;
بیماری هاسلامت

جلوگیری از آلزایمر: ۶ بهترین مواد غذایی با اثر باورنکردنی بر مغز

جلوگیری از آلزایمر: آیا می دانستید که برخی غذاها می توانند توانایی های شناختی، تمرکز و حافظه را بهبود بخشند؟ آنچه می خورید هم بر پیری و هم بر عملکرد مغز تاثیر زیادی دارد. حفظ سلامت مغز برای همه بسیار مهم است. بدن و مغز با افزایش سن روند طبیعی پیری را طی می کنند.

بنابراین، تجربه تغییرات حافظه، مشکلات یادگیری، پردازش اطلاعات جدید در مغز و تغییرات در بسیاری از فعالیت های شناختی دیگر طبیعی است. اما آیا می دانستید که برخی غذاها می توانند توانایی های شناختی، تمرکز و حافظه را بهبود بخشند؟ آنچه می خورید تاثیر زیادی بر روی سن و عملکرد مغز شما دارد. در بخش سلامت چشمک نقش تغذیه و برخی غذاهای خاص در جلوگیری از آلزایمر بررسی شده است.

بیشتر بخوانید: 10 بهترین مواد غذایی برای تقویت حافظه که باید در رژیم غذایی گنجاند!

۱.کولین

جلوگیری از آلزایمر، کولین یک ماده مغذی ضروری برای رشد مغز است و در غذاهایی مانند جگر، گوشت، ماهی، آجیل، لوبیا، نخود، اسفناج، سیب زمینی و تخم مرغ یافت می شود.

این یک ماده مغذی ضروری برای رشد مغز از نظر شناخت، یادگیری و حافظه از دوران بارداری است. کولین همچنین برای تولید اجزای مختلف مغز، از جمله استیل کولین، یک انتقال دهنده عصبی ضروری برای حافظه و یادگیری، حیاتی است.

جلوگیری از آلزایمر

۲.لوتئین

جلوگیری از آلزایمر، لوتئین یک آنتی اکسیدان گیاهی است که عمدتا در سبزیجات یافت می شود و توانایی جوان نگه داشتن مغز را دارد.

اثرات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی لوتئین آن را به ویژه برای سلامت چشم و مغز مفید می کند. بهترین منابع لوتئین عبارتند از اسفناج، کلم پیچ، ذرت، کدو سبز، آووکادو و زرده تخم مرغ.

بیشتر بخوانید: فواید شگفت انگیز گردو و آب گردو: از سلامت قلب تا تقویت حافظه

۳.امگا 3

اسیدهای چرب امگا 3 سه نوع هستند: دوکوزاهگزانوئیک اسید (DHA)، ایکوزاپنتانوئیک اسید (EPA) و اسید آلفا لینولنیک (ALA). دو مورد اول (DHA و EPA) توانایی یادگیری و کارایی شناختی را بهبود می بخشد، در حالی که کمبود DHA با مشکلات یادگیری مرتبط است. امگا 3 عمدتاً در غذاهایی مانند گردو، دانه های چیا، ماهی های چرب مانند سالمون یا ماهی خال مخالی یافت می شود.

۴.ویتامین های گروه B

جلوگیری از آلزایمر، ویتامین های B نقش مهمی در حفظ عملکرد سالم مغز دارند. آنها تولید انتقال دهنده های عصبی را بهبود می بخشند و به جلوگیری از زوال عقل کمک می کنند.

منابع اصلی ویتامین B شامل گوشت بدون چربی، مرغ، ماهی، محصولات لبنی، غلات کامل، میوه ها و سبزیجات است.

بیشتر بخوانید: 5 بهترین گیاهان دارویی برای بهبود عملکرد مغز و افزایش تمرکز و حافظه!

جلوگیری از آلزایمر

۵.پروتئین ها

پروتئین ها برای سلامت مغز ضروری هستند، زیرا اسیدهای آمینه موجود در آنها برای تولید انتقال دهنده های عصبی و کمک به توسعه توانایی های شناختی استفاده می شود.

بنابراین، هر گونه کمبود پروتئین می تواند منجر به کاهش انرژی و عدم تیزبینی ذهنی شود. دریافت پروتئین از طریق غذاهایی مانند ماهی، مرغ، تخم مرغ، ماست، لوبیا، عدس، آجیل و دانه های روغنی بسیار مهم است.

۶.الکترولیت ها

جلوگیری از آلزایمر, الکترولیت هایی مانند سدیم، پتاسیم، کلسیم و منیزیم از مواد معدنی ضروری برای سلامت مغز و به طور کلی بدن هستند و عملکرد صحیح نورون ها را تضمین می کنند.

کمبود این مواد معدنی باعث خواب آلودگی روحی و جسمی، گرفتگی عضلات، گیجی و کاهش تمرکز می شود.

بیشتر بخوانید: ۹ مهم ترین خواص دارویی کدو حلوایی + تقویت حافظه و جلوگیری از پروستات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − یک =

دکمه بازگشت به بالا