;
درمان خانگیسلامت

عوارض لیمو ترش: ۱۰ عوارض خطرناک لیمو برای سلامتی که نمی دانستید!

عوارض لیمو ترش: لیمو بیشتر به دلیل داشتن ویتامین C شناخته شده است. ویتامین C با تحریک تشکیل گلبول های سفید خون نقش مهمی در عملکرد سیستم ایمنی ایفا می کند و همچنین از سلول های ایمنی تولید کننده ضد ویروس محافظت می کند. در واقع یک لیموی متوسط ​​۴۰ درصد از نیاز روزانه یک فرد بزرگسال به ویتامین C را تامین می کند، در حالی که کالری و کربوهیدرات بسیار کمی دارد. منبع خوبی از اسید فولیک و پتاسیم است.

علاوه بر این، به عنوان یک آنتی اکسیدان، با اتصال رادیکال های آزاد مضر به محافظت طولانی مدت از سلامت کمک می کند. با این حال، مصرف لیمو عوارض جانبی خاصی را نیز به همراه دارد. بنابراین باید با احتیاط مصرف شود. در بخش سلامت ۱۰ عارضه جانبی جدی لیمو بررسی شده است.

بیشتر بخوانید: ۱۰ جالب ترین کاربرد آب لیمو برای تمیز کردن آشپزخانه و از بین بردن بوی بد

۱۰ عارضه جانبی جدی لیمو

۱.حرکات کند روده

عوارض لیمو ترش، اگر هر روز بیش از حد آب لیمو مصرف کنید، احتمالا معده شما درد می کند. دستگاه گوارش نمی تواند بسیاری از این مواد را به یکباره هضم کند، بنابراین محتوای اسید معده برای مدت طولانی بالا خواهد بود. در نتیجه غشای مخاطی دستگاه گوارش تحریک می شود که منجر به درد معده و دفع ناکافی روده می شود.

۲.رفلاکس

لیمو یکی از رایج ترین محرک های غذایی رفلاکس است. اسیدهای موجود در لیمو می تواند ناحیه معده (عضله ای که معده را از مری جدا می کند) ضعیف کند، در نتیجه تولید اسید معده را تحریک کرده و مری آسیب دیده را تحریک می کند. آب لیمو بیش از حد می تواند علائم ریفلاکس از جمله سوزش سر دل، استفراغ، درد قفسه سینه، گلودرد و موارد دیگر را ایجاد کند.

۳.زخم

عوارض لیمو ترش، مصرف زیاد لیمو باعث تحریک تولید اسید می شود که دیواره داخلی دستگاه گوارش را از بین می برد و منجر به زخم می شود.

عوارض لیمو ترش

۴.سنگ کلیه

علاوه بر آب لیمو، پوست لیمو در پخت و پز در سراسر جهان استفاده می شود. اما پوست لیمو حاوی مقدار زیادی اگزالات است. در بدن متبلور می شوند. این مواد جذب نشده در کلیه ها سفت می شوند و منجر به سنگ کلیه می شوند.

بیشتر بخوانید: فواید لیمو برای مو: ۷ معجزه لیمو که باعث رشد و رفع سفیدی مو می شود  

۵.افزایش جذب آهن

عوارض لیمو ترش، مصرف زیاد لیمو می تواند سیستم گوارشی را برای تسریع روند جذب آهن تحریک کند. در نتیجه، میزان آهن موجود در بدن ما ممکن است بسیار بیشتر از آن چیزی باشد که باید باشد. این همچنین منجر به هموکروماتوز می شود.

۶.میل مکرر به ادرار کردن

اسیدی بودن لیمو تا حدودی به دلیل غلظت بالای ویتامین C آن است. اگرچه این ویتامین یک ویتامین مهم و مفید است، اما یک ادرارآور طبیعی نیز می باشد. مصرف زیاد لیمو باعث افزایش میل به ادرار می شود.

۷.میگرن و سردرد

عوارض لیمو ترش، مطالعات نشان می دهد که مصرف لیمو اغلب محرک میگرن و سردرد است. زیرا حاوی مقدار قابل توجهی اسید آمینه به نام تیرامین است که به طور ناگهانی گردش خون در مغز را تحریک می کند. این می تواند منجر به میگرن حاد و سردردهای مزمن مرتبط با فشار شود.

عوارض لیمو ترش

۸.مشکلات دهان

عوارض لیمو ترش، مصرف لیموترش خام یا آب لیمو می تواند به دندان ها آسیب برساند و باعث التهاب دهان و پوسیدگی دندان شود. اسید سیتریک و اسید اسکوربیک موجود در لیمو به مینای دندان آسیب جدی وارد می کند. این منجر به پوسیدگی دندان، تغییر رنگ دندان، از بین رفتن بافت دندان و سایر مشکلات می شود.

بیشتر بخوانید: منبع شفا: ۱۱ فواید ترکیب سیر و لیمو که باورتان نمی شود!

۹.آفتاب سوختگی

عوارض لیمو ترش، آب لیمو را می توان به خوبی روی پوست استفاده کرد، اما در این مورد باید از نور خورشید دوری کنید زیرا می تواند منجر به آفتاب سوختگی شود. این مشکل در افراد با پوست روشن بیشتر دیده می شود.

۱۰.موهای زبر و شکننده

استفاده از لیمو برای مراقبت از موها هر از گاهی مفید است، اما این کار را زیاد انجام ندهید زیرا می تواند به موها آسیب برساند. اسید سیتریک پوست سر را خشک می کند و فولیکول های مو را ضعیف می کند. بنابراین فرهای شما درشت تر می شوند و موهای شما شروع به ریزش می کنند.

بیشتر بخوانید: خواص لیمو ترش: ۶ خاصیت بی نظیر لیمو برای سلامتی + کاهش وزن

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

  1. سلام من پانیک و اضطراب دارم تا حمله میخواد بیاد سراغم یک عدد لیموترش میخورم مصرف لیموترشم خیلی رفته بالا به نظرتون خطرناکه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − یک =

دکمه بازگشت به بالا