمک کند.

بهترین زمان برای پیاده روی، خطر ابتلا به دیابت را کاهش می دهد و اگر قبلاً با دیابت زندگی می کنید، به مدیریت بهتر این بیماری کمک می کند.

بیشتر بخوانید: ۱۵ راه برای درمان طبیعی افسردگی با تغییر سبک زندگی

۶.عضلات شما را تقویت می کند

منظم بودن در پیاده روی صبحگاهی می تواند به تقویت عضلات پا و شکم شما کمک کند، دامنه حرکتی وسیع تری به شما می دهد و سلامت کلی را بهبود می بخشد.

بهترین زمان برای پیاده روی، پیاده روی همچنین می تواند با روان کردن و تقویت عضلات اطراف مفاصل به کاهش درد مفاصل و عضلات کمک کند.

بهترین زمان برای پیاده روی

۷.به شما کمک می کند شب بهتر بخوابید

پیاده روی صبحگاهی و قرار گرفتن در معرض آفتاب اولیه صبح می تواند به حفظ ریتم طبیعی شبانه روزی (چرخه خواب و بیداری) شما کمک کند که کیفیت خواب شما را بهبود می بخشد.

بهترین زمان برای پیاده روی، مطالعات همچنین نشان می دهد که فعالیت بدنی می تواند اثرات هورمون های طبیعی خواب را افزایش دهد که می تواند به شما کمک کند راحت تر به خواب بروید.

۸.به حفظ وزن سالم کمک می کند

بهترین زمان برای پیاده روی،  این نکته ممکن است دلیلی باشد که شما کل مقاله را بخوانید، تا بدانید آیا پیاده روی به کاهش وزن کمک می کند یا خیر.

پیاده روی با سرعت متوسط حدود ۳۰ دقیقه می تواند ۱۵۰ تا ۲۰۰ کالری بسوزاند. اگر پیاده روی را با یک رژیم غذایی سالم و تمرینات قدرتی ترکیب کنید، می تواند به جلوگیری از افزایش وزن کمک کند و همچنین ممکن است به کاهش وزن کمک کند.

همچنین به یاد داشته باشید که هیدراته بمانید، سالم غذا بخورید، خوب بخوابید و اقدامات لازم را برای مراقبت از سلامت روان خود انجام دهید.

بیشتر بخوانید: کاهش وزن با رژیم گیاهی: با رعایت این ۱۰ نکته همیشه لاغر و خوش فرم بمانید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + پنج =

دکمه بازگشت به بالا