;
بیماری هاسلامت

درمان زانو درد فوری با ۷ روش خانگی موثر که نمی دانستید!

درمان زانو درد فوری: بسیاری از مشکلات کوتاه مدت زانو نیازی به کمک پزشکان ندارند و افراد اغلب می توانند به بهبودی خود کمک کنند. درمان خانگی زانو درد همچنین می‌تواند به بسیاری از مشکلات طولانی‌مدت زانو درد کمک کند. البته اول از همه باید علت اصلی زانو درد را پیدا کنید. با این حال، درمان‌های خانگی ساده این مطلب سلامت می‌‌تواند به بسیاری از اشکال زانو درد شما کمک کند.

بیشتر بخوانید: کاهش وزن بدون احساس گرسنگی با ۷ روش آسان و موثر!

۱.انجام فعالیت بدنی

ورزش‌هایی که برای تقویت قسمت بالایی ران‌ها انجام می‌شود، می‌تواند برای مفصل زانو مفید باشد. ورزش می‌تواند پیشرفت آرتروز (OA) را که یکی از شایع ترین علل زانو درد است، به تاخیر بیندازد.

پیاده‌روی، دوچرخه سواری، شنا، تای چی و یوگا همگی ممکن است مفید باشند. فعالیت بدنی باعث افزایش سلامت بافت غضروفی می‌شود، چه فرد مبتلا به آرتروز باشد یا نه. تقویت عضلات ساق پا به ویژه برای زانو مفید است. افراد مبتلا به درد مفاصل می‌توانند از فعالیت‌هایی مانند راه رفتن در آب بهره مند شوند، زیرا فشار کمی به زانوها وارد می کند.

درمان زانو درد فوری، اگر در هنگام ورزش دچار زانو درد ناگهانی شدید بهتر است این موضوع را جدی بگیرید. ممکن است یک گرفتگی جزئی باشد اما اگر درد ادامه داشت بهتر است سریعا با یک پزشک فوق تخصص ارتوپد تماس بگیرید.

احتمالا بپسندید: اين علائم نشان می دهد که یائسگی شما نزديک است!

۲. تمرینات تقویتی

شما می‌توانید با یک فیزیوتراپیست همکاری کنید تا بهترین تمرینات و برنامه ها را برای نیازهای خود شناسایی کنید. تقویت عضلات بالای ساق – عضلات چهار سر ران – از طریق ورزش می تواند به محافظت از مفصل زانوی شما کمک کند.

شاید بپسندید: این دانه گیاهی را هر روز صبح با معده خالی مصرف کنید، نه دیابت باقی می ماند و نه کلسترول بد!

در اینجا چند راه برای تقویت این عضلات وجود دارد:

درمان زانو درد فوری، در حالت درازکش یا نشسته پا را صاف کرده و بالا بیاورید.یک پا را روی یک پله به سمت بالا قرار دهید، سپس پای دیگر را، دوباره پایین بیایید، و پله‌ها را تکرار کنید.روی یک صندلی بنشینید و سپس بایستید و یک دقیقه مکررا بنشینید. این کار را به صورت آهسته و کنترل شده انجام دهید و از استفاده از دست ها برای حمایت از شما خودداری کنید.یک صندلی را نگه دارید و به حالت چمباتمه بزنید تا کاسه زانو روی انگشتان پا را بپوشاند. این کار را 10 بار انجام دهید.

شاید بپسندید: آنتی بیوتیک های طبیعی | با خوردن این خوراکی ها عفونت های داخلی بدن خود را از بین ببرید!

درمان زانو درد فوری

۳. اصلاح حالات نشستن

اقداماتی که می‌تواند به کاهش فشار روی زانو کمک کند عبارتند از:

از صندلی‌های پایین و کاناپه‌هایی که در آنها «غرق می‌شوید» اجتناب کنیددر صورت لزوم روی یک بالشت بنشینید تا سطح صندلی خود را بالا ببریدبررسی کنید که وضعیت نشستن خوبی دارید، بدون اینکه خم شوید یا خم شویدپوشیدن کفش‌های حمایتی و اجتناب از کفش‌هایی که قوس‌های شکسته دارند، زیرا می‌توانند منجر به ایجاد نیروی غیرطبیعی و ساییدگی روی زانو شوند.اجتناب از نشستن طولانی مدت و دوره های طولانی بدون حرکت، زیرا مفاصل ممکن است بدون حرکت سفت و دردناک شوند.

شاید بپسندید: احساس غم و ناراحتی: ۷ راهکار ساده برای از بین بردن غم و اندوه!

۴. کاهش وزن و رژیم غذایی

درمان زانو درد فوری، یک رژیم غذایی مدیترانه‌ای می‌تواند به افراد کمک کند وزن خود را حفظ کنند و ممکن است خواص ضد التهابی نیز داشته باشد.

افرادی که اضافه وزن یا چاقی دارند بیشتر در معرض خطر زانو درد و آرتروز زانو هستند. حمل وزن اضافی باعث می‌شود مفاصل کار بیشتری انجام دهند. از دست دادن وزن به کاهش درد طولانی مدت زانو از جمله درد ناشی از آرتریت کمک می‌کند. وزن اضافی روی بدن باعث افزایش التهاب در سراسر بدن می‌شود و زانوها تحت تاثیر قرار می‌گیرند. آرام غذا خوردن و جویدن کامل غذا نیز به کاهش وزن کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: قاتل چربی خون: ۱۰ روش خانگی که چربی خون را در کم ترین زمان نابود می کند!

یک رژیم غذایی سالم به معنای یک رژیم متعادل است که:

سرشار از میوه، سبزیجات و فیبر است

گوشت، چربی حیوانی و سایر چربی ها کم است

ماساژ دادن زانو ممکن است درد زانو را تسکین دهد. برای این منظور، کارهای زیر را در حالت نشسته با زانوهای به سمت جلو و پاهای صاف روی زمین انجام دهید.

بیشتر بخوانید: این گیاه برای درمان کلسترول بالا و فشار خون معجزه می کند+نحوه مصرف

۵.درمان خانگی زانو درد با ماساژ

درمان زانو درد فوری، دست ها را به آرامی به صورت مشت ببندید، با هر دو دست 10 بار به قسمت بالایی، پایینی و میانی ران ضربه بزنید. سه بار تکرار کنید.

در حالی که پاها را صاف روی زمین بنشینید، پاشنه دست را روی بالای ران قرار دهید و آن را تا زانو بلغزانید، سپس رها کنید. پنج بار تکرار کنید. همین کار را برای دو طرف بیرونی و داخلی ران انجام دهید.

چهار انگشت خود را به بافت زانو فشار دهید و پنج بار بالا و پایین بروید. دور زانو را تکرار کنید.

کف دست را روی ران قرار دهید، آن را به سمت پایین ران، روی زانو حرکت دهید و از قسمت بیرونی ران عقب برگردید.

ماساژ عضلات ران تاثیر مفیدی بر روی زانو خواهد داشت.

منابع کافی برای اثبات ماساژ درمانی برای کمک به کاهش علائم و درمان خانگی زانو درد وجود ندارد. با این حال، ماساژ ممکن است مزایای دیگری مانند مدیریت استرس داشته باشد.

شاید بپسندید: کاهش فشار خون در ۲ دقیقه با این روش جالب در خانه!

برایتان جالب خواهد بود: داشتن عمر طولانی با ۵ راز ساده که نمی دانستید!

۶. حفاظت، استراحت، یخ، فشرده سازی، و ارتفاع

شما می توانید از فشرده سازی زانو برای تسکین درد استفاده کنید. استراحت، یخ، فشرده سازی و بالا بردن ارتفاع زانو ممکن است به درمان خانگی زانو درد که ناشی از آسیب بافت نرم، مانند رگ به رگ شدن است، کمک کند. منظور از حفاظت، به محافظت از زانو در برابر آسیب بیشتر اشاره دارد، به عنوان مثال، کنار گذاشتن فعالیتی که باعث بروز زانو درد شده است.

راه‌های درمان خانگی زانو درد. حفاظت، استراحت، یخ، فشرده سازی، و ارتفاع

استراحت می تواند خطر آسیب بیشتر را کاهش دهد و به بافت ها زمان بیشتری برای بهبودی بدهد. با این حال، متوقف کردن تمام حرکات توصیه نمی شود، زیرا این امر می‌تواند منجر به سفتی و به مرور زمان، ضعف عضلانی شود.

شاید بپسندید: این نوشیدنی خوشمزه گیاهی، کبد و روده را به طور کامل پاکسازی می کند+طرز تهیه و مصرف

درمان زانو درد فوری

درمان زانو درد فوری، یخ می تواند به کاهش تورم و التهاب کمک کند. باید آن را در یک پارچه پیچیده و در روز اول آسیب به مدت 20 دقیقه چندین بار استفاده کنید. هرگز یخ را مستقیماً روی پوست قرار ندهید، زیرا این کار می تواند منجر به آسیب بیشتر شود.

فشرده سازی با بانداژ زانو می تواند سطح راحتی را افزایش دهد. اما مراقب باشید بانداژ را خیلی محکم روی زانو نبندید.

بالا بردن پا، یا بالا نگه داشتن پا، گردش خون را بهبود می دهد و تورم را کاهش می دهد. در حالت ایده آل، زانو باید بالاتر از سطح قلب باشد.

شاید بپسندید: ۹ خوراکی‌ که رگ های قلب را باز می‌کند!

۷.گرما و سرما

درمان زانو درد فوری، گرم کردن و سرد کردن محل زانو، می تواند در درمان خانگی زانو درد موثر باشند و برای کاهش درد مفاصل ناشی از آرتریت توصیه شده است. گرما ماهیچه ها را شل می کند و روانکاری را بهبود می بخشد و منجر به کاهش سفتی می شود. برای این کار می توانید از یک بطری آب گرم یا یک پد گرم استفاده کنید.

یخ پیچیده شده در پارچه می تواند درد، التهاب و تورم را کاهش دهد. برخی از افراد نیز می توانند از گرما برای بهبود تحرک در صبح و کاهش تورم در اواخر روز استفاده کنند.

درمان زانو درد فوری، چه چیزی باعث ایجاد زانو درد در فصول سرد سال می‌شود؟ بیشتر بیماران مبتلا به آسیب زانو در طول زمستان دچار درد در قسمت های مختلف زانوی خود می شوند. درد در نواحی عضلات آسیب‌دیده درهنگام تغییر فصل از گرم به‌سرد امری طبیعی است. معمولا آسیب های زانو به دلیل سرمای هوا بیشتر خود را نشان می دهند. برای دانستن عامل زانو درد در هوای سرد “علت زانو درد در سرما چیست؟” را مطالعه کنید.

جالب خواهد بود: ۵ اولین علائم سکته مغزی که نادیده می گیریم و نمیدانیم!

بیشتر بخوانید: درمان قند خون: ۱۰ میوه خوشمزه که برای دیابت معجزه می‌کنند!

۷. طب سوزنی

در سال 2017، مطالعه ای که شامل 570 نفر بود، شواهدی پیدا کرد که نشان می دهد طب سوزنی ممکن است به افراد مبتلا به آرتروز زانو کمک کند.

شرکت کنندگان 23 جلسه طب سوزنی واقعی یا ساختگی را طی 26 هفته یا 6 جلسه طب سوزنی طی 12 هفته دریافت کردند. کسانی که طب سوزنی واقعی داشتند، در مقایسه با دیگران، امتیاز بیشتری در درمان درد و عملکرد داشتند. محققان به این نتیجه رسیدند که به نظر می رسد طب سوزنی در مقایسه با طب سوزنی ساختگی و گروه های کنترل آموزشی، بهبود عملکرد و تسکین درد را به عنوان یک درمان کمکی برای آرتروز زانو ارائه می دهد.

بیشتر بخوانید: درمان کمردرد: این ۵ مواد غذایی کمر درد را درمان می کند

 

 

برایتان جالب خواهد بود

شاید بپسندید: این خوراکی‌ها برای ماه رمضان عالی ان | خوراکی هایی که چندین ساعت شما را سیر نگه می‌دارد!

بیشتر بخوانید: ۸ درد جسمی که نشان می دهد افسردگی شدید دارید!

شاید بپسندید: رفع مشکل یبوست با ۵ صبحانه خوشمزه و مخصوص!

بیشتر بخوانید: پاکسازی کبد: ۴ دمنوش گیاهی که کبد را پاکسازی می‌کنند!

شاید بپسندید: این دمنوش گیاهی خون شما را پاکسازی و تصفیه می کند+نحوه تهیه و مصرف

اختمالا بپسندید: تخم مرغ خام، عسلی یا سفت +برای استفاده کامل از ارزش غذایی تخم مرغ چطور باید آن را پخت!؟

بیشتر بپسندید: با این دمنوش معجزه گر انسداد عروق را درمان کنید+نحوه تهیه و مصرف

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + سیزده =

دکمه بازگشت به بالا